Gå til innhold

XLS Medical; noen med erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, man går ikke ned i vekt av slike jukseprodukter. Legg om kostholdet i stedet og beveg deg.



Anonymous poster hash: 9e0ac...775
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, man går ikke ned i vekt av slike jukseprodukter. Legg om kostholdet i stedet og beveg deg.

 

Anonymous poster hash: 9e0ac...775

Kan dessverre ikke bevege meg

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke bevege meg

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Da må du spise mindre. Og alle kan vel bevege seg litt.

 

Anonymous poster hash: a6b1e...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du spise mindre. Og alle kan vel bevege seg litt.

 

Anonymous poster hash: a6b1e...496

Jeg sitter i rullestol, lam i beina.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned over 50 kilo de siste to årene uten trening, kun med kosthold. Vekten har enten gått nedover eller vært stabil over en tid før nedgangen har fortsatt. Trening har utgått pga sykdom. Jeg har prøvd det meste av slankeprodukter på markedet og kan love deg at det ikke fungerer.

 

Grete Roede var min redning, der lærte jeg om sunt kosthold og det ble en vane å spise sunt og godt. Eneste som fungerer er omlegging av kosthold.

 

Anonymous poster hash: b13b8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned over 50 kilo de siste to årene uten trening, kun med kosthold. Vekten har enten gått nedover eller vært stabil over en tid før nedgangen har fortsatt. Trening har utgått pga sykdom. Jeg har prøvd det meste av slankeprodukter på markedet og kan love deg at det ikke fungerer.

 

Grete Roede var min redning, der lærte jeg om sunt kosthold og det ble en vane å spise sunt og godt. Eneste som fungerer er omlegging av kosthold.

 

Anonymous poster hash: b13b8...e9e

Så flink du er!

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i rullestol, lam i beina.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Beklager at du er i den situasjonen. Det må være tøft. Men:Man kan bevege seg selv om man sitter i rullestol... det er nesten så jeg ikke tror på denne uttalelsen. Eller så har dette skjedd deg nylig.

 

Anonymous poster hash: a1cf4...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i rullestol, lam i beina.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Jeg har fysioterapi på treningssenter og der er der ei helt rå dame i rullestol. Hun ror, løfter, og trener overkroppen slik at hun er sterk og mye mere selvhjulpen. Hun svømmer og forresten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at du er i den situasjonen. Det må være tøft. Men:Man kan bevege seg selv om man sitter i rullestol... det er nesten så jeg ikke tror på denne uttalelsen. Eller så har dette skjedd deg nylig.

 

Anonymous poster hash: a1cf4...ada

Jeg har en nevrologisk sykdom som har blitt verre og verre. Nå har jeg ingen følelse i beina og kan dermed ikke gå. Samt andre plager. Er det noe å ikke tro på?

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fysioterapi på treningssenter og der er der ei helt rå dame i rullestol. Hun ror, løfter, og trener overkroppen slik at hun er sterk og mye mere selvhjulpen. Hun svømmer og forresten....

Jeg er ikke så sterk i armer og rygg, har mistet styrken der. I tillegg er jeg sliten hele tiden. Fryktelig å bli syk sånn.

Har lyst å gå ned i vekt. Forbrenner jo lite når jeg bare sitter og ligger.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter i rullestol, lam i beina.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Men hva med å bruke armene til å dytte rullestolen din rundt?

 

Disse produktene er humbug. Har jobbet i apotek og solgt dem. Føles vanskelig å selge ting som bare er juks. Juks fordi det angivelig skal hjelpe 10% f.eks. Det utgjør 1,1 kilo i stedet for 1. Det produktet som skal hjelpe til med spaltingen av karbohydrater, skal hindre at lange karbohydrater blir spaltet i korte (sukker), men hjelper ikke en dritt hvis du da spiser korte karbohydrater. Og hvis det er fett- og sukkersug som får deg til å spise, hjelper ikke fiber som skal gjøre deg litt fullere i magen. Det er ikke sult, men sug som får deg til å spise.

Da er det bedre å gi seg selv litt lengre tid og spare masse. Bruk pengene på noen pt timer/fysio, hos en som kan vise deg hvordan du kan trene med de utfordringene du har. 

 

Kostholdet er i alle fall det viktigste stedet å begynne.

 

Lykke til

 

Anonymous poster hash: 4d242...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telle kalorier.. lifesum og bit tenna sammen. Jeg har gått ned 2,5 siste uka. 1100kcal pr dag. Det er ekstremt da, men klarer jeg - klarer du. Skal opp på 1450-1500 om et par uker.

 

Anonymous poster hash: f2bb7...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i rullestol, lam i beina.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Løft vekter med armene da.

 

Anonymous poster hash: a6b1e...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler også lifesum. Man blir helt hekta, og det er så vanvittig tilfredsstillende når vekta går ned, og man ser at det faktisk funker. Da er det ikke så viktig med den sjokoladen lenger, når man vet at den utgjør 1 time med moderat gange.

 

Anonymous poster hash: 036db...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd lavkarbo? Jeg gikk ned 16 kilo på 8 uker kun ved hjelp av kosthold, ingen aktivitet overhodet



Anonymous poster hash: 62843...adb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du prøvd lavkarbo? Jeg gikk ned 16 kilo på 8 uker kun ved hjelp av kosthold, ingen aktivitet overhodet

 

Anonymous poster hash: 62843...adb

Jeg vet ikke om jeg hadde klart lavkarbo. Det er jo karbohydrater i alt. Kuttet du ut annet enn pasta, brød og poteter?

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft vekter med armene da.

 

Anonymous poster hash: a6b1e...496

Har mistet nesten all kraft i armene.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telle kalorier.. lifesum og bit tenna sammen. Jeg har gått ned 2,5 siste uka. 1100kcal pr dag. Det er ekstremt da, men klarer jeg - klarer du. Skal opp på 1450-1500 om et par uker.

 

Anonymous poster hash: f2bb7...a43

Har lastet ned lifesum. Pga svært lite forbrenning hos meg må jeg ligge på rundt 500 kcal for å gå ned. Men, ja. Skal bruke den appen fra i morgen.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde klart lavkarbo. Det er jo karbohydrater i alt. Kuttet du ut annet enn pasta, brød og poteter?

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Jeg går på ketolyse (streng lavkarbo), så spiser max 15 g karbohydrater om dagen. Lager nesten alt fra bunnen av, har kuttet ut :

- pasta og ris

- frukt

- vanlig brød, bakevarer og knekkebrød

- godteri, kaker, snop og chips

- sukkerholdig drikke

- poteter og søtpoteter

- forsiktig med grønnsaker med mye karboinnhold

- gulrøtter

- melk

Sikkert mer, men husker ikke akkurat nå.

Med moderat lavkarbo så trenger man ikke kutte ut så mye.

Jeg har og prøvd kaloritelling før, men det var ikke så effektivt for meg. På ketolyse så har kroppen min det mye bedre i tillegg til at jeg går ned i vekt.

 

Anonymous poster hash: 62843...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også lavkarbo, det eneste som fungerer på meg. Og man slipper å være sulten, kan spise seg god og mett og likevel gå ned i vekt. Jeg får også mer energi av lavkarbo. Jeg lever ikke ekstremt, men spiser mye kjøtt og grønnsaker, salater osv. Spiser ikke brød, pasta, ris, ol. Jeg trener heller ikke, men har gått ned 12 kilo på 6 uker. Nå skal jeg begynne å trene litt.

 

Skjønner trening ikke er lett for deg, ville anbefalt fysio og om de kan lege til rette for litt enkle øvelser for din egen del, slik at du kanskje kan styrke armene litt og holde deg bedre lenger. Min bestefar er sengeliggende og løfter manualer, slik at han får styrke i armene, vekter festes også på benene så løfter han de også. Han håper på å bli sterk nok til å klare mer selv. Nå skjønner jeg godt du ikke kan gjøre det, men det finnes helt sikkert noen øvelser som kan hjelpe deg med din diagnose, det kan gjøre deg godt selv om du er trøtt og sliten. 



Anonymous poster hash: 0185e...2c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned lifesum. Pga svært lite forbrenning hos meg må jeg ligge på rundt 500 kcal for å gå ned. Men, ja. Skal bruke den appen fra i morgen.

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Da sulter du deg jo nesten. Jeg hadde aldri orket å gå med konstant sultfølelse. Kan ikke skjønne at det er noe bedre enn å spise lavkarbo

 

Anonymous poster hash: 62843...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg går på ketolyse (streng lavkarbo), så spiser max 15 g karbohydrater om dagen. Lager nesten alt fra bunnen av, har kuttet ut :

- pasta og ris

- frukt

- vanlig brød, bakevarer og knekkebrød

- godteri, kaker, snop og chips

- sukkerholdig drikke

- poteter og søtpoteter

- forsiktig med grønnsaker med mye karboinnhold

- gulrøtter

- melk

Sikkert mer, men husker ikke akkurat nå.

Med moderat lavkarbo så trenger man ikke kutte ut så mye.

Jeg har og prøvd kaloritelling før, men det var ikke så effektivt for meg. På ketolyse så har kroppen min det mye bedre i tillegg til at jeg går ned i vekt.

 

Anonymous poster hash: 62843...adb

Hvilke grønnsaker er "lov" å spise? Er det bare melk du har kuttet eller alle melkeprodukter? Finnes det brød eller knekkebrød uten karbo?

Takk for svar 😊

 

 

Anonymous poster hash: 7430c...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...