Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Hva er det egentlig å være A- eller B-menneske? Hvis det betyr som jeg trodde at A-menneskene hadde en døgnrytme på litt under 24 timer mens B-menneskene har en døgnrytme på litt over 24 timer vil det jo ikke hjelpe å flytte arbeidstid, skole eller annet for noen av dem. Den våkne naturlige perioden vil jo da forflytte seg og etter noen uker vil problemet være det samme. Jeg kan ikke se noe annet enn at begge grupper bare må tvinge seg til å legge seg og stå opp til fornuftige tider for å gjøre problemet minst mulig. Er det ikke slik? Anonymous poster hash: b6b11...565
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Ingen som vet? Anonymous poster hash: b6b11...565
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Ser ut som disse forskerne er enige med deg http://forskning.no/sovn-psykologi/2014/04/fem-ting-mennesker-gjor-annerledes Anonymous poster hash: dda42...b7d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Man er mest B-menneske i 20-årsalderen, og de fleste blir mer A-mennesker med tiden, sier Pallesen. Fra forskning.no 👆🏻 Anonymous poster hash: 14b50...f7a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Man er mest B-menneske i 20-årsalderen, og de fleste blir mer A-mennesker med tiden, sier Pallesen. Fra forskning.no 👆🏻 Anonymous poster hash: 14b50...f7a Fortsatt stolt? Anonymous poster hash: da9c3...9f7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Fortsatt stolt? Anonymous poster hash: da9c3...9f7 Nå har du jo bare et problem.. God bedring 😘😘 Anonymous poster hash: 14b50...f7a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Fortsatt stolt? Anonymous poster hash: da9c3...9f7 Hæ? Hva mener du? Anonymous poster hash: b6b11...565
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 Nå har du jo bare et problem.. God bedring 😘😘 Anonymous poster hash: 14b50...f7a DITT problem er vel at du ikke kan dy deg. Anonymous poster hash: da9c3...9f7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 Hva er det egentlig å være A- eller B-menneske? Hvis det betyr som jeg trodde at A-menneskene hadde en døgnrytme på litt under 24 timer mens B-menneskene har en døgnrytme på litt over 24 timer vil det jo ikke hjelpe å flytte arbeidstid, skole eller annet for noen av dem. Den våkne naturlige perioden vil jo da forflytte seg og etter noen uker vil problemet være det samme. Jeg kan ikke se noe annet enn at begge grupper bare må tvinge seg til å legge seg og stå opp til fornuftige tider for å gjøre problemet minst mulig. Er det ikke slik? Anonymous poster hash: b6b11...565 Å kunne skjelne begreper er viktig. Du snakker om forskjøvet søvnfasesyndrom, som er noe fullstendig annet enn å være et B-menneske (selv om et B-menneske kan ha begge deler) B-mennesker har i likhet med A- mennesker en indre biologisk klokke på 24 timer, men med andre tidsinnstillinger. B- mennesker vil være på sitt mest opplagte og ha skjerpet intellekt rundt kl 22- 24, og å stå opp tidligere og legge seg tidligere, endrer ikke på dette. Anonymous poster hash: c07bb...b2a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Å kunne skjelne begreper er viktig. Du snakker om forskjøvet søvnfasesyndrom, som er noe fullstendig annet enn å være et B-menneske (selv om et B-menneske kan ha begge deler) B-mennesker har i likhet med A- mennesker en indre biologisk klokke på 24 timer, men med andre tidsinnstillinger. B- mennesker vil være på sitt mest opplagte og ha skjerpet intellekt rundt kl 22- 24, og å stå opp tidligere og legge seg tidligere, endrer ikke på dette. Anonymous poster hash: c07bb...b2a Men hva er det som styrer når de er mest opplagte? Et B-menneske som flytter til en helt annen tidssone går jo ikke over til å bli A-menneske av den grunn. Hvis det ikke er det at den inder klokken går fort eller sakte, hva er det da? Anonymous poster hash: b6b11...565
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 DITT problem er vel at du ikke kan dy deg. Anonymous poster hash: da9c3...9f7 Det er du som angriper meg. Jeg forsvarer meg. Virkelig to vidt forskjellige ting. Trist at du ikke ser det selv. Nå gidder jeg ikke mer 😊😉 Anonymous poster hash: 14b50...f7a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 Å kunne skjelne begreper er viktig. Du snakker om forskjøvet søvnfasesyndrom, som er noe fullstendig annet enn å være et B-menneske (selv om et B-menneske kan ha begge deler) B-mennesker har i likhet med A- mennesker en indre biologisk klokke på 24 timer, men med andre tidsinnstillinger. B- mennesker vil være på sitt mest opplagte og ha skjerpet intellekt rundt kl 22- 24, og å stå opp tidligere og legge seg tidligere, endrer ikke på dette. Anonymous poster hash: c07bb...b2a Var ikke meg du skrev dette til - men takk! Nå har jeg lest litt om forskjøvet/forsinket søvnfasesyndrom, og der fikk jeg en aha-opplevelse. Det er meg! (er også B-menneske). Vanlige sovemedisiner/beroligende har aldri fungert på meg, og nå kunne jeg lese på nhi.no at ved denne typen søvnproblemer så er det ikke anbefalt fordi det ikke fungerer! Det var faktisk godt å lese, for jeg må stadig ta diskusjoner med leger ang. akkurat dette. Jeg har forsøkt div. sovemedisiner tidligere, får kanskje effekt en kveld eller to, etter det bare bivirkninger og ingen effekt. Er kronisk syk, og da er selvfølgelig søvn enda viktigere og jeg blir stadig spurt om søvn og får beskjed om å bruke sovemedisin, og jeg må stadig nesten krangle med dem for å slippe å prøve medisiner jeg uansett har prøvd før uten effekt. Takk! Nå har jeg et navn på dette og kan vise til det neste gang de vil sette meg på slike medisiner igjen. Jeg har forsøkt melatonin på resept, men den får jeg også bivirkninger av. Bestiller nå melatonin fra utlandet, og den har jeg noe effekt av og ingen bivirkninger. Min døgnrytme ligger på mellom 25-26 timer. Kunne jeg daglig forskjøvet døgnet 1-2 timer hadde kroppen min fungert bedre, men det er jo ikke funksjonelt, da vil man jo også gå glipp av mange dager Anonymous poster hash: a26d5...220
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 Det er du som angriper meg. Jeg forsvarer meg. Virkelig to vidt forskjellige ting. Trist at du ikke ser det selv. Nå gidder jeg ikke mer 😊😉 Anonymous poster hash: 14b50...f7a Nei, jeg siterte ikke deg. Anonymous poster hash: da9c3...9f7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 Nei, jeg siterte ikke deg. Anonymous poster hash: da9c3...9f7 Herregud, kan dere ikke gi dere da. Ødelegge hele tråden med barnslig drittungeoppførsel Anonymous poster hash: 22cb1...abe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå