Gå til innhold

Noen kjemikere her? Ting som "smelter" sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datters antiskli sokker (kjøpt på eBay fra Kina, vasket masse før bruk) har i noen dager ligget med antiskli knottene inntil en annen norskkjøpt hardplastleke med farge på. Når jeg skulle hive sokkene til vask var de "smeltet" sammen. Dvs at malingen på leken hadde løst seg opp og sitter nå på antiskli knottene. Hva er det som skjer? Virker jo ikke så bra? Og er synderen eBay varen fra Kina?

Har opplevd noe liknende før, viskelær som smeltet hull i plastinnlegget i en fargeblyant eske etter å ha ligget der lenge.

Noen som kan dette og kan forklare meg? Synes det virker litt ekkelt og "giftig-farlig".

Anonymous poster hash: ca463...5ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Akkurat hva som skjer er litt vanskelig å vite siden vi ikke vet akkurat hvilke stoffer gjenstandene er laget av. Vil tippe du opplever sintring/ at stoffene diffunderer inn i hverandre.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Sintring

Mvh. kjemiker innenfor et litt annet felt

Anonymous poster hash: 2b887...d1a

Skrevet

Hei!

Akkurat hva som skjer er litt vanskelig å vite siden vi ikke vet akkurat hvilke stoffer gjenstandene er laget av. Vil tippe du opplever sintring/ at stoffene diffunderer inn i hverandre. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Sintring

Mvh. kjemiker innenfor et litt annet feltAnonymous poster hash: 2b887...d1a

Takk, kan det være skummelt? Avgis noe giftig, eller tyder det på noe giftig? På vedlagt bilde ser du malingen har blitt borte i prikker etter knottene, og nå et malingen rundt i dette området blitt gummiaktig, ikke klebrig. Men annerledes enn den var føre da den bare vare hard.

Anonymous poster hash: 93b60...c85

post-42-0-03219300-1483448956_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...