Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Jeg ble "forbigått" av ei som ikke har fullført utdannelsen da vi begge søkte på en kontaktlærerstilling med oppstart i august som var. Hun hadde da ikke fullført almennlærerutdannelsen hun startet på i 2004 (!) og ble ansatt med klausul om at hun måtte bestå siste eksamen nå til nyttår. Hvis hun ikke har bestått, mister hun stillingen og da er den min. Hvordan kan jeg finne ut om hun har bestått eller ei? Anonymous poster hash: 3ff60...61b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Mulig du kan (og da forutsetter jeg at du er organisert) ta kontakt med hennes klubbleder på skolen og høre via forbundet. Anonymous poster hash: 6bd69...986
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Jeg ble "forbigått" av ei som ikke har fullført utdannelsen da vi begge søkte på en kontaktlærerstilling med oppstart i august som var. Hun hadde da ikke fullført almennlærerutdannelsen hun startet på i 2004 (!) og ble ansatt med klausul om at hun måtte bestå siste eksamen nå til nyttår. Hvis hun ikke har bestått, mister hun stillingen og da er den min. Hvordan kan jeg finne ut om hun har bestått eller ei? Anonymous poster hash: 3ff60...61b Hvorfor er da stillingen din? Jobber du på den samme skolen? Anonymous poster hash: 0804c...516
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Fordi jeg søkte på den samme stillingen, og fikk den ikke pga hun andre var en bedre kandidat. Jeg er lærer og søkte på en annen skole. Forsatte i min vanlige stilling da jeg ikke fikk denne. Hi Anonymous poster hash: 3ff60...61b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Fordi jeg søkte på den samme stillingen, og fikk den ikke pga hun andre var en bedre kandidat. Jeg er lærer og søkte på en annen skole. Forsatte i min vanlige stilling da jeg ikke fikk denne. Hi Anonymous poster hash: 3ff60...61b Jeg forstår fortsatt ikke.... Jobber dere på samme skole, og de har lovet deg stillingen hvis hun ikke består? Anonymous poster hash: 0804c...516
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Ring skolen og spør når du vil få høre fra de? De tar vel kontakt. Anonymous poster hash: c0553...720
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Jeg jobber på skole A. Hun jobbet på skole B. Skole C hadde en ledig stilling som vi begge søkte på. Hun fikk den. Jeg spurte min tillitsvalgte om hvordan ei uten endt utdannelse kunne forbigå ei med utdannelse, men det var visstnok ikke noe problem så lenge hun fullførte til nyttår. Mange under utdannelse blir fast ansatt før siste eksamen er bestått. Men stillinga er ikke hennes lengre om hun ikke har bestått, ifølge min tillitsvalgte. Da er den vel naturligvis min? Forstår du nå? Anonymous poster hash: 3ff60...61b
sug lut Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 Det er ikke gitt at den er din likevel. De kan velge å lyse ut på nytt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 Jeg jobber på skole A. Hun jobbet på skole B. Skole C hadde en ledig stilling som vi begge søkte på. Hun fikk den. Jeg spurte min tillitsvalgte om hvordan ei uten endt utdannelse kunne forbigå ei med utdannelse, men det var visstnok ikke noe problem så lenge hun fullførte til nyttår. Mange under utdannelse blir fast ansatt før siste eksamen er bestått. Men stillinga er ikke hennes lengre om hun ikke har bestått, ifølge min tillitsvalgte. Da er den vel naturligvis min? Forstår du nå? Anonymous poster hash: 3ff60...61b Ja, nå forstår jeg. Jeg jobber som tillitsvalgt på min skole, og selv om du var innstilt som nr 2, betyr det ikke at du nødvendigvis får stillingen hvis hun ikke fortsetter. Hvis hun slutter, kan de lyse ut stillingen på nytt, og du kan søke på nytt. De kan jo også la henne fullføre skoleåret med lønn som ufaglært. Det er sjeldent man bytter kontaktlærer midt i ett skoleår. Anonymous poster hash: 0804c...516
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Men hvordan kan dette fortsette å pågå? Hun får ny jobb med løfte om å bli ferdig utdannet, blir det ikke, og får fullføre skoleåre etter skoleår...? Hun skulle vært ferdig i mai 2008 og har prøvd å ta opp igjen de siste eksamenene en haug ganger.... Anonymous poster hash: 3ff60...61b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 Hvordan kan hun være en bedre kandidat om hun ikke er ferdig med utdannelsen? Anonymous poster hash: afd7f...99f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 Hvordan kan hun være en bedre kandidat om hun ikke er ferdig med utdannelsen? Anonymous poster hash: afd7f...99f Dette lurer jeg også på.. og hvorfor får noen lov å ha et slikt ansvar når de ikke evner å bestå en eksamen? Alvorlig talt.. Anonymous poster hash: 7d0f4...e37
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 Jeg jobber på skole A. Hun jobbet på skole B. Skole C hadde en ledig stilling som vi begge søkte på. Hun fikk den. Jeg spurte min tillitsvalgte om hvordan ei uten endt utdannelse kunne forbigå ei med utdannelse, men det var visstnok ikke noe problem så lenge hun fullførte til nyttår. Mange under utdannelse blir fast ansatt før siste eksamen er bestått. Men stillinga er ikke hennes lengre om hun ikke har bestått, ifølge min tillitsvalgte. Da er den vel naturligvis min? Forstår du nå? Anonymous poster hash: 3ff60...61b Den er jo ikke det med mindre de har lovt deg den. Hun har tydeligvis gått foran deg på andre kvaliteter, så det er ikke sikkert at du er aktuell for stillingen uansett Anonymous poster hash: e88d2...789
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #14 Skrevet 2. januar 2017 Hvordan kan hun være en bedre kandidat om hun ikke er ferdig med utdannelsen? Anonymous poster hash: afd7f...99f Mener å huske at det var boe med fagkombinasjonene hennes som passet bedre enn mine. Husker faktisk ikke. Og hun ble vurdert som en like godt egnet kandidat siden hun sa hun skulle fullføre til nyttår (slik hun har sagt siden 2008)... Anonymous poster hash: 3ff60...61b
Et lite nurk Skrevet 2. januar 2017 #15 Skrevet 2. januar 2017 Jobben er ikke automatisk din 6 mnd etter.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #16 Skrevet 2. januar 2017 Den er jo ikke det med mindre de har lovt deg den. Hun har tydeligvis gått foran deg på andre kvaliteter, så det er ikke sikkert at du er aktuell for stillingen uansett Anonymous poster hash: e88d2...789 Men hvis hun ikke har fullført utdannelsen er hun ikke bedre egnet. Anonymous poster hash: 3ff60...61b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #17 Skrevet 2. januar 2017 Men hvis hun ikke har fullført utdannelsen er hun ikke bedre egnet. Anonymous poster hash: 3ff60...61b Men det betyr uansett ikke at stillingen er din Anonymous poster hash: e88d2...789
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #18 Skrevet 2. januar 2017 Du får vel bare ringe de ansvarlige for stillingen du søkte på, og høre hvordan det har gått. Men helt ærlig, så lenge de ansetter en som ikke er ferdig med utdannelsen fremfor deg virker det som om de ikke anser deg som aktuell for stillingen. Det er ingen automatikk i at stillingen er din hvis hun ikke fullfører sin eksamen. Kan være lurt å være forberedt på det. Anonymous poster hash: f3724...652
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #19 Skrevet 2. januar 2017 Men det betyr uansett ikke at stillingen er din Anonymous poster hash: e88d2...789 Ok. Men om hun ikke er kvalifisert bør hun ikke få bli værende i jobben. Anonymous poster hash: 3ff60...61b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #20 Skrevet 2. januar 2017 Det virker litt rart at du enda venter på denne jobben, skjønner at du er bitter.. Men tror det er lurt å legge det bak seg. Tviler på at de sier henne opp og gir jobben til neste på listen. Anonymous poster hash: a874e...581
sug lut Skrevet 2. januar 2017 #21 Skrevet 2. januar 2017 Men hvis hun ikke har fullført utdannelsen er hun ikke bedre egnet. Anonymous poster hash: 3ff60...61b Å fullføre utdannelsen handler om byråkrati, ikke egnethet. Hun er vurdert som bedre, men det er administrativt ikke mulig å gi henne jobben pga et regelverk.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #22 Skrevet 2. januar 2017 Hvorfor vet du så mye om henne? Når hun startet utdanningen og hvordan vet du om hun ikke har bestått tidligere? Kjenner du henne veldig godt? I så fall forstår jeg ikke hvorfor det er et problem å få vite om hun står eller ikke? Kjenner det irriterer meg at du legger ut så mange påstander om noen du ikke kjenner. Jeg tror ikke du vet noenting om henne og at dette bare er antakelser. Jeg fikk også Lærerjobb før jeg var ferdig utdannet. Nettop for ødi jeg var bedre egnet. Jeg har aldri strøket på en eneste eksamen. Første gang jeg startet var i 2008, er ikke ferdig før i 2018. Men vet du noe om meg? Nei. Du vet ingenting. Anonymous poster hash: 514a8...8df
sug lut Skrevet 2. januar 2017 #23 Skrevet 2. januar 2017 Forøvrig høres du ut som en masekråke med oppheng nok til at jeg ikke ville gitt deg stillingen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #24 Skrevet 2. januar 2017 Hvorfor vet du så mye om henne? Når hun startet utdanningen og hvordan vet du om hun ikke har bestått tidligere? Kjenner du henne veldig godt? I så fall forstår jeg ikke hvorfor det er et problem å få vite om hun står eller ikke? Kjenner det irriterer meg at du legger ut så mange påstander om noen du ikke kjenner. Jeg tror ikke du vet noenting om henne og at dette bare er antakelser. Jeg fikk også Lærerjobb før jeg var ferdig utdannet. Nettop for ødi jeg var bedre egnet. Jeg har aldri strøket på en eneste eksamen. Første gang jeg startet var i 2008, er ikke ferdig før i 2018. Men vet du noe om meg? Nei. Du vet ingenting. Anonymous poster hash: 514a8...8df Fordi vi kommer fra samme lille plass og studerte sammen. Fordi hun har lånt pensumbøkene (som hun aldri gadd kjøpe selv) av mine venner og kollegaer, og hun har lånt bøkene flere ganger. Hun har selv sagt at hun har prøvd å fullføre de siste eksamene hvert år, samtidig som hun har jobbet full tid som lærer uten utdannelse. Hun er en bekjent, men ikke noe mer, derfor kan jeg ikje spørre henne selv. Og hun har ingen opplysningsplikt oferfor meg. Anonymous poster hash: 3ff60...61b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #25 Skrevet 2. januar 2017 Har skolen sagt at jobben er din om hun stryker på eksamen? Kan være at hun fikk jobben fordi hun kjenner noen på den skolen, veldig ofte er det slik dessverre. Det er ikke lov å ansette noen fordi de kjenner hverandre men det skjer hele tiden, det er veldig vanlig i min kommune. Kjenner du ingen der du søker jobb så er det meningsløst å søke. Det med at hun har noen fag som du ikke har kan være en dårlig unnskyldning for å skjule bekjentskapet. Eller så tar jeg helt feil Anonymous poster hash: c0553...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå