Gå til innhold

Melde ifra om svart arbeid, til hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om en som arbeider svart, hvem melder man i fra til?

Anonymous poster hash: 1a15f...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til skatteetaten regner jeg med....

Anonymous poster hash: 5f1cb...6a5

Skrevet

Trist!

Anonymous poster hash: 02841...295

Skrevet

Skatteetaten. Og også til nav, om denne personen får trygd.

Skrevet

Vet om en som arbeider svart, hvem melder man i fra til?

Hvis denne personen har en vanlig jobb og betaler skatt, drit i å melde. Naver? Meld i vei!

Anonymous poster hash: 22827...a9b

Skrevet

Jeg synes du skal tenke deg om et par ganger før du gjør det. Du kan fort bli avslørt. Er det fordi du ønsker hevn over personen, eller er det fordi du irriterer deg over ekstrainntekten? Og selvsagt - er vedkommende naver, så skjønner jeg det. Hvis ikke, så bør du heller la vær..

Skrevet

Jeg synes du skal tenke deg om et par ganger før du gjør det. Du kan fort bli avslørt. Er det fordi du ønsker hevn over personen, eller er det fordi du irriterer deg over ekstrainntekten? Og selvsagt - er vedkommende naver, så skjønner jeg det. Hvis ikke, så bør du heller la vær..

Er faktisk enig i dette. Men ja får vedkommende trygd og jobber svart ved siden av. Så ja meld i fra.

Skrevet

Hvordan vet du at denne personen jobber svart, har den fortalt det til deg ?

Anonymous poster hash: c5fd9...9c4

Skrevet

Hvorfor? Fordi det er ulovlig vel! Jeg er 110% sikker på at vedkommende jobber svart, og det er snakk om 15-20 000kr ++ i mnd. Det er verken pga hevn eller irritasjon, men pga prinsipp.

Hadde også sagt ifra om jeg så noen stjele fra butikken.

Skrevet

Hvorfor? Fordi det er ulovlig vel! Jeg er 110% sikker på at vedkommende jobber svart, og det er snakk om 15-20 000kr ++ i mnd. Det er verken pga hevn eller irritasjon, men pga prinsipp.

Hadde også sagt ifra om jeg så noen stjele fra butikken.

Hvordan vet du at vedkomnnde jobber svart? Å 15-20 tusen i mnd høres mye ut! Hvilke yrke bedriver vedkommende ?

Anonymous poster hash: 9760c...ace

Skrevet

Hvordan vet du at vedkomnnde jobber svart? Å 15-20 tusen i mnd høres mye ut! Hvilke yrke bedriver vedkommende ?

Anonymous poster hash: 9760c...ace

Fordi både vedkommende og samboer sier det.

Skrevet

Fordi både vedkommende og samboer sier det.

Skatteetaten

Anonymous poster hash: c6af1...39c

Skrevet

Flott, svart arbeid stjeler fra alle. Meld til skatteetaten, og om det også mottas penger fra NAV melder du hit:

NAV Kontroll øst

Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark, Oppland og utland:
[email protected]/ 21 06 88 20

NAV Kontroll vest
Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane:
[email protected] / 52 04 94 20

Nav Kontroll Midt-Norge
Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag: 73439300 /
[email protected]

Nav Kontroll sør
Buskerud, Vestfold, Telemark, Aust-Agder, Vest-Agder:
[email protected] / 31029040

Nav Konroll nord
Nordland, Troms, Finnmark 77 28 56 00 /
[email protected]

Skrevet

Skjønner ikke dere som mener at det bare skal meldes dersom vedkommende er på NAV. Hva har det med saken å gjøre? Alle skal skatte av inntekten sin, sin hele inntekt. Ellers får de jo skatt som vi andre i desember med halv skatt.

Svart arbeid er en tyv!

Skatteetaten er stedet å henvende seg, du kan tipse anonymt hvis du vil.

Anonymous poster hash: dc01b...37e
Skrevet

Hvis denne personen har en vanlig jobb og betaler skatt, drit i å melde. Naver? Meld i vei!

Det hun👆🏼 sier

Anonymous poster hash: 1f79b...552

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Blir overrasket over hvor mange som syns det er helt greit å jobbe svart!? Syns dere det er greit å stjele fra butikker også? Kjøre uten å sikre barn? Ta litt fra kassa på jobben?

Og hvorfor skal man bare melde om personen får stønader fra nav? Dobbeltmoralen lenge leve!

Skrevet

Vet du hva svart arbeid er? "Hvis denne personen har en vanlig jobb og betaler skatt" så hadde det jo ikke vært svart arbeid.

Hvorfor mener så mange at det skal ha noe å si om personen går på nav eller ikke? Svart arbeid er tyveri fra fellesskapet uansett når personen benytter seg av alle godene ved staten vår, men sniker seg unna å bidra. Snylting bør ikke tolereres, ellers slutter velferdsstaten å fungere.

Anonymous poster hash: 0be80...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...