Gå til innhold

Selger bilen nå denne uken til en privatperson.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årsavgiften følger den som eier bilen 1 januar.Vi er enige om at han skal betale årsavgiften.Men det er sånn at den som eier bilen 1 januar får årsavgiften. Burde jeg si at han skal overføre penger til årsavgiften sammen med kjøpsummen på bilen.Eller skal jeg sende regningen på årsavgift når jeg får den i posten til han.Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 1506f...f88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg kjøpte bruktbil tidligere satte vi årsavgiften sammen med kjøpesummen og førte det opp i kontrakten. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 3a50b...2a1
Skrevet

Han ville ikke gjøre det.Fordi tenkt om jeg ikke gadd å betale årsavgiften sa han da.

Skrevet

Han ville ikke gjøre det.Fordi tenkt om jeg ikke gadd å betale årsavgiften sa han da.

Tenk om han ikke betaler årsavgiften da? 

Syns det hørtes merkelig ut. Orket ikke lage noe stor sak av det jeg da når jeg kjøpte..

Anonymous poster hash: 3a50b...2a1

Skrevet

Betal årsavgiften nå. Vis ham kvitteringen og legg avgiften på kjøpesummen.

Anonymous poster hash: 3b580...c16

Skrevet

Selg bilen til noen andre.

Anonymous poster hash: 41ba6...3c8

Skrevet

Det er din regning uansett, aå selvfølgelig skal han betale med resten av beløpet for bilen. Hvis ikke får DU innkassoen, ikke han. Du eier bilen i dag, ergo er du ansvarlig for at den betales.

Anonymous poster hash: 53bfb...943

Skrevet

Ved salg før forfall av årsavgiften, anbefaler vi at du regulerer hvem som er ansvarlig for betaling av avgiften i kjøpekontrakten. Det kan imidlertid være lurt å betale årsavgiften før forfall eller ved overlevering av bilen.

Fra naf.no

Jeg ville skrevet det i kontrakten at årsavgift for 2017 skal betales av kjøper.

Skrevet

det er den som står som eier på bilen når årsavgifter kommer som får regningen. Og evt inkasso. Har aldri opplev noe annet

Anonymous poster hash: b0c88...ed0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...