Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Nakke, armer korsrygg og fremside legg. Har vært lite aktiv de siste mnd. og har sittet mye foran pc. Men leggene, liksom.. Stivner også litt i fingrene når jeg skriver mye på pc og det er kaldt. Anonymous poster hash: 119bc...4b4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har hatt det sånn siden jeg var tenåring. Nå har jeg en skade i ryggen etter fall fra hesteryggen. Denne smerten strekker seg ned i bena. Ellers så har jeg hatt leddsmerter i alle ledd, er plaget med hoven stive fingerledd , som eneste medisin er å legge de i varmt vann, slik at jeg får myket de litt opp. Har hatt utslag på revmatisme, men legen har ikke gitt meg noe medisiner eller noe form for behandling, bortsett fra å ta ibux når det herjer som verst. Nå når det er så kaldt ute, så er det vanskelig å sove fordi det verker/brenner i leddene og til tider er det så vondt at jeg av og til ønsker at jeg hadde sovnet og aldri våknet opp igjen.. Anonymous poster hash: 82eeb...ae2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Minst 80 % av befolkningen vil få muskel- skjelettplager i løpet av livet... Lite eller feil aktivitet og dårlig kosthold er hovedårsakene til slike plager. Feil kosthold gir gjerne betennelser i kroppen, det kan slå seg på både muskulatur, sener og ledd. Samme kan vitamin- og mineralmangler også gjøre. Så er det selvfølgelig også en del sykdommer som kan gi slike problemer også. Hi, om du har sittet mest i flere måneder er det ikke rart du får kort og stiv og øm muskulatur - også på fremside legg. Bli mer aktiv og pass på at du spiser sunt og får i deg nok vitamin D og omega3. Kutt sukker fra kosten. Anonymous poster hash: 1cbe8...980
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har hatt det sånn siden jeg var tenåring. Nå har jeg en skade i ryggen etter fall fra hesteryggen. Denne smerten strekker seg ned i bena. Ellers så har jeg hatt leddsmerter i alle ledd, er plaget med hoven stive fingerledd , som eneste medisin er å legge de i varmt vann, slik at jeg får myket de litt opp. Har hatt utslag på revmatisme, men legen har ikke gitt meg noe medisiner eller noe form for behandling, bortsett fra å ta ibux når det herjer som verst. Nå når det er så kaldt ute, så er det vanskelig å sove fordi det verker/brenner i leddene og til tider er det så vondt at jeg av og til ønsker at jeg hadde sovnet og aldri våknet opp igjen.. Anonymous poster hash: 82eeb...ae2 Huff.. stakkars deg 😨 Det høres ut som om du er hardt angrepet ❤ Takk for at du deler.. HI Anonymous poster hash: 119bc...4b4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Minst 80 % av befolkningen vil få muskel- skjelettplager i løpet av livet... Lite eller feil aktivitet og dårlig kosthold er hovedårsakene til slike plager. Feil kosthold gir gjerne betennelser i kroppen, det kan slå seg på både muskulatur, sener og ledd. Samme kan vitamin- og mineralmangler også gjøre. Så er det selvfølgelig også en del sykdommer som kan gi slike problemer også. Hi, om du har sittet mest i flere måneder er det ikke rart du får kort og stiv og øm muskulatur - også på fremside legg. Bli mer aktiv og pass på at du spiser sunt og får i deg nok vitamin D og omega3. Kutt sukker fra kosten. Anonymous poster hash: 1cbe8...980 Takk for opplysende svar 😊 Deg er jobbsituasjon som har gjort at treningen måtte vike.. har startet opp igjen i dag og håper på bedring. Sukker spiser jeg ikke.. utover det som. Finnes i ordinære matvarer. Smerter i nakke og armer og rygg har jeg liksom forstått.. Men smerten i legger har gjort at jeg har blitt engstelig for sjellettkreft.. 😯 HI Anonymous poster hash: 119bc...4b4
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Takk for opplysende svar Deg er jobbsituasjon som har gjort at treningen måtte vike.. har startet opp igjen i dag og håper på bedring. Sukker spiser jeg ikke.. utover det som. Finnes i ordinære matvarer. Smerter i nakke og armer og rygg har jeg liksom forstått.. Men smerten i legger har gjort at jeg har blitt engstelig for sjellettkreft.. HI Anonymous poster hash: 119bc...4b4 Ut fra det du skriver er det ingen grunn til å tenke på en slik diagnose. Når du sitter så mye blir muskulaturen på fremside legg nesten alltid værende i en forkortet stilling, og dermed blir den kortere og stivere. Da er man også mer utsatt for betennelse der. Selv om du ikke spiser sukker så kan du få noe høyere blodsukker når du er mer inaktiv, og det kan trigge betennelser. Jeg har hatt smerter på fremside legg i perioder siste året selv pga. for mye stillesitting pga. sykdom. Og da også det samme i korsrygg, nakke og skuldre/armer. Kom deg i aktivitet igjen, pass på å tøye godt, spesielt hoftebøyeren, brystmuskelen og fremside legg. Pass også på at du ikke blir overtrent nå når du tar opp igjen treningen. Når du har vært inaktiv i mange måneder kan du ikke begynne med samme belastning som du brukte før du ble inaktiv. Så ha litt tålmodighet med treningen de første ukene. Anonymous poster hash: 1cbe8...980
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Ut fra det du skriver er det ingen grunn til å tenke på en slik diagnose. Når du sitter så mye blir muskulaturen på fremside legg nesten alltid værende i en forkortet stilling, og dermed blir den kortere og stivere. Da er man også mer utsatt for betennelse der. Selv om du ikke spiser sukker så kan du få noe høyere blodsukker når du er mer inaktiv, og det kan trigge betennelser. Jeg har hatt smerter på fremside legg i perioder siste året selv pga. for mye stillesitting pga. sykdom. Og da også det samme i korsrygg, nakke og skuldre/armer. Kom deg i aktivitet igjen, pass på å tøye godt, spesielt hoftebøyeren, brystmuskelen og fremside legg. Pass også på at du ikke blir overtrent nå når du tar opp igjen treningen. Når du har vært inaktiv i mange måneder kan du ikke begynne med samme belastning som du brukte før du ble inaktiv. Så ha litt tålmodighet med treningen de første ukene. Anonymous poster hash: 1cbe8...980 Tusen takk ❤ Skal ta til meg gode råd 😊 Det var kjempedeilig å komme i aktivitet igjen. Jeg har vært vant til å trene 4 ganger i uken over flere år.. så kroppen har nok fått sjokk ved så mye inaktivitet og nattjobbing.. Har vel ikke sovet mer enn fire timer i gjennomsnitt på natt den siste mnd.. fikk hentet meg inn i jula da 😊 HI Anonymous poster hash: 119bc...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå