Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 For så leie det ut? Kan man få inn noen kroner på det? Anonymous poster hash: 9c78f...3b0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 For så leie det ut? Kan man få inn noen kroner på det? Anonymous poster hash: 9c78f...3b0 Du må jo regne på det. Hvis man ikke bor der selv, skal man skatte av hele summen man får inn. Så er det lån, renter, forsikring og selvsagt vedlikehold. Du må jo se på om summen som kommer inn gjør det verd det i det området der huset evt står. Anonymous poster hash: 3d17e...cff
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Kjenner faktisk tre par som har det, et ekstra hus altså. To av dem hadde hvert sitt hus da de ble samboere og har beholdt begge husene, det siste paret har flyttet og fikk ikke solgt huset de flyttet fra så de leier det ut isteden. Ingen av dem tjener penger på det. Det går omtrent i null når det ikke er uforutsette utgifter, vedlikehold, ting som går i stykker eller bytte av leietager (det koster jo i annonsering osv pluss at du risikerer en måned eller flere uten leietager før du finner den rette). Du må jo også fungere som vaktmester på boligen du leier ut, så det kan bli litt jobb i perioder. Men det er jo en investering i fremtiden uansett. Om du får det til å gå i null, eller selv må betale litt hver måned for å få det til å gå rundt betales jo gjelden på det ekstra huset ned samtidig som verdien forhåpentligvis går opp og da sitter du etterhvert med en grei verdi. Anonymous poster hash: 28955...525
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Takk for innspill dere ☺ Anonymous poster hash: 9c78f...3b0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har en leilighet som leies ut. Eier huset vi bor i 50% sammen med mannen. Renten er dårligere på bolig man ikke bor i og det er endel utgifte utover lånet. Jeg har satt nedbetalingstiden på 15 år, har 9 igjen. I løpet av de årene har jeg selv betalt 4-5000 hver mnd, pluss skatten av utleie. Har stort sett positive erfaringer med leietager, med unntak av en som ikke betalte leie på 4 mnd. Fikk kastet han ut og pengene tilbake, men du må ha økonomi til å dekke dette selv. Man har mange rettigheter når man leier, litt for mange etter min mening. Boligen er tiltenkt barna når de skal studere, og senere for mannen og meg når vi blir eldre (i hvert fall bo der så lenge så vi slipper å skatte av overskuddet). Hadde nok heller spart i fond skulle jeg valgt i dag. Anonymous poster hash: e4acc...829
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har en leilighet som leies ut. Eier huset vi bor i 50% sammen med mannen. Renten er dårligere på bolig man ikke bor i og det er endel utgifte utover lånet. Jeg har satt nedbetalingstiden på 15 år, har 9 igjen. I løpet av de årene har jeg selv betalt 4-5000 hver mnd, pluss skatten av utleie. Har stort sett positive erfaringer med leietager, med unntak av en som ikke betalte leie på 4 mnd. Fikk kastet han ut og pengene tilbake, men du må ha økonomi til å dekke dette selv. Man har mange rettigheter når man leier, litt for mange etter min mening. Boligen er tiltenkt barna når de skal studere, og senere for mannen og meg når vi blir eldre (i hvert fall bo der så lenge så vi slipper å skatte av overskuddet). Hadde nok heller spart i fond skulle jeg valgt i dag. Anonymous poster hash: e4acc...829 Takk for innspill Anonymous poster hash: 9c78f...3b0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Kjenner faktisk tre par som har det, et ekstra hus altså. To av dem hadde hvert sitt hus da de ble samboere og har beholdt begge husene, det siste paret har flyttet og fikk ikke solgt huset de flyttet fra så de leier det ut isteden. Ingen av dem tjener penger på det. Det går omtrent i null når det ikke er uforutsette utgifter, vedlikehold, ting som går i stykker eller bytte av leietager (det koster jo i annonsering osv pluss at du risikerer en måned eller flere uten leietager før du finner den rette). Du må jo også fungere som vaktmester på boligen du leier ut, så det kan bli litt jobb i perioder. Men det er jo en investering i fremtiden uansett. Om du får det til å gå i null, eller selv må betale litt hver måned for å få det til å gå rundt betales jo gjelden på det ekstra huset ned samtidig som verdien forhåpentligvis går opp og da sitter du etterhvert med en grei verdi. Anonymous poster hash: 28955...525 Til opplysning går du ikke "i null" hvis du betaler ned på avdrag med leieinntektene..(kun likviditetsmessig..) Anonymous poster hash: d77d3...610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå