Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Hvor ofte og hvorfor bruker dere denne typen smertestillende? Anonymous poster hash: 7fa0e...81b
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Brukte tramadol +++ før og etter leveroperasjon. Har også liggende i tilfelle leverkramper, så jeg kan forsøke det og et annet medikament for å redusere smertene i forkant. Tar det dog ikke før jeg føler det er valget mellom det eller å slutte og puste. Hvorfor lurer du?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Maks 2 ganger i halvåret (paralgin) for ryggverk skrevet ut av lege. Imigran i alle slags former og varianter inntil 1-3 ganger i uka i tillegg til zelo-sok daglig mot migrene.Så egentlig ut som dop lista til en 85 åring det her. Anonymous poster hash: fc682...3fa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har paralgin som jeg kan bruke når jeg får migrene. Bruker det veldig sjelden Anonymous poster hash: 8a9ca...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Brukte tramadol +++ før og etter leveroperasjon. Har også liggende i tilfelle leverkramper, så jeg kan forsøke det og et annet medikament for å redusere smertene i forkant. Tar det dog ikke før jeg føler det er valget mellom det eller å slutte og puste. Hvorfor lurer du? Jeg lurer litt på hvorfor folk får dette fra legen. Jeg har brukt tramadol ca en gang i uka pga kronisk betennelse i skuldre og korsrygg. Legen var skeptisk til å skrive det ut sist gang, da pga strengere regler som har kommet. Så da lurer jeg på hva som må til for å få resept på det. Ikke det at jeg skal fake meg på noe altså HI Anonymous poster hash: 7fa0e...81b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Tar Tramadol mot nervesmerter som jeg får pga sykdommen min. Anonymous poster hash: 17640...4cb
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Husker min far hadde sinnsyke doser med blant annet Tramadol for hjernesvulst. Anonymous poster hash: fc682...3fa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 Jeg lurer litt på hvorfor folk får dette fra legen. Jeg har brukt tramadol ca en gang i uka pga kronisk betennelse i skuldre og korsrygg. Legen var skeptisk til å skrive det ut sist gang, da pga strengere regler som har kommet. Så da lurer jeg på hva som må til for å få resept på det. Ikke det at jeg skal fake meg på noe altså HI Anonymous poster hash: 7fa0e...81b Jeg fikk Nobligan (som vel er ganske likt som Tramadol?) når jeg brakk armen + satt albue ut av ledd. Fikk resept på det på legevakten Anonymous poster hash: 8a9ca...e6e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 Tar Tramadol på kvelden før jeg skal sove hvis jeg har store smerter. Ble påkjørt bakfra i bil i 2016 og noen netter er smertene så store at det ikke går an å sove. Da hjelper Tramadol👍 Anonymous poster hash: d6512...f5e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Jeg bruker paralgin på grunn av ryggsmerter, og bruker ca 100 på 2,5 mnd. Anonymous poster hash: 3a1eb...8b9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 Har kronisk hodepine m nakke og ryggsmerter. Enkelte kvelder kjenner jeg at jeg vil våkne med like intense smerter hvis jeg ikke bruker noe annet enn Paracet. Synes nesten Ibux virker bedre, men det tåler jeg absolutt ikke. Selvsagt skrevet ut av legen og ikke kjøpt på gata (siden noen presiserte nettopp det 😜) Anonymous poster hash: c8390...bca
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 Har kronisk hodepine m nakke og ryggsmerter. Enkelte kvelder kjenner jeg at jeg vil våkne med like intense smerter hvis jeg ikke bruker noe annet enn Paracet. Synes nesten Ibux virker bedre, men det tåler jeg absolutt ikke. Selvsagt skrevet ut av legen og ikke kjøpt på gata (siden noen presiserte nettopp det 😜) Anonymous poster hash: c8390...bca Bruker Tramadol 1-2 kvelder i uka Anonymous poster hash: c8390...bca
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 Jeg lurer litt på hvorfor folk får dette fra legen. Jeg har brukt tramadol ca en gang i uka pga kronisk betennelse i skuldre og korsrygg. Legen var skeptisk til å skrive det ut sist gang, da pga strengere regler som har kommet. Så da lurer jeg på hva som må til for å få resept på det. Ikke det at jeg skal fake meg på noe altså HI Anonymous poster hash: 7fa0e...81b Det er vel foreskrevet mot ekstreme smerter vil jeg anta.. Er det ingenting mildere som kan ta smertene? Her tar jeg det kun som et forsøk på å unngå innleggelse og x antall intravenøse morfindoser og vake mellom bevisst og bevisstløs. Sist jeg hadde leverkrampe så hadde jeg ikke hentet ut resepten og det gikk så langt at jeg måtte legges inn og få så mye morfin at nesten et døgn er hvisket ut av min hukommelse. Så tramadol brukes kun når de ekstreme smertene kommer. Har flere resepter jeg ikke har hentet ut da jeg er ekstremt skeptisk til medisiner, og dette er veldig avhengighetsskapende. Men, istedenfor innleggelse så prøver jeg tramadol først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå