Gå til innhold

Fine øredobber - hvor finner man det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min blir 50 år og jeg tenker å kjøpe øredobber til henne. Hun har en enkel, klassisk stil og er opptatt av merker på både pynt og klær.

Jeg er ikke helt der og vet ikke hva som er 'in' nå.

Noen som har tips til hva som kan passe? Pris er mellom 1500-2000. Får man diamanter til den prisen?

Anonymous poster hash: 2e0a0...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en enkel, klassisk stil og er litt opptatt av merker, og disse hadde vært TOTAL skivebom som gave til meg! :P

HI, hvis søsteren din har sterke meninger om hva hun går med er øredobber vanskelig å få "riktig", særlig når du ikke er opptatt av det samme selv. Kjøp iallefall now nøytralt på et sted hvor det er enkelt å bytte. Eventuelt spørre hva hun ønsker seg? Si at du har lyst til å gi noe fint, men at du vil forsikre deg om at det blir noe hun liker.

Skrevet

Jeg har en enkel, klassisk stil og er litt opptatt av merker, og disse hadde vært TOTAL skivebom som gave til meg! :P

HI, hvis søsteren din har sterke meninger om hva hun går med er øredobber vanskelig å få "riktig", særlig når du ikke er opptatt av det samme selv. Kjøp iallefall now nøytralt på et sted hvor det er enkelt å bytte. Eventuelt spørre hva hun ønsker seg? Si at du har lyst til å gi noe fint, men at du vil forsikre deg om at det blir noe hun liker.

Helt enig! Dette ble for sært om man har en klassisk eksklusiv stil;-)

Anonymous poster hash: a809a...e42

Skrevet

Helt enig! Dette ble for sært om man har en klassisk eksklusiv stil;-)

Hvis ikke dette designet er klassisk og eksklusivt, Daisy fra Georg Jensen, som ble designet til dronning Margrethe på 40-tallet og fremdeles er aktuelt, ja da vet jeg sannelig ikke hva som er klassisk! *rister på hodet*
Skrevet

Hvis ikke dette designet er klassisk og eksklusivt, Daisy fra Georg Jensen, som ble designet til dronning Margrethe på 40-tallet og fremdeles er aktuelt, ja da vet jeg sannelig ikke hva som er klassisk! *rister på hodet*

Det er ikke ensbetydende med klassisk altså.🙄 *rister på hodet jeg også..*

Skrevet

Tusen takk for tips og linker. Det er vanskelig å kjøpe noe så personlig, men jeg legger ved byttelapp og hun vet at jeg syns det er helt greit om hun bytter.

Jeg selv elsket Daisy fra Georg Jensen, men ser ikke helt for meg at det passer søster sin stil... Hun er liksom litt enklere enn det i stilen.

Hi

Anonymous poster hash: 2e0a0...45d

Skrevet

Takk, kjære Amandine. I min verden blir vanskelig mer klassisk enn Georg Jensens "Daisy". Like vakkert uansett om man er seksten eller seksti, passer like godt til jeans som aftenkjole. Jeg elsker i alle fall mine Daisy-smykker og bruker dem hele tiden.

Skrevet

Jeg som svarte skivebom, og for meg og min klassiske og enkle stil (ikke nødvendigvis eksklusiv) hadde de vært for mye (vet forresten ikke hvor store de er).

HI skriver enkel stil, da tenker jeg ikke automatisk på Daisy. Klassisk ja, men enkel nei ;)

Anonymous poster hash: 857d3...7a3

Skrevet

Jeg som svarte skivebom, og for meg og min klassiske og enkle stil (ikke nødvendigvis eksklusiv) hadde de vært for mye (vet forresten ikke hvor store de er).

HI skriver enkel stil, da tenker jeg ikke automatisk på Daisy. Klassisk ja, men enkel nei ;)

Øredobbene er små.

Her har jeg lagt en ved siden av en femkrone 😊

post-853090-763827_thumb.jpg

Skrevet

Øredobbene er små.

Her har jeg lagt en ved siden av en femkrone 😊

Tror jeg har sett for mange blomstrende damer med lignende øredobber på størrelse med en asjett, for det var det jeg tenkte :P Ville kanskje ikke ha definert dem som enkle, men definitivt enklere når de ikke er større enn som så! Nå kan jeg mer se de for meg i en klassisk stil :)

Skrevet

Klassisk er vel ensbetydende med tidløst, så noe som har vært i salg med suksess i nærmere 80 år er vel i kategorien klassisk uansett om du liker det eller ikke.
Skrevet

David Andersen. Feks Camilla Pihl sine "little shining star" i sølv eller gull med liten sten.

Skrevet

Eeh, jo det er det!
Skrevet

Eeh, jo det er det!

Kjære folk! Det finnes flere definisjoner på klassisk. Flere som tar på vei fordi man ikke liker disse øredobbene??🙈😂

Skrevet

Øredobbene er små.

Her har jeg lagt en ved siden av en femkrone

Synes de var fine jeg :)

Anonymous poster hash: c3822...036

Skrevet

Kjære folk! Det finnes flere definisjoner på klassisk. Flere som tar på vei fordi man ikke liker disse øredobbene??

Hvis det finnes flere definisjoner på klassisk, hvorfor protesterer du sånn på at noen kaller de klassiske da?

Anonymous poster hash: c3822...036

Skrevet

Tydelig at set er ulikt syn på hva klassisk er😄 Jeg ville sett hos David Andersen. De fører både Georg Jensen og flere andre klassiske merker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...