Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Årsavgiften følger den som eier bilen 1 januar.Vi er enige om at han skal betale årsavgiften.Men det er sånn at den som eier bilen 1 januar får årsavgiften. Burde jeg si at han skal overføre penger til årsavgiften sammen med kjøpsummen på bilen.Eller skal jeg sende regningen på årsavgift når jeg får den i posten til han.Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 1506f...f88
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Da jeg kjøpte bruktbil tidligere satte vi årsavgiften sammen med kjøpesummen og førte det opp i kontrakten. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 3a50b...2a1
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Han ville ikke gjøre det.Fordi tenkt om jeg ikke gadd å betale årsavgiften sa han da. Anonymous poster hash: 1506f...f88
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Han ville ikke gjøre det.Fordi tenkt om jeg ikke gadd å betale årsavgiften sa han da. Anonymous poster hash: 1506f...f88 Tenk om han ikke betaler årsavgiften da? Syns det hørtes merkelig ut. Orket ikke lage noe stor sak av det jeg da når jeg kjøpte.. Anonymous poster hash: 3a50b...2a1
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Betal årsavgiften nå. Vis ham kvitteringen og legg avgiften på kjøpesummen. Anonymous poster hash: 3b580...c16
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Han ville ikke gjøre det.Fordi tenkt om jeg ikke gadd å betale årsavgiften sa han da. Anonymous poster hash: 1506f...f88 Selg bilen til noen andre. Anonymous poster hash: 41ba6...3c8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 Det er din regning uansett, aå selvfølgelig skal han betale med resten av beløpet for bilen. Hvis ikke får DU innkassoen, ikke han. Du eier bilen i dag, ergo er du ansvarlig for at den betales. Anonymous poster hash: 53bfb...943
Anyne Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 Ved salg før forfall av årsavgiften, anbefaler vi at du regulerer hvem som er ansvarlig for betaling av avgiften i kjøpekontrakten. Det kan imidlertid være lurt å betale årsavgiften før forfall eller ved overlevering av bilen. Fra naf.no Jeg ville skrevet det i kontrakten at årsavgift for 2017 skal betales av kjøper.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 det er den som står som eier på bilen når årsavgifter kommer som får regningen. Og evt inkasso. Har aldri opplev noe annet Anonymous poster hash: b0c88...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå