Gå til innhold

Mye å ha drukket 1 fl vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden kl 21 idag frem til nu kl 02? Har sett filmer og koset meg, og ser jeg har drukket 1 fl med rødvin!

Anonymous poster hash: 6a71d...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke på 5 timer.

Anonymous poster hash: 9b7bb...56d

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det

Anonymous poster hash: b3b85...eb0
Skrevet

Nei så lenge ungene ikke er hjemme og du har fri i dag.

Anonymous poster hash: 1508f...eaf
Skrevet

Stor forskjell om det er vin med 8% eller 15%. Er det 15% hadde jeg vært dritings 😂 så det hadde vært for mye for min del.

Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg vært komplett dritings og ligget og spydd.

Så ja, jeg syns det er mye.

Men det er vel forskjell på hvor mye folk tåler.

Anonymous poster hash: c6360...d41
Skrevet

På en mandag, alene, for å kose seg er en flaske vin mye. Vin nytes til mat eller nippes et glass..

Anonymous poster hash: 7da7b...3b8

Skrevet

Enig med hun over. For mye for en mandag hjemme foran tv.

Anonymous poster hash: 2ec88...6b2

Skrevet

Jeg hadde nok blitt full. Men i gamledager drakk jeg 2 flasker vin på vorspeil.

Anonymous poster hash: b2aba...6b1

Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg vært komplett dritings og ligget og spydd.

Så ja, jeg syns det er mye.

Men det er vel forskjell på hvor mye folk tåler.

Anonymous poster hash: c6360...d41

Dritings av 6 glass vin fra 21.00 til 02.00?

Da må du heller slutte å drikke fullstendig, for da mangler du et sentralt enzym i magen.

Skrevet

På en mandag, alene, for å kose seg er en flaske vin mye. Vin nytes til mat eller nippes et glass..

Moralisme nippet til i kirken, på søndager.

Skrevet

Hvem har bestemt det, du?

Skrevet

Folk som egentlig ikke liker vin! 😂

Skrevet

Ja, normen på alkoholforbruk er åtte enheter i uken. Hi tar fem av dem på en mandag, alene. I mine øyne er det bekymringsverdig. Jeg har en bekjent som "koser" seg med en flaske vin når ting blir tøft nok, i hovedsak for å få sove og døyvet smerten. Når hi skriver at hun har kost seg med en flaske vin på en mandag bringes mine tanker til hvorfor måtte hun det, basert på mine erfaringer.

Skrevet

Hvis det er den ene flasken du har kost deg med på en uke så er det innenfor, er dette noe du gjør ofte er det selvsagt for mye. 

Skrevet

Det kommer an på hvor ofte du gjør det...

Jeg personlig synes det er for mye å drikke en flaske alkohol alene, jeg synes det å nyte alkohol hører hjemme i sosiale settinger og ikke er noe man tyller i seg alene hjemme. Men der er man jo forskjellig, at andre nyter et glass i ro og fred er ikke noe jeg reagerer på, men en flaske er mye synes jeg.

Om dette er noe du gjør noen ganger i året er det selvfølgelig innenfor, om du drikker en flaske vin alene flere ganger i uken er du alkoholiker.

Anonymous poster hash: a0381...c10
Skrevet

Ja, normen på alkoholforbruk er åtte enheter i uken. Hi tar fem av dem på en mandag, alene. I mine øyne er det bekymringsverdig. Jeg har en bekjent som "koser" seg med en flaske vin når ting blir tøft nok, i hovedsak for å få sove og døyvet smerten. Når hi skriver at hun har kost seg med en flaske vin på en mandag bringes mine tanker til hvorfor måtte hun det, basert på mine erfaringer.

Men HI er ikke den bekjente. Så ditt argument er vås.

Skrevet

Jeg synes ikke det spiller så stor rolle hvilken dag det er. om HI har fri dagen etterpå. eller skal på senvakt feks. 

1 fl vin hadde vært for mye for meg. jeg tåler kun 3-4 glass. blir brisen da. full om jeg drikker mer. 

men er omtrent avholds også da. 

Anonymous poster hash: b59ab...250
Skrevet

Hvorfor spiller det noen rolle om det er på en lørdag eller på en mandag da? Hva så om hun tar 5 av enhetene på en mandag, ifølge deg så er hun jo godt ubder normen på alkoholforbruk. Og selv om din bekjente døyver smerten med alkohol, så er det ikke sikkert hi gjør det. Hadde du sagt det samme om hun hadde drukket en flaske vin på en lørdag?

Skrevet

Hvorfor spiller det noen rolle om det er på en lørdag eller på en mandag da? Hva så om hun tar 5 av enhetene på en mandag, ifølge deg så er hun jo godt ubder normen på alkoholforbruk. Og selv om din bekjente døyver smerten med alkohol, så er det ikke sikkert hi gjør det. Hadde du sagt det samme om hun hadde drukket en flaske vin på en lørdag?

Ja, det å drikke en flaske vin alene er bekymringsverdig i mine øyne. Hvis dette er den eneste gangen hun har gjort dette så er d ikke så bekymringsverdig, men hvis dette er noe hun gjør titt og ofte er det grunn til å ta en titt i speilet.

Skrevet

Ser det er veldig mange som blir bekymret av dette alkoholinntaket, og det synes jeg er noe unødvendig.

Utifra hva som står i HI, altså om en flaske vin er mye mens man ser film mellom 21-02 så er det vel helt og ikke for mye i min bok.

Anonymous poster hash: 26775...b36
Skrevet

Er det verre å drikke i flaske vin, hvilket er 3 glass (hjemmeglass ja, ikke de småslurkene man får ute) enn å spise en pose potetgull alene?

Hvorfor kan man ikke kose seg med vin?

Dersom man tåler det og man ikke skal opp med unger??

Drikker selv en 6 pk cider nesten hver fredag sammen med mannen, barnet på 11 år legger seg i 24 tiden og da tar vi oss en liten en. . Er så godt atte.

Anonymous poster hash: bdee9...9a2

Skrevet

Siden HI spør, tolker jeg det som at hun selv mener det er mye.

Anonymous poster hash: 4e255...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...