Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Hvordan ser hverdagen deres ut, og hvilken sykdom har din kjære? Anonymous poster hash: cfd08...1a1
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Her er det jeg som er kronisk syk, sånn er dagen vår. Vi står opp, han er sur fordi det ikke ble noe på ham i går. Jeg ordner alt med ungene og får de avgårde. Vi drar på jobb. Kommer hjem, jeg lager middag (han en sjelden gang). Jeg rydder etter middag og vasker opp. Jeg hjelper ungene med lekser. Jeg kjører unger på besøk fritidsaktiviteter ol (for han kjører visst hveeer gang, dessuten kjørte han så mye før jeg fikk lappen, og så kjører han lenger enn meg på jobb for jeg går jo på jobb siden vi bare har en bil så da blir jo det bare rettferdig at han slipper å kjøre. Samme diskusjon hver gang. Har gitt opp) Jeg vasker klær, henger opp og bretter sammen klær og annet husarbeid. Vi legger unger annenhver kveld. Jeg pakker sekker, sørger for at uteklær og sko er tørre, fyller på med bytteklær om nødvendig. Jeg legger meg fordi jeg er helt utslått av smerter og trøtthet etter dagen. Han sitter i stua og furter fordi det ikke ble noe på ham i kveld heller. Skulle ha trent og gått til fysioterapeut, men har ikke sjans til å få tid til det om barna skal bli oppfulgt på en ok møte. Har en revmatisk sykdom. Ikke like ille hele tiden da, du bare spurte meg på et veldig, veldig dårlig tidspunkt... Anonymous poster hash: eaec2...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Strengt tatt så spurte hun vel ikke deg i det hele tatt...🙄 Anonymous poster hash: 54f8a...4bc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Kronisk syk kan jo være mangt, men mannen min har alvorlig astma. Det blir en del ekstra rengjøring, hensyn med tanke på parfyme (alt må være parfymefritt og jeg bruker selv bare i sjeldne tilfeller). Han trenger ekstra egentid til trening. Og om vinteren er han ganske dårlig hele tiden. Blir trøttere, sykere og dermed gjør han jo mindre fellesoppgaver. Men i bunn og grunn er han flink til å bidra. Anonymous poster hash: 0700f...9c2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Takk for svar Flere? Anonymous poster hash: cfd08...1a1
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Her er det jeg som er kronisk syk, sånn er dagen vår. Vi står opp, han er sur fordi det ikke ble noe på ham i går. Jeg ordner alt med ungene og får de avgårde. Vi drar på jobb. Kommer hjem, jeg lager middag (han en sjelden gang). Jeg rydder etter middag og vasker opp. Jeg hjelper ungene med lekser. Jeg kjører unger på besøk fritidsaktiviteter ol (for han kjører visst hveeer gang, dessuten kjørte han så mye før jeg fikk lappen, og så kjører han lenger enn meg på jobb for jeg går jo på jobb siden vi bare har en bil så da blir jo det bare rettferdig at han slipper å kjøre. Samme diskusjon hver gang. Har gitt opp) Jeg vasker klær, henger opp og bretter sammen klær og annet husarbeid. Vi legger unger annenhver kveld. Jeg pakker sekker, sørger for at uteklær og sko er tørre, fyller på med bytteklær om nødvendig. Jeg legger meg fordi jeg er helt utslått av smerter og trøtthet etter dagen. Han sitter i stua og furter fordi det ikke ble noe på ham i kveld heller. Skulle ha trent og gått til fysioterapeut, men har ikke sjans til å få tid til det om barna skal bli oppfulgt på en ok møte. Har en revmatisk sykdom. Ikke like ille hele tiden da, du bare spurte meg på et veldig, veldig dårlig tidspunkt... Anonymous poster hash: eaec2...5d5 Du har jo et ekstra barn, han er ingen mann eller samboer. Du ville fått et langt lettere liv uten ham - selv om dere har bedre perioder innimellom. Jeg hadde for evig og alltid mistet lysten på en slik guttunge som ikke gidder bidra. Anonymous poster hash: 7710d...2cc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Min samboer har kronisk migrene og udiagnoserte smerter i musklene. Han står opp (stort sett) mellom tolv og tre hver dag. Alt av husarbeid, middag og oppfølging av barna faller på meg. En gang i blant lager han middag. Det hender seg også at han støvsuger eller vasker klær. Anonymous poster hash: a2827...1a8
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 Mannen min er hardt angrepet av leddgikt, har flere proteser i kroppen og daglige smerter. Helt avhengig av å trene en del. Jobber 100 %, er 100 % pappa for de to barna våre og han gjør i alle fall minst sin del av det husarbeidet som blir gjort her i huset. Anonymous poster hash: cc5eb...d9a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 Mannen min er hardt angrepet av leddgikt, har flere proteser i kroppen og daglige smerter. Helt avhengig av å trene en del. Jobber 100 %, er 100 % pappa for de to barna våre og han gjør i alle fall minst sin del av det husarbeidet som blir gjort her i huset. Anonymous poster hash: cc5eb...d9a Du høres ut som en god kone,du! Prøver du å slite ut mannen din så du kan få arven kjappere? Anonymous poster hash: 84ef6...d49
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Du høres ut som en god kone,du! Prøver du å slite ut mannen din så du kan få arven kjappere? Anonymous poster hash: 84ef6...d49 Hva var galt med det hun skrev? Mannen er frisk nok til å jobbe 100 % og gjøre sin del av husarbeid og ting med barna. Skulle han da ikke gjøre det? Eller er du en av de som mener at menn må få sette seg i godstolen med røykejakken på etter middag med nystrøket avis og kanskje en liten sterk en til kaffen? Hva får du forresten ut av å være så unødvendig spydig? Glede? I så fall er du et lite menneske. Anonymous poster hash: 7710d...2cc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 Han er syk men jobber fulltid. Betennelse i hender og knær. Han tar det meste av klesvask og klær. Jeg tar det meste av middagslaging og dyr. Resten deler vi på. Anonymous poster hash: 839f4...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå