Gå til innhold

om jeg sier opp jobben, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 100% stilling, men frem til sommeren har jeg 50% ulønnet permisjon, så jeg jobber frem til da bare 50%. Vurderer å si opp jobben. Vil jeg da når jeg evt søker om dagpenger få det av 50 eller 100%?

Anonymous poster hash: b2614...5db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får først karantene på 12 uker. Så får du dagpenger. Sjekk satsene på nav sin sider.

Anonymous poster hash: a7887...fc5

Skrevet

Om du sier opp selv får du ikke dagpenger i det hele tatt de første månedene. Det er en karantenetid der for at det ikke skal lønne seg å si opp jobben.

Når du får dagpenger etter karantenetiden bruker de gjennomsnittslønnen din for å beregne dagpenger.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-n%C3%A5r-du-er-arbeidsledig--893#chapter-6

Anonymous poster hash: 33919...710
Skrevet

Jeg spør ikke om karantenetiden. Jeg må vel ikke nevne alt for å spørre om noe?

Så siden jeg har jobbet 50% et år så vil vel gjennomsnittet bli 50% da hvis det er gjennomsnitt de regner ut ifra?

Anonymous poster hash: b2614...5db

Skrevet

Du må ha tjent minimum 1,5 g siste året for å få dagpenger. Søk på dagpenger på nav sine sider, alt står der 😊

Anonymous poster hash: e8275...d11

Skrevet

Du må ha tjent minimum 1,5 g siste året for å få dagpenger. Søk på dagpenger på nav sine sider, alt står der 😊

Eller 3 g de siste 3 årene 😊

Skrevet

Du får først karantene på 12 uker. Så får du dagpenger. Sjekk satsene på nav sin sider.

Anonymous poster hash: a7887...fc5

Om man sier opp med god grunn så kan man slippe karantenetiden.

En venninne av meg måtte si opp sin jobb da den ikke passet med barnehage tidene til ungen. Ingen barnevakt og fars jobb krasjet enda mer. Hun slapp faktisk unna karantenetiden. Så det er ikke sånn at man automatisk får karantenetid om man sier opp.

Anonymous poster hash: 25c30...9e4

Skrevet

Du vil få ca 63% av den lønnen du nå har (50%)

Anonymous poster hash: 9c40b...c09

Skrevet

Du vil få ca 63% av den lønnen du nå har (50%)

Anonymous poster hash: 9c40b...c09

Jeg synes det høres ulogisk og rart ut at hun skal "straffes" for å være i permisjon. Jeg vil tro hi får 63% av sin 100% stilling.

Kan du ikke høre med NAV da hi? Der får du de riktige svarene 😃

Skrevet

Jeg synes det høres ulogisk og rart ut at hun skal "straffes" for å være i permisjon. Jeg vil tro hi får 63% av sin 100% stilling.

Det spørs jo hvorfor hun er i permisjon det da.

Anonymous poster hash: 74952...fc0

Skrevet

Permisjonen er frivillig, så hun får selvfølgelig ikke kompensasjon for det 😊

Skrevet

Du kan risikere å få karantene 12 uker. Deretter får du 62,4% av snittlønnen din de tre siste år.

Skrevet

Dagpenger regnes ut fra det du har hatt av lønn og ev trygd i fjor eller et gjennomsnitt av de tre siste årene. Beregningsgrunnlaget er opp til 6g. Av det får du 62,4%. 

Skrevet

Permisjonen er frivillig, så hun får selvfølgelig ikke kompensasjon for det 😊

Vedkommende får 64 % av lønn forrige år eller gjennomsnitt av de 3 siste årene hvis det gir høyere grunnlag. For hi sitt vedkommende vil nok beregningen tas som er gjennomsnitt av de 3 siste årene.

Anonymous poster hash: 64dc2...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...