Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Dottera mi går i 5.klasse. Hun mista sin bestevenninna i fjør da hun flytett. Før i 1-3 klasse hadde hun fleire venninner, men den siste tiden hadde hun bare en. Da hun flyttet, fikk ikkje hun andre vennen. Det gjør det ikkje enklare at hun er litt sjenert og vanskelig å ta kontakt sjøl. Føler at hun ble ingnorert/mobbet. Hadde kontakt med skulen, dei prøvde å gjøre noe, men det hjalp ikkje. Noen råd..? veldig fortvila… Skal eg snakke direkte med dei andre jenter på skulen /foreldre om dette? Anonymous poster hash: b570b...e95
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Hva med å invitere noen hjem til filmkveld eller lignende? Anonymous poster hash: 0184a...b9f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Har dere prøvd å invitere med noen hjem?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Du Kan kanskje ta det opp med skolen, de har jo også en plikt til inkudering. Du kan evt ta det opp på et sånt felles foreldremøte, det gjorde en mor i klassen til min datter. Og denne datteren hennes er også veldig sjenert. Det ble ihvertfall fart på sakene på skolen og jeg oppfordret mitt barn til å være litt mer med denne jenta og å ta henne med hjem fra skolen en gang iblandt. Eller kanskje ta kontakt med de andre foreldrene ved f.eks å sende en txt mld og spørre om barna deres har lyst å være med din datter en dag etter skolen. Anonymous poster hash: da165...b37
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Du må invitere dem, kanskje litt ofte over en periode slik at de blir kjent... Anonymous poster hash: bb920...e3d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Takk for svar. Skal nok snakke direkte med noen mødre som eg kjenner og be om hjelp. Men eg har ikkje så mye kontakt med dei nå når hun går til og fra skule sjøl og det gjør alle...bare når eg ser dei...Veit ikkje om det er lurt å snakke med barna direkte... men eg ser mødre av og til... på skulen(lærer) dei er så forsiktige.. dottera mi sei at dei andre jentene vil bestemme og styre hele tiden...ikkje enkelt...skal prøve sjøl, man kan ikkje vente at skulen hjelper Hi Anonymous poster hash: b570b...e95
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Takk for svar. Skal nok snakke direkte med noen mødre som eg kjenner og be om hjelp. Men eg har ikkje så mye kontakt med dei nå når hun går til og fra skule sjøl og det gjør alle...bare når eg ser dei...Veit ikkje om det er lurt å snakke med barna direkte... men eg ser mødre av og til... på skulen(lærer) dei er så forsiktige.. dottera mi sei at dei andre jentene vil bestemme og styre hele tiden...ikkje enkelt...skal prøve sjøl, man kan ikkje vente at skulen hjelper Hi Anonymous poster hash: b570b...e95 Synes du har fått gode råd over her. Ta kontakt med noen av de andre foreldrene slik at disse kan oppmuntre barna sine om å inkludere alle. Be andre hjem til dere. Men snakk også med skolen igjen. Skolen har en plikt til å ivareta også din jente, det er ikke slik at skolen bare kan gi opp om det de prøvde en liten periode ikke fungerte. Det finnes også en del opplegg som er laget for skoler som sliter med at barn faller utenfor eller blir mobbet, kanskje du kan sjekke opp dette. Jeg husker dessverre ikke hva det kalles, men har lest om det her inne tidligere, det ene hadde et spesielt navn og var et fast opplegg for å hjelpe skolene til å inkludere de som faller utenfor. Prøv også å få jenta di med på aktiviteter utenom skolen. Der kan hun skaffe seg venner i andre miljøer også, og da har hun litt mer å gå på. Ta tak i det med skolen med det samme slik at de får igang nye tiltak så fort som mulig. Håper det ordner seg for jenta di Anonymous poster hash: d53e5...fdf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 Takk for svar. Skal nok snakke direkte med noen mødre som eg kjenner og be om hjelp. Men eg har ikkje så mye kontakt med dei nå når hun går til og fra skule sjøl og det gjør alle...bare når eg ser dei...Veit ikkje om det er lurt å snakke med barna direkte... men eg ser mødre av og til... på skulen(lærer) dei er så forsiktige.. dottera mi sei at dei andre jentene vil bestemme og styre hele tiden...ikkje enkelt...skal prøve sjøl, man kan ikkje vente at skulen hjelper Hi Anonymous poster hash: b570b...e95 Vannskelig å lese det du skriver. Husk at du skal skrive på bokmål eller nynorsk. Anonymous poster hash: 9d91f...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå