Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Hva koser dere dere med? Forslag til meg? Sliter psykisk fordi jeg hele mitt voksne liv (og som ungdom for den saks skyld) har kost meg med en sjokolade og et glass cola på lørdagen. Det hjelper meg å slappe av, blir av en eller annen grunn rolig av sjokolade. Litt som å ta seg en øl (jeg kan ikke fordra øl). Men har blitt allergisk så kan ikke spise det/ drikke det noe mer. Har forsøkt å finne noe annet, men ingenting funker. KOSER meg ikke med Farris. Vin osv kan jeg ikke drikke pga allergi mot frukt osv. Eneste jeg kan drikke er vann og melk. Liker ikke smågodt. Men merker at jeg trenger en "gulrot" å strekke meg etter i uka.. jeg trenger avkobling. Tips? Takk for hyggelig svar Anonymous poster hash: bf7c3...b48
Nullstress;) Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Jeg elsker potetgull og dipp 😍 Salt potetgull og hvitløksdipp 😙😙😙 Hva med å lage vafler?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Karameller Lakris Hva er du egentlig allergisk mot? Anonymous poster hash: ad97e...db8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Hvis du sliter psykisk fordi du ikke kan spise det vanlige lørdagsgodteriet ditt tror jeg du skal søke hjelp andre steder enn her..... Håper det bare var en talemåte. Ellers forstår jeg godt frustrasjon over allergier altså, men du vet vel selv hva du liker og ikke liker? Les varedeklarasjoner godt, så håper jeg du finner noe du både tåler og liker ☺ Anonymous poster hash: c09c3...099
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Jeg elsker potetgull og dipp Salt potetgull og hvitløksdipp Hva med å lage vafler? Ja, liker vafler Anonymous poster hash: bf7c3...b48
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Karameller Lakris Hva er du egentlig allergisk mot? Anonymous poster hash: ad97e...db8 Liker ikke lakris. Salt karamell er helt ok! Men ikke noe jeg koser meg med... Anonymous poster hash: bf7c3...b48
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 Hvis du sliter psykisk fordi du ikke kan spise det vanlige lørdagsgodteriet ditt tror jeg du skal søke hjelp andre steder enn her..... Håper det bare var en talemåte. Ellers forstår jeg godt frustrasjon over allergier altså, men du vet vel selv hva du liker og ikke liker? Les varedeklarasjoner godt, så håper jeg du finner noe du både tåler og liker ☺ Anonymous poster hash: c09c3...099 Ja, jeg er en ondskapsfull og mindreverdig person som burde innlegges. Ikke sant? Hva mener du egentlig? Hvem skal jeg søke hjelp hos, fordi jeg ønsker å finne en avkobling? Psykiater eller psykolog, hvem er best på slike tunge psykiske lidelser som å ønske å kose seg i helgen? Anonymous poster hash: bf7c3...b48
MammantilNurket Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Skap en fin ramme rundt lørdagskosen med pene glass med isbiter og søtsaker i en pen skål. Lag isbitene av farris så blir de klare og fine, ha i biter av frukt, bær eller urter. Tenn levende lys og sett på fin musikk, se en film eller les en god bok. Det er mange gode alternativer til cola: Eplemost, bringebærsaft eller jordbærsaft fra Askims Bærpresseri, mimosa eller Bellini, milkshake med frukt eller bær, Smoothies er godt og sunt. Når det gjelder godsaker er ost en vinner: lun brie eller camenbert med rørte jordbær er nydelig. Har du smakt pepperkaker ned blåmuggost og honning? Mange liker nøtter eller brente mandler. Frukt og bær er alltid god. Server med iskrem/sorbé, balsamicosirup eller kesam. Noen setter pris på vingummi eller jelliebeans. Lag dine egne fløtekarameller med eksempelvis maldonsalt eller nøtter, eller lag rice crispy-treats av marshmellows, rice crispies og peanøttsmør. Kjøp eller lag marsipan - smaksett med din favorittlikør. Bak kokosmakroner eller lag marengs. Hva med cupcakes eller cakepops? Kanskje ta en tur til ditt favirittkonditori og ta med et liten kake hjem som lørdagskos. Makroner er jo fantastisk! Sikker på at du finner et godt alternativ til sjokolade og cola. Lykke til 😊😊 Endret 1. januar 2017 av MammantilNurket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå