Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 .. nå er huset så rotete at nå kan virkelig INGEN slippe inn på besøk? Slik er det hos oss nå 😟 Mannen er på sjøen, ungene gjør ikke så mye annet enn å rote, og jeg er gravid i uke 6 og allerede tappet for energi når jeg kommer hjem om dagene... Fryser og er småkvalm, ingenting som frister så mye som å sove. Jobber til 16 hver dag. Hvor finner jeg litt ork til alt husarbeidet som venter hjemme? Anonymous poster hash: 0825d...b9e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Egentlig ikke. Det hender jo jeg tenker at uff nå så det rufsete ut her, og da tørrmopper jeg over gulvet i en fei og våtmopper over gulvet i gangen med grønnsåpespray. Når folk kommer inn i et hus som lukter grønnsåpe i gangen og det ikke ligger brødsmuler på gulvet tenker de ikke over at det er hybelkaniner under sofaen eller bokhylla trenger å støvtørkes altså Når det kommer til rot, hvor gamle er barna da? Du må ha gode løsninger, dette må mannen ordne når han kommer hjem. Barn ønsker å være i nærheten av oss voksne, så da må man en periode av livet lage løsninger i stuen som alle kan leve med. Babyer har ikke allverdens leker, en lekekasse med lokk i et hjørne av stuen løser problemet. Tar ikke lang tid å plukke opp noen rangler og babyleker. Når de blir større (over året) innfører du at man må rydde opp en ting før man roter ut en ny. Dette har vi praktisert helt fra de var bittesmå så det går helt av seg selv etterhvert. Har man puslet med puslespill utover gulvet får de faktisk ikke begynne leke med lego før puslespillet er ryddet opp. Vi har en ganske stor hvit kommode i stuen, fylt med leker, tegnesaker, perler, play-doh osv. I tillegg har de nederst hyllene i bokhyllen fått esker til biler, smådyr osv. Det bor flere barn i dette huset, så om folk ikke tåler å se en legokloss eller noen tegnesaker får de holde seg hjemme altså. Heldigvis tåler både familie og venner å se at det bor barn her, men sånn helt vannvittig kaos er det sjelden selv om det alltid er noe leker og div rundt omkring Anonymous poster hash: b3d31...44b
Lagertha Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Oh yess! Jeg er ufør etter bilulykke. Har en nyfødt,og en på 4 år. Pappan jobber mye. Så her sitter jeg da. Helt kaos! Var mye innlagt på sykehus under graviditet.så har vel ikke kommet i orden etter vi var på ferie i sommer 😭Jeg rydder og sliter meg ut,men jeg kommer aldri litt i mål engang.baller seg på. Prøver å trøste meg med at det blir lettere når begge skal i barn ehagen etterhvert.😂 Jeg har blitt flinkere til å slippe inn pappa og svigers.også blir det bedre når barna blir litt større 😃🎉😥
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Jepp. Og jeg er verken ufør eller gravid. Anonymous poster hash: 0dea5...cf8
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Jepp. Og jeg er verken ufør eller gravid. Anonymous poster hash: 0dea5...cf8 Samme her,og jeg er hjemme i permisjon i tillegg 😜 Gidder rett og slett ikke å bruke all min tid på vasking og rydding... liker å få beskjed på forhånd om noen kommer innom, så jeg får røsket unna det verste 👍🏻 Anonymous poster hash: 72cf7...82a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Ja, nærmest konstant. Kronisk syk, ødelagt økonomi pga. det, har ikke råd til å kjøpe nok skap/oppbevaring, så har rett og slett ikke plasser å rydde bort ting som burde hatt sine faste plasser. Hater å ha det slik, jeg liker å ha det ryddig både i skap og ellers. Det blir også så mye støv når så mye står rundt omkring. Jeg har kapitulert og velger å prøve å ikke se ting - og går heller på besøk til andre... Anonymous poster hash: da033...771
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Ja tenker det innimellom... tror alle har d slik. Jeg synes forresten det er veldig befriende å komme åå besøk til venninner der det er litt kaos med leker og klær og kjøkkenbenken med rot. Det er bare til å si det som det er... jeg ser ikke akkurat ned på dem for det og jeg skulle ønske jeg turde å bare si "kom inn, her er det rot fordi.......men sånn er det akkurat nå"... tips til deg er å be ungene hjelpe med en liten ting hver og feks si at dere skal kose dere med kjøpepizza og et spill etterpå! Da har de motivasjonen til å hjelpe å rydde og du slipper å lage middag 😂 Anonymous poster hash: b2f2b...6ac
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 Off. Ja. Men det er pga min egen stander på hvordan jeg ønsker å ha det. Så nå må jeg frem med støvsugeren og vaskekluten, så om 30 min er det klart igjen til å få uventet besøk 🙈 Anonymous poster hash: 70d2f...3af
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 Nei. Jeg synes det er så mange som har det så rent og ryddig så jeg tenker noen må bidra til å senke standarden litt. Anonymous poster hash: 16a38...c55
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Ja, nærmest konstant. Kronisk syk, ødelagt økonomi pga. det, har ikke råd til å kjøpe nok skap/oppbevaring, så har rett og slett ikke plasser å rydde bort ting som burde hatt sine faste plasser. Hater å ha det slik, jeg liker å ha det ryddig både i skap og ellers. Det blir også så mye støv når så mye står rundt omkring. Jeg har kapitulert og velger å prøve å ikke se ting - og går heller på besøk til andre... Anonymous poster hash: da033...771 Men kommoder, skap, bokhyller o.l ligger det jo flust av på Finn. Ganske mye på gis-bort, og veldig mye til salgs veldig rimelig. F.eks ikeamøbler som er billig i utgangspunktet koster veldig lite brukt. På Biltema får du maling på sprayboks for 60 kr eller noe sånt, så enkel oppussing som varer et liten stund koster lite. ' En kommode fra gis-bort, spraymalt, blir fin i stuen den stunden det tar før malingen er slitt av. Men når det er så billig/gratis kan det byttes ut ofte. Anonymous poster hash: b3d31...44b
Førstemann Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 Ja, det har hendt ja. Bedre nå som vi har vaskehjelp, jeg vet i hvert fall at det er nogenlunde rent og det rekker ikke å bli såååå rotete mellom hver gang. Da blir man tvunget til å rydde.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 Niks aldri. Ikke når jeg er gravid, syk, aleneforeldre eller sliten.... Anonymous poster hash: 5c23f...02f
Soleie m/3 gull :) Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 Nei aldri , her er det ingen hjemme på dagtid som rekker å rote. Og det barna roter på rommet på ettermiddag er ikke så mye. Dessuten har jeg faste ritual på rydding om kvelden, slik at vi starter med helt ryddig hus hver dag😊👌🏼
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 Jeg er alenemor, driver eget firma, har bikkje og stort hus og hage, men jeg har det aldri så rotete og møkkete i huset at det ikke tåler besøk. Alle ting har sin dedikerte plass, min datter rydder alltid opp etter seg før hun begynner å leke med en ny leke så det er aldri mye rot med lekene, samt at jeg bruker 30 min hver kveld etter at min datter har lagt seg på å ordne kjøkken og støvsuge eller vaske gulv hvis det trengs. Hver fredag bruker min datter og jeg ca to timer på å vaske huset før vi har filmkveld. Anonymous poster hash: 7dcd4...e20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå