Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Tvinger mor og far til å flytte fra hverandre, for at den ene av dem skal kunne ha omsorgen. Ingen av foreldrene er enige i det som skjer, og synes grunnlaget er for dårlig. Dette hjelper jo lite når bv har bestemt seg Er det vanlig at bv gjør slikt? har fått inntrykk av det...Noen vært i samme situasjon som har råd? Anonymous poster hash: 75437...01b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Ser for meg at det kan være et alternativ i saker der konfliktnivået i hjemmet skader barna. Anonymous poster hash: 3a6aa...dbc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Problemet er vel ofte at en del mennesker som har barnevernet involvert ikke helt selv evner å forstå hva som gjør at de vurdes som uegnede omsorgspersoner. Dersom en av foreldrene egner seg, men den andre ikke, er det vel bedre at barnet kan bo med den ene forelderen enn å måtte bli flyttet fra begge to (som da insiterer på å holde sammen). Anonymous poster hash: c00c0...e86
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Barnevernet tvang meg til å kaste ut far. Var tøft når det sto på, i dag ser jeg at det var høyst nødvendig og er takknemlig for at de gjorde det og fikk meg til å se hvordan familielivet dessverre var. Anonymous poster hash: 93f1e...3fa
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Hvis barnet må beskyttes mot en av foreldrene og ikke den andre er jo det et naturlig resultat. Anonymous poster hash: 5b1a9...ced
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Tvinger mor og far til å flytte fra hverandre, for at den ene av dem skal kunne ha omsorgen. Ingen av foreldrene er enige i det som skjer, og synes grunnlaget er for dårlig. Dette hjelper jo lite når bv har bestemt seg Er det vanlig at bv gjør slikt? har fått inntrykk av det...Noen vært i samme situasjon som har råd? Anonymous poster hash: 75437...01b Hva er begrunnelsen for det, da? Anonymous poster hash: 12fe9...8da
Mamma_til_2 Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 Jeg vet om ett par som er fantastiske foreldre hver for seg sammen var det helt kaos og kræsj, bv sa flytt fra hverandre og ha barna delt, det ble en helt annen hverdag for både barn og voksne ( positivt)
3 i april Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 Om far er alkoholiker, narkoman, er voldelig eller driver med annet som gjør han til en uegnet far så skjønner jeg bv gitt. Jeg vet også om en sak der far tidligere var dømt for seksuelle overgrep mot egne barn. Han fikk ettervert ny kone og nytt barn med henne, heldigvis ble der raskt meldt til bv og kona måtte kaste ut far for å få beholde babyen.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 Tvinger mor og far til å flytte fra hverandre, for at den ene av dem skal kunne ha omsorgen. Ingen av foreldrene er enige i det som skjer, og synes grunnlaget er for dårlig. Dette hjelper jo lite når bv har bestemt seg Er det vanlig at bv gjør slikt? har fått inntrykk av det...Noen vært i samme situasjon som har råd? Anonymous poster hash: 75437...01b Hvis en av dem er skadelig for barnet, mens den andre er i stand til å yte tilstrekkelig omsorg, så kreves det selvsagt at den som er god nok skjermer barna fra den som ikke duger. Men hvis innsikten er så svak at vedkommende ikke ser hvorfor partneren er for dårlig - da er det sikkert best at ingen av dem har ansvar for mer enn en gullfisk. Anonymous poster hash: d157e...f1f
MammantilNurket Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 Barnevernet er neppe koblet på uten grunn. Vær smart: hør på fagfolk og gjør som de ber om. Det er lurt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Skulle ønske barnevernet hadde stillt det ultimatumet til ei jeg kjenner😔 I stedet tok de ungen. Ikke pga omsorgssvikt mtp kjærlighet og det materielle, men fordi mor slet med å hive ut alkoholikeren. Anonymous poster hash: ae466...cf9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 Skulle ønske barnevernet hadde stillt det ultimatumet til ei jeg kjenner😔 I stedet tok de ungen. Ikke pga omsorgssvikt mtp kjærlighet og det materielle, men fordi mor slet med å hive ut alkoholikeren. Anonymous poster hash: ae466...cf9 Det å ikke hive ut alkisen tyder ikke på overflod av kjærlighet til barna.. Anonymous poster hash: 3a6aa...dbc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 Skulle ønske barnevernet hadde stillt det ultimatumet til ei jeg kjenner I stedet tok de ungen. Ikke pga omsorgssvikt mtp kjærlighet og det materielle, men fordi mor slet med å hive ut alkoholikeren. Anonymous poster hash: ae466...cf9 Det ER omsorgssvikt å vokse opp i et hjem med en alkoholiker. Det ER omsorgssvikt å ikke skjerme barna fra rusmisbruk. Det ER omsorgssvikt å ikke ta barna ut av en skadelig situasjon. Det ER omsorgssvikt å velge en alkoholiker foran barnas ve og vel. Anonymous poster hash: aca19...e77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå