Gå til innhold

7 dager fravær til no i 6 trinn.....mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 dager søknad om perm pga sukehusopphold, og 3 dager forkjøla syk.

Er dette mye?

Anonymous poster hash: 78bfe...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 78ce2...91c

Skrevet

Nei, men kunne ha vært.

Det kommer litt ann på om det bare er småsyk eller skikkelig syk. Noen holder ungene hjemme bare de hoster, mens andre må være mer syke før de får være hjemme.

Her har skolen møte med foreldrene når fraværet er 10 dager, og over det sendes mld til bv. Jeg har hatt en unge som har vært mere borte og ser ikke problemet. Lærer tok samtalen når vi var på foreldresamtale. Spurte bar om fra æret skyltes sykdommen hun har som skolen har fått papirer på. Jeg svarte ja, og da var saken ferdig. Ingen mld il bv blir sendt. Vi er nok unntaket, men jeg skjønner hvorfor de har laget slike regler. På denne måten klarer de kanskje på denne mptn finne de barna som ikke har det like bra på skolen eller hjemme. Altså foreldrene blir da spurt om hvordan syk ungene err og er det magevondt begynnerr skolen å grave. Mld til bv tviler jeg på skjer, men utifra hva jeg har hørt så har fraværet gått drastisk ned etter de kom med reglene.

Anonymous poster hash: 15c55...cf4

Skrevet

Er det snakk om kun nå i 6. klasse? Da er det litt mye synes jeg.

Min 5. klassing har vært borte fra skolen 1 dage pga sykdom siden han begynte på skolen i 1. klasse.

Pluss to timer vi tok han ut en fredag ettermiddag for å reise bort.

Anonymous poster hash: 6d6d1...e43

Skrevet

Perm til sykehusopphold fravær hadde jeg ikke engang regnet med når jeg telte. Har selv et barn med en del sykehussjekker , de dagene der er nødvendige og i mitt hode telles de ikke , og de er jo og registrert på ungen hviken sykdom det gjelder så det er bare noe man må. 3 dager ellers utenom er ikke mye nei uansett klassetrinn.

Anonymous poster hash: a37e5...48c

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Anonymous poster hash: af2e8...66b
Skrevet

Det er nok. Men har man gode grunner så er det bare slik noen ganger.

Skrevet

Slett ikke mye hvis man sørger for å lære barnet det de ellers går glipp av. 

Skrevet

Min i 5. har hatt 4 dager pga influensa ( da med over 40 i feber) 1 dag pga omgangssyke og 1 dag feber og forkjølelse bare dette halvåret her. Men det er vel mer enn tilsammen de andre åra han har gått på skolen..

Skrevet

Det er mye fravær på et halvår, men det er jo sånt som kan skje noen ganger.

Anonymous poster hash: 34e28...b17

Skrevet

Da har sønnen min det samme fraværet, men jeg synes ikke det er mye. Vi har andre foreldre som har bara hjemme for ingenting, flere ganger i året samt tar de glatt ut av skole en uke før skolen slutter om sommeren for billigere flybilletter.

En annen har time hos bup på morgenen, ca 30 min. Og er da hjemme resten av dagen. Og til bup går barnet regelmessig.

Anonymous poster hash: ee62f...bb9

Skrevet

Nei. Skoleåret er vel 180 dager, eller noe. 7 på et halvår er ikke mye.

Anonymous poster hash: 211dc...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...