Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Leser at det er ikke skatt på gevinst av salg av bolig dersom man har bodd i boligen i minst 12 av drift siste 24 mnd. Dette gjelder absolutt ved samlivsbrudd også? Min mann og jeg bestemte oss for å flytte fra hverandre 1.8.16. Jeg flyttet ut og meldte flytting. Skulle forsøke å bo fra hverandre en stund å se hvordan det gikk. Bestemte oss nå for at det beste er å være fra hverandre. Eier huset med halvparten hver. Må da huset være solgt innen 31.7.17 for at jeg skal slippe skatt på min del av eventuell gevinst ved salg? Huset har jo ikke vært leid ut eller noe sånt, min mann har bodd der. Jeg har bodd i leid leilighet, har ikke kjøpt ny bolig. Anonymous poster hash: 14e3a...530
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Leser at det er ikke skatt på gevinst av salg av bolig dersom man har bodd i boligen i minst 12 av drift siste 24 mnd. Dette gjelder absolutt ved samlivsbrudd også? Min mann og jeg bestemte oss for å flytte fra hverandre 1.8.16. Jeg flyttet ut og meldte flytting. Skulle forsøke å bo fra hverandre en stund å se hvordan det gikk. Bestemte oss nå for at det beste er å være fra hverandre. Eier huset med halvparten hver. Må da huset være solgt innen 31.7.17 for at jeg skal slippe skatt på min del av eventuell gevinst ved salg? Huset har jo ikke vært leid ut eller noe sånt, min mann har bodd der. Jeg har bodd i leid leilighet, har ikke kjøpt ny bolig. Anonymous poster hash: 14e3a...530 Har du i løpet av den tiden meldt flytting til folkeregisteret? Anonymous poster hash: fbe4d...629
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Har du i løpet av den tiden meldt flytting til folkeregisteret? Anonymous poster hash: fbe4d...629 Ja, meldte flytting 1.8.16. Hi Anonymous poster hash: 14e3a...530
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Ja, da gjelder regelen (ganske ille faktisk) Anonymous poster hash: 1297c...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå