Gå til innhold

Jobb og svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg mister jobben de nærmeste månedene, men jeg kan prøve å påvirke det litt selv (håper jeg).

Jeg har termin 29 aug. Dette er det ingen som vet ennå. Hvor lenge må jeg prøve å holde på jobben min for at jeg skal få svangerskapspenger? Har hørt 6 av 10 siste måneder?

Dvs om jeg holder på jobben min til 29. april, og blir arbeidsledig til termin, så får jeg vanlig inntekt i svangerskapspermisjonen?

Eller har jeg misforstått :-)

Anonymous poster hash: 9704c...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskapspenger kan du få hvis jobben din er farlig for fosteret. Om du får svangerskapspenger eller vanlig lønn betyr ikke noe for beregning g av foreldrepengene.

Anonymous poster hash: 4e5a7...c0b

Skrevet

Jeg mente selvsagt foreldrepenger. De pengene man får utbetalt hver mnd i permisjonen :-)

Lurer på hvor lenge jeg må holde på jobben min for at jeg får utbetalt foreldrepenger.

Jobben er ikke farlig for fosteret, men jobben skal nedlegges :-(

Anonymous poster hash: 9704c...1f4

Skrevet

Du tenker på foreldrepenger. Da må du ha hatt (pensjonsgivende) inntekt i 6 av de siste 10 mnd før fødsel. Men hvis du får arbeidsledighetstrygd er dette likestilt med lønn.

Du vil enten få det du har i lønn/trygd på tiden du går ut i permisjon eller det du har i snitt de tre siste årene (ved 100% dekning). Det som blir gunstigst for deg.

Anonymous poster hash: 90d25...d3f

Skrevet

I mitt første svangerskap så sa jeg opp jobben min da jeg hadde Avisjobb og nattlig renhold. Ble enig at jeg skulle gå hjemme 2år med barnet før vi søkte bhg.

Jeg jobbet 6 av 10 mnd det året og fylte retten til 10mnd med full foreldrepenger.

Anonymous poster hash: 94a88...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...