Gå til innhold

Koster øyelege noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått henvisning til øyelege av fastlegen til vår sønn. Men koster den timen hos øyelegen noe eller er det gratis??

Anonymous poster hash: d343b...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betaler ingenting for barn.

Anonymous poster hash: e1a33...59d
Skrevet

Jo, en betaler hos øyelege

Anonymous poster hash: 2c608...630

Skrevet

Voksne betaler en egenandel, barn er gratis. Må betale for event utstyr.

Anonymous poster hash: 6aace...f35

Skrevet

Vi har aldri betalt noe

Har 2 brillebarn

Anonymous poster hash: 0fcfc...9e3

Skrevet

Spesialist er gratis for barn.

Anonymous poster hash: 6a7c9...b59
Skrevet

Øyelege er gratis, men barn må ofte til ortoptist i tillegg. Dette koster 200-300kr.

Skrevet

Vi skal til øyelege i morgen med jenta på 4 år. Fikk opplyst at det var gratis under 16år👍

Anonymous poster hash: f2f4c...aff

Skrevet

I brevet (innkallelsen) til øyelegen som vi har fått står det at egenandel er på 375,-

Ikke vet jeg. Jeg har fått alt brille og linserelatert gratis fram til jeg ble 18 da det var medfødt.

Anonymous poster hash: 2af28...c60
Skrevet

I brevet (innkallelsen) til øyelegen som vi har fått står det at egenandel er på 375,-

Ikke vet jeg. Jeg har fått alt brille og linserelatert gratis fram til jeg ble 18 da det var medfødt.

Det er egenandelen for voksne, det pleier stå under at barn er fritatt fra egenandel...

Skrevet

Det er egenandelen for voksne, det pleier stå under at barn er fritatt fra egenandel...

Ok, sto ikke noe om det. Men da vet jeg det. Var forberedt på betale det :-D Takk :-) 

Skrevet

Hvorfor går dere til øyelege? Vi fikk beskjed om å oppsøke optiker for å sjekke synet, og det koster jo 500,-. Går gjerne gratis til en med mer utdannelse istedet...

Anonymous poster hash: f0f8e...8fc

Skrevet

Hvorfor går dere til øyelege? Vi fikk beskjed om å oppsøke optiker for å sjekke synet, og det koster jo 500,-. Går gjerne gratis til en med mer utdannelse istedet...

Det kommer an på alder til barnet og hvorfor man skal dit, om barnet f.eks skjeler går man til øyelege og ikke optiker. Er barnet 2 år gammel går man til øyelege, er barnet 10 år gammel sjekker man synet hos optiker.

Skrevet

Øyelege er gratis, men barn må ofte til ortoptist i tillegg. Dette koster 200-300kr.

Har ikke betalt noe for å gå til ortopist med min datter, så det kan nok variere.

Betalte heller ingenting for briller når vi ordnet de der og ikke hos vanlig optiker.

Anonymous poster hash: e1a33...59d

Skrevet

Vi har fått henvisning fra optiker til øyelege da guttungen har 2,5+ på begge øynene. 

Skrevet

Vi ble sendt dit av fastlegen pga sønnen lukker igjen det ene øyet ofte. Spesiellt mye ved peking og sånn..

HI

Skrevet

Vi betaler ikke noe for øyelegen til datteren min, men betaler full pris for brillene hennes.

Anonymous poster hash: 018bc...bec

Skrevet

Øyelege er gratis

Anonymous poster hash: 20eff...592

Skrevet

Vår datter på 5,5 år har vært hos øyespesialist på et sykehus 3 ganger siste året. Vi har aldri betalt noen ting. Vi fikk dekket 450 kr av innfatningen og måtte betale resten selv. Nav dekket glassene.

Hun skal operere ene øyet nå i vinter og det koster ingen ting eller. Mer spent på om overnattingen på sykehus hotellet koster noe.. 

Anonymous poster hash: c0cd6...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...