Gå til innhold

2 års kontroll - skjema for kartlegging av språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man finne dette på nett noen plass? Har googlet men finner ikke 😐

Anonymous poster hash: 2da36...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer vel uansett fra kommune til kommune.

Anonymous poster hash: 9c803...89c

Skrevet

Åja, dumt.. skulle gjerne hatt et😐

Skrevet

Åja, dumt.. skulle gjerne hatt et😐

Håper jeg ikke er frekk nå, men hvorfor egentlig? Det skjemaet er jo komplett uinteressant. Det er kun en liste over vanlige ord blant 2-åringer og brukes såvidt jeg vet kun til å sile ut de aller seneste så de kan få hjelp.

Skrevet

Datteren min har lite språk. Likevel kunne jeg krysse av på masse! Det er helt grunnleggende ord som ofte er de første ordene ungene lærer.

Du får ingenting utav det å "pugge" arket. Ungen kan det ungen kan. Ikke vær bekymret. Så lenge dere snakker med ungen og er aktive og kommuniserer er det ingenting å tenke på. Det står t.o.m på skjemaet at man ikke skal være bekymret om man kun krysser av på noen få ord.

Anonymous poster hash: 7fd4e...cd6

Skrevet

Vår helsestasjon bruker ikke skjema.

Hun sa de bare observerer barnet mens vi er der, forsøker å få til et samspill med barnet hvis det ønsker samt prater litt med foreldre om barnets utvikling.

Anonymous poster hash: 4afb8...0f0

Skrevet

Vi fikk skjemaet i posten en ukes tid før kontrollen.

Anonymous poster hash: 67114...7bc
Skrevet

Håper jeg ikke er frekk nå, men hvorfor egentlig? Det skjemaet er jo komplett uinteressant. Det er kun en liste over vanlige ord blant 2-åringer og brukes såvidt jeg vet kun til å sile ut de aller seneste så de kan få hjelp.

Kanskje jeg har mistet det og vil finne et nytt før kontrollen da.

Skrevet

Man utgår fra skjemaet nå. På 2 årskontrollen er det aller viktigste språkFORSTÅELSE og samspill med foreldre. Helsesøsterstud

Anonymous poster hash: 4bac6...a3e

Skrevet

Har to barn og hatt to ulike helsestasjoner på de når de var små. Jeg så aldri noe skjema og det virket ikke som de prøvde å få ungen til å si noen spesielle ord. Hun eldste pratt ikke før hun var tre år. Sa mamma, pus og kallenavn til bestforldre. Sa ikke pappa engang. Helsesøst var ikke bekjymret, ikke jeg heller siden jeg selv pratet sent. Tilfeldig ble det oppdaget en feil i ørene hennes, en lege tine og vips så pratet hun i settninger samme dag. Så flaks for oss at hun var nyskjerrig på hva vikarlegen gjorde når lillesøster var på kontroll. Denne legen som oppdaget dette da hun skulle vise henne hvordan aparatet fungerte.

Anonymous poster hash: 89696...be2

Skrevet

Kanskje jeg har mistet det og vil finne et nytt før kontrollen da.

Da spør du om å få et nytt ett, det må jo være mye enklere

Anonymous poster hash: a4272...005

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...