Gå til innhold

Hvilken seng anbefaler du til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har troll sin bedside crib. Den står på rommet.

På stua hadde vi vugge med nr.1 og babynest med nr 2. I tillegg vogna som de sover i på dagtid, ute.

Anonymous poster hash: e210f...53f

Skrevet

En grindseng er jo mye mer holdbar da, for denne kan du bruke til barnet skal over i stor seng (ca 2-2,5 år). Normalt kan du heve bunnen i en grindseng og enkelt knyte på en sengekant, og da er denne veldig grei å bruke. Det er også godt mulig at babyen ender opp i deres seng en del i starten. Det er lett å sovne litt av når man nattammer ;)

Anonymous poster hash: 9d4ed...227
Skrevet

Vi har hatt bedside crib til vår, men han har bare ligget i vår seng, så hans står nesten urørt. han er 6mnd nå og sover i vår seng både på dag og natt. Når han begynner å krabbe eller rulle rundt må han nesten ha egen seng.

Anonymous poster hash: 98bb6...2d6

Skrevet

Jeg lurer på om vi må gå for en bedside crip

Hvilken anbefaler dere?

Hi - takk for svar

Anonymous poster hash: 5a0a1...a58

Skrevet

Tror vår heter Jack and lily. Den går heve/senke for å tilpasse høyden til sengen. Det jeg synes er litt dumt er at det blir en liten grop mellom madrassene og det følger ikke med noe som gjør at man kan feste babysengen til vår seng, så den sklir lett unna og det er uheldig om barnet ruller og faller i mellom sengene 😕 hjulene går å låse, men sengen er lett og sklir derfor lett.

Skrevet

Det beste kjøpet jeg gjorde med mine barn var dette : http://toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=59_746&products_id=298&zenid=5779b1bf08f16432064c619a2bd429ac

En mykbag. Da kan den ligge i den på sofaen, og når dere voksne skal legge dere bærer dere bagen og legger i sprinkelsenga, eller i senga mellom dere. Så slipper dere å opp og ned og løfte på et sovende barn. For oss som hadde en unge som våkna lett så var dette en lifesaver. 

Brukte selvfølgelig ikke det trekket over - bare selve baggen.

Anonymous poster hash: acd13...f25
Skrevet

Vi har hatt vugge til alle tre de første 6 mnd, og så sprinkelseng til de var 2-3.

Ps: både sengekant og babynest frarådes pga økt fare for krybbedød (lub.no)

Anonymous poster hash: 80954...b80

Skrevet

Vi har bedside crib og er veldig fornøyd! Liker å ha babyen i egen seng samtidig som han er rett ved siden av meg 😊 Lett å løfte babyen mellom min og babyen sin seng.

Skrevet

Vår baby taklet ikke å sove alene i seng, og våknet med en gang jeg prøvde å legge han ned enten det var babynest, vognbag eller seng.. Å få han til å sovne i senga kunne jeg bare glemme... Det jeg derimot kunne gjøre for å få litt "fri" var å amme han i søvn i vår seng og så skyve meg selv lengre unna etter han hadde sovnet - da våknet han ikke. Så jeg angret veldig på at vi ikke hadde bedside-crib!

Men,det var de første 4mndene. Etter det har det fungert strålende med en helt ordinær sprinkelseng 😊

Anonymous poster hash: c6196...d54

Skrevet

Det beste kjøpet jeg gjorde med mine barn var dette : http://toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=59_746&products_id=298&zenid=5779b1bf08f16432064c619a2bd429ac

En mykbag. Da kan den ligge i den på sofaen, og når dere voksne skal legge dere bærer dere bagen og legger i sprinkelsenga, eller i senga mellom dere. Så slipper dere å opp og ned og løfte på et sovende barn. For oss som hadde en unge som våkna lett så var dette en lifesaver.

Brukte selvfølgelig ikke det trekket over - bare selve baggen.

Anonymous poster hash: acd13...f25

Ikke dumt 👍😃

Hi

Skrevet

Tror vår heter Jack and lily. Den går heve/senke for å tilpasse høyden til sengen. Det jeg synes er litt dumt er at det blir en liten grop mellom madrassene og det følger ikke med noe som gjør at man kan feste babysengen til vår seng, så den sklir lett unna og det er uheldig om barnet ruller og faller i mellom sengene 😕 hjulene går å låse, men sengen er lett og sklir derfor lett.

Hmm ikke bra 🤐

Skrevet

Takk for svar 👍👏😊

Hi

Skrevet

Vi har den next to me sengen som du linket til og er kjempefornøyd:) Den kan enkelt festes til foreldresengen, kan enkelt heves/senkes for å justere høyden. Kan også enkelt justeres slik at hodeenden er litt hevet. Kan også enkelt sette opp veggen mellom babysengen og foreldresengen med glidelås. Jeg syns det er greit å ha en seng som ikke er så stor den første tiden. Liker også at kantene er av stoff og ikke harde sprinkler av tre.

Anonymous poster hash: 0883f...555

Skrevet

Vi har next to me også, og er veldig fornøyd. Vesla faller fort til ro og det er lett å ta henne over til meg ved mating o.l.

Anonymous poster hash: 6b3db...795
Skrevet

Så kjekt å høre at dere er fornøyd med next to me sengen

Skrevet

Vi har den next to me sengen som du linket til og er kjempefornøyd:) Den kan enkelt festes til foreldresengen, kan enkelt heves/senkes for å justere høyden. Kan også enkelt justeres slik at hodeenden er litt hevet. Kan også enkelt sette opp veggen mellom babysengen og foreldresengen med glidelås. Jeg syns det er greit å ha en seng som ikke er så stor den første tiden. Liker også at kantene er av stoff og ikke harde sprinkler av tre.

Anonymous poster hash: 0883f...555

Har et spm ang next to me sengen. Har kjøpt en sånn til babyen som kommer snart. Men under madrassen ligger det er hard treplate, skal denne tas vekk eller skal den ligge under madrassen oppi sengen?

Og synes den beveger sånn på seg, virker litt løs(?) altså selve sengen når jeg kommer borti den. Hvis jeg skubber borti kortsidene (hode og fot siden) så gynger den fra hode mot fot siden, men den står helt i ro når man kommer borti langsiden på sengen. Skal det være slik?

Anonymous poster hash: ff39c...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...