Gå til innhold

Et lite spørsmål ang barnehage, skole og alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn begynte i barnehagen i november 2016, da var han nesten 10mnd. Han fyller da 1år nå i januar, men alle de andre barna på basen hans fyller 2 år. Vil ikke det da si at han ikke får gått på skole med dem? Burde han gå på base 1 i 2 år?

Anonymous poster hash: 37509...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror barnehager er bygget opp litt forskjellig, men felles for barnehagene jeg har vært borti er at siste året i barnehagen er alle førskolebarna på samme gruppe.

Det er gjerne sånn at gruppesammensetningen før fylte 3 år og etter fylte 3 år er forskjellig. Så gutten din kommer garantert på gruppe med barn født i samme år som han etterhvert. Ville ikke bekymret meg for dette enda.

Anonymous poster hash: 6033e...5aa
Skrevet

Tusen takk for svar. Du har nok helt rett. Og det vil jo sikkert begynne noen barn på base 1 nå i år som også er født i 2016. Min måtte desverre begynne alt for tidlig og da begynte jeg plutselig å tenke på dette 😊

Skrevet

Tusen takk for svar. Du har nok helt rett. Og det vil jo sikkert begynne noen barn på base 1 nå i år som også er født i 2016. Min måtte desverre begynne alt for tidlig og da begynte jeg plutselig å tenke på dette 😊

Mange som blir ett år i år og ikke har fått plass i bhg. Så begynner nok flere 1-åringer i august 😊 Bare vær klar på at du ikke vil at han skal bli med de som er større, men bli igjen med de på samme alder. Om de skulle prøve seg på å flytte han over med resten 😊

Skrevet

Min sønn begynte i barnehagen i november 2016, da var han nesten 10mnd. Han fyller da 1år nå i januar, men alle de andre barna på basen hans fyller 2 år. Vil ikke det da si at han ikke får gått på skole med dem? Burde han gå på base 1 i 2 år?

Det er fordi han er den minste i barnehagen antageligvis. Kan jo ikke akkurat gå alene på base:)

Anonymous poster hash: c92df...032

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...