Gå til innhold

hadde du vært ærlig med husverten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ett dilemma her å er usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg er alenemamma og student å har 9000 kr i husleie noe som egenrlig er altfor høyt men regnet med å få ca 3500 kr i bostøtte noe jeg ikke fikk.Får bare 2000 kr i bostøtte å har OS som inntekt så økonomien er trang.

I dag fikk jeg beskjed av husverten at de er så fornøyd med oss som leietaker at de ønsker å redusere husleien fra neste måned og sier at de gjerne vil ha oss boende lenge.

Problemet er bare at jeg kun får OS frem til sommeren også får jeg ikke mer penger av NAV lenger.

Håper på læreplass etter sommeren men det er jo dårlig betalt så vil uansett ikke ha råd til så dyr husleie.

Hva gjør jeg?

Sier ifra nå om at jeg ikke har mulighet til å bo her lengre enn til sommeren å dermed så velger de kanskje å ikke redusere husleien likevel?

Eller bare late som ingenting så jeg får billigere husleie frem til sommeren?

Hadde virkelig trengt pengene :S

Anonymous poster hash: b6762...ce5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du forteller husverten det du har skrevet her? At du setter utrolig stor pris på at de vil redusere husleien fordi du har det virkelig tøft økonomisk, men at du føler du dermed må være ærlig om hvordan ting blir fremover... Det kan hende de da setter ned leia likevel (de har åpenbart råd til det) for å føle at de kan lette hverdagen din litt - omså bare for noen måneder.. ?

Anonymous poster hash: 72485...ee5

Skrevet

Jeg ville fortalt det.

Men en annen ting. Dersom du har 9000 i mnd og får 2000 i bostøtte, så har du jo da 7000 i leie egentlig. Hvor mye vil de redusere leien med og er det noen reell mulighet for deg på stedet å leie billigere etter sommeren? Eller hva er planen da? 

Du må jo uansett ha et sted å bo liksom! 

Skrevet

De sa ikke hvor mye de vil redusere husleien med,dette skulle de komme tilbake til.

Her vi bor nå har vi 2 soverom så kan helt fint finne noe billigere til sommeren ja.

Var mange leiligheter her i nærheten til 5500 kr i månenden med ett soverom.

Å har en dårlig råd så må jeg jo bare flytte til en leilighet med ett soverom.

Skrevet

De sa ikke hvor mye de vil redusere husleien med,dette skulle de komme tilbake til.

Her vi bor nå har vi 2 soverom så kan helt fint finne noe billigere til sommeren ja.

Var mange leiligheter her i nærheten til 5500 kr i månenden med ett soverom.

Å har en dårlig råd så må jeg jo bare flytte til en leilighet med ett soverom.

Ja det forstår jeg godt. Verre her jeg bor, her koster det skjorta å leie. Godt du iallefall bor på et sted som ikke er så dyrt i forhold til storbyen.

Håper det ordner seg for deg, og at du får deg noe inntekt fra høsten av. Ikke gøy med dårlig råd. Er det ikke mulighet for å for eksempel få et vikariat i barnehage eller noe sånt? Evt butikk ol? Alle monner drar :)

Lykke til :)

Skrevet

Det kan være at bostøtten reduseres proporsjonalt med husleia...

Det Jan være at bostøtta øker igjen, når inntekten går ned etter endt os

Anonymous poster hash: df8fc...b0b

Skrevet

Grunnen til at jeg trodde jeg kom til å få mer i bostøtte var fordi der jeg bodde før hadde jeg 7000 kr i husleie å fikk 3200 kr i bostøtte.

Da hadde jeg også kun OS som inntekt.

Da tenkte jeg at når jeg har 9000 kr i husleie så burde jeg hvertfall på minst 4000 kr i bostøtte ettersom husleien er mye dyrere nå,men det skjedde altså ikke.

Så hadde vært veldig greit med litt billigere husleie en stund :P

Skrevet

Ville ikke ha sagt noe før jeg måtte. Hvis du har 3 måneders oppsigelse og tenker at du må flytte 1.juli, ville jeg ha sagt opp 1.april.

Men hvem vet? Kanskje senker de husleia så lavt at du får råd til å bo der?

Anonymous poster hash: a41ac...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...