Gå til innhold

Jeg har blitt slave av klementiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser 20-30 stk hver dag. Har et eget "rituale" når jeg skreller de. Det er liksom en del av prosessen jeg nyter. Hvis jeg ikke spiser de så tenker jeg på klementiner konstant. Hvor deilig det skal bli å skrelle og spise de.

Til og med på jobb benytter jeg enhver ledige anledning til å spise de. Har jeg tatt med for få så får jeg helt panikk. Sitter på buss,t banen og toget og spiser de hvor som helst.

Jeg er 32 uker på vei og begynner å bli sliten av denne "tvangshandlingen" 😂 andre som opplevde lignende i svangerskapet?

Forrige svangerskap var det saftis jeg måtte ha hver dag. Utrolig slitsomt!!!

Anonymous poster hash: 70530...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiste isbiter i forrige svangerskap. Det kosta meg 6000 spenn hos tannlegen i etterkant. Den rotfylte tanna mi knakk, så jeg måtte ha krone på.

Anonymous poster hash: 278b8...c0b

Skrevet

Mandrarinsesongen er antakelig ferdig før termin...så du blir avvent, på den ene eller andre måten.

Anonymous poster hash: 371b6...1a5

Skrevet

Du får i deg veldig mye fruktsukker - du vet du da står i fare for å få svangeskapsdiabetes?

Om du får i deg veldig mye sukker i svangerskapet så påvirker du også barnets preferanser for sukker senere i livet.

Du må ikke spise så mye klementiner!

Anonymous poster hash: 8f891...48d
Skrevet

Spiser 20-30 stk hver dag. Har et eget "rituale" når jeg skreller de. Det er liksom en del av prosessen jeg nyter. Hvis jeg ikke spiser de så tenker jeg på klementiner konstant. Hvor deilig det skal bli å skrelle og spise de.

Til og med på jobb benytter jeg enhver ledige anledning til å spise de. Har jeg tatt med for få så får jeg helt panikk. Sitter på buss,t banen og toget og spiser de hvor som helst.

Jeg er 32 uker på vei og begynner å bli sliten av denne "tvangshandlingen" 😂 andre som opplevde lignende i svangerskapet?

Forrige svangerskap var det saftis jeg måtte ha hver dag. Utrolig slitsomt!!!

30 om dagen er skadelig! Du må bare ta deg sammen!

Anonymous poster hash: 24eb1...89d

Skrevet

Nå lo jeg høyt! Hvis du spiser 20 klementiner, da skiter du vel marmelade???

Anonymous poster hash: 9dab7...196

Skrevet

Du får i deg veldig mye fruktsukker - du vet du da står i fare for å få svangeskapsdiabetes?

Om du får i deg veldig mye sukker i svangerskapet så påvirker du også barnets preferanser for sukker senere i livet.

Det er godt mulig. Har ikke hatt sukker i urinen på noen kontroller foreløpig.

H.i

Skrevet

Nå lo jeg høyt! Hvis du spiser 20 klementiner, da skiter du vel marmelade???

Nei faktisk ikke 😊 slet med forstoppelse før jeg fikk dilla på de. Men nå er fordøyelsen helt normal ☺

H.i

Skrevet

Det er godt mulig. Har ikke hatt sukker i urinen på noen kontroller foreløpig.

H.i

Du vil uansett ha ustabilt blodsukker og det er skadelig både for deg selv og ikke minst babyen.

Men det bryr du deg tydeligvis ikke så mye om...?

Skrevet

De blir jo dårligere og dårligere for hver dag som går nå....

Men appelsinene de hadde på Rema nå var veldig gode ;)

Anonymous poster hash: 00fba...871
Skrevet

Det er du som ikke må uttale deg om ting du ikke vet noe om. 

Anonymous poster hash: 45a71...77c

Skrevet

Du vil uansett ha ustabilt blodsukker og det er skadelig både for deg selv og ikke minst babyen.

Nei man får ikke ustabilt blodsukker av å spise for mye klementin. Du burde lese deg litt opp på diabetes ☺ friske mennesker produserer nok insulin til å beholde blodsukkeret stabilt.

Samme når folk sier : jeg er sååå sulten og jeg lavt blodsukker.

Det er bare tull ☺

H.i

Skrevet

De blir jo dårligere og dårligere for hver dag som går nå....

Ja det har du rett i 😊 men nå er det ikke bare smaken som trigger meg. Det er selve konsistensen og skrellingen også 😄

H.i

Skrevet

Nei man får ikke ustabilt blodsukker av å spise for mye klementin. Du burde lese deg litt opp på diabetes ☺ friske mennesker produserer nok insulin til å beholde blodsukkeret stabilt.

Samme når folk sier : jeg er sååå sulten og jeg lavt blodsukker.

Det er bare tull ☺

H.i

Jeg har sett såpass mange som har fått problemer med ustabilt blodsukker av lignende årsaker, så jeg forholder meg til det, samt det legene jeg har samarbeidet med sier.

Men for all del - fortsett å spise så mange du...

Skrevet

Ja, veldig!! Har en full skuff i kjøleskapet :D

Skrevet

Jeg har sett såpass mange som har fått problemer med ustabilt blodsukker av lignende årsaker, så jeg forholder meg til det, samt det legene jeg har samarbeidet med sier.

Men for all del - fortsett å spise så mange du...

Jada det har du helt sikkert 😄 har selv vært i helsevesenet lenge nok til å ikke bli hysterisk over klementiner.

H.i

Skrevet

Vås.

De som drikker cola eller spiser smågodt får i seg mye mer sukker enn du klarer å klemme ut av 25 klementiner.

Dessuten: kroppen bryter ned sukker og forbrenner det som næring. Å påstå at man "får diabetes av å spise sukker" er 1950-kunnskap. Man får diabetes av at en kjertel i kroppen ikke lager nok insulin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...