Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Hvordan tror du det er å bo i området som heter Cicignon? Hvordan er den skolen? Hvor i Fredrikstad bor man best med barn i bhg- og skolealder? Takk! Anonymous poster hash: 2c70d...c7f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Er midt i byen, nær ælva og gamlebyen. Ikke noe mer enn det. Ville heller ha kommet meg på Kråkerøy i stedet. Anonymous poster hash: 6a5ee...050
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Heller Kråkerøy eller Ambjørnrød Anonymous poster hash: d8b01...1e0
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Takk for svar Kan dere utdype litt? Altså, hvorfor akkurat de stedene? Finnes det et sted som er relativt sentralt, med utsikt over vann/hav og med gode skoler? Vil gjerne bo i vannkanten Stemmer det at det blåser mye i Fredrikstad? Hvordan er det med fritids-/kulturtilbud? Hi Anonymous poster hash: 2c70d...c7f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Blåser mye? Nei ikke mer her enn andre steder, men blåser jo alltid litt frisk ved vannet uansett Hadde som sagt gått for Kråkerøy , Ambjørnrød eller i bestefall Hvaler om du liker deg virkelig ved vannet. Det er drømmen min å bo der ute, men man må like det. Kan ta sin tid før en blir "godkjent" av de lokale så det er sagt. Av skoler kan jeg nevne den internationale i Gamlebyen. DE skårer rimelig høyt på nasjonale tester og ligger generelt bedre ann i de fleste fag. Minuset er at det er 500 på venteliste til de forskjellige trinnene. Fritidstilbud for barna er det flust av. Svømming, fotball, håndball , hockey, turn m.m Og av kultur så vi Månefestivalen som trekker endel folk. Men så er ikke Sarp eller Halden langt unna om det skulle være noe der. Anonymous poster hash: 6a5ee...050
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Cicignon er jo rett i sentrum. Der ville jeg ikke bodd, hverken med eller uten unger. Kråkerøy er fint, men ikke veldig sentralt. Vi du gjøre det enklest for deg selv velger du noe nærmere sentrum. Nærmere kollektivtrafikken. Jeg har bodd på Kråkerøy, de fineste stedene der er litt langt synes jeg. Jeg bor nå på Rolvsøy. Det er meget sentralt. 10 minutter til sentrum i Fredrikstad, og 10 minutter til Sarpsborg sentrum. 10 minutter til Kalnes sykehus. Skog og mark. Masse idrettslag for barna. Turn, håndball, fotball, speider, kor osv. Det er mange ulike steder her, mange ulike prisklasser...Vi bor i et område som heter Rekustad. Det er kjent for å være et "fint " område. Anonymous poster hash: d0e54...b79
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 Cicignon er jo rett i sentrum. Der ville jeg ikke bodd, hverken med eller uten unger. Kråkerøy er fint, men ikke veldig sentralt. Vi du gjøre det enklest for deg selv velger du noe nærmere sentrum. Nærmere kollektivtrafikken. Jeg har bodd på Kråkerøy, de fineste stedene der er litt langt synes jeg. Jeg bor nå på Rolvsøy. Det er meget sentralt. 10 minutter til sentrum i Fredrikstad, og 10 minutter til Sarpsborg sentrum. 10 minutter til Kalnes sykehus. Skog og mark. Masse idrettslag for barna. Turn, håndball, fotball, speider, kor osv. Det er mange ulike steder her, mange ulike prisklasser...Vi bor i et område som heter Rekustad. Det er kjent for å være et "fint " område. Anonymous poster hash: d0e54...b79 Nå så jeg at du skulle ved vannet ja... sorry, det er jo det på Rolvsøy også, Men da må du bo på Solli, og der ville jeg ikke bodd. Det er for langt ut i gokk igjen=) Anonymous poster hash: d0e54...b79
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 Nå så jeg at du skulle ved vannet ja... sorry, det er jo det på Rolvsøy også, Men da må du bo på Solli, og der ville jeg ikke bodd. Det er for langt ut i gokk igjen=) Anonymous poster hash: d0e54...b79 Men Visterflo er jo vannet da Misunner deg Rekustad Anonymous poster hash: 6a5ee...050
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 Men Visterflo er jo vannet da Misunner deg Rekustad Anonymous poster hash: 6a5ee...050 Joda, det er sant. Vi bader faktisk nye der på sommeren.. Nede på Solli=) Jaaaa, Rekustad er fint=) Anonymous poster hash: d0e54...b79
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 Tusen takk for hjelpen, dere. Det er veldig nyttig når en selv er langt unna og ikke får sett seg rundt Er på ingen måte nødt til å bo ved vannet, det kan hende det er vel optimistisk. Utsikt over by er også fint. Det at det ikke ligger "i gokk" er viktig, jeg bor egentlig gjerne i by. Det må i alle fall være et pent område, lettvint, greit for barn og unge. Har sjekket ut stedene som har blitt nevnt på kart og på Finn, og noterer meg at jeg skal følge med der. Vil veldig gjerne høre mer, hvis noen føler for å skrive. Alt mulig, stort og smått, er interessant å høre om. F.eks. hvilke steder man burde unngå å kjøpe bolig, hvordan det er med barnehagedekning (mange som ikke får plass nært der de bor?), hvordan er tilbudet i sentrum osv. Vil også gjerne høre mer om den internasjonale skolen. På nettsiden deres står det at de prøver å ta inn alle som søker. Er det virkelig hundrevis på venteliste? Er det mulig å bo i Gamlebyen? Finner ikke noe på Finn. Hi Anonymous poster hash: 2c70d...c7f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Takk for svar Kan dere utdype litt? Altså, hvorfor akkurat de stedene? Finnes det et sted som er relativt sentralt, med utsikt over vann/hav og med gode skoler? Vil gjerne bo i vannkanten Stemmer det at det blåser mye i Fredrikstad? Hvordan er det med fritids-/kulturtilbud? Hi Anonymous poster hash: 2c70d...c7f Ville flyttet til der Villa Paprika bor... Anonymous poster hash: 53fa5...b4f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 Blåser mye? Nei ikke mer her enn andre steder, men blåser jo alltid litt frisk ved vannet uansett Hadde som sagt gått for Kråkerøy , Ambjørnrød eller i bestefall Hvaler om du liker deg virkelig ved vannet. Det er drømmen min å bo der ute, men man må like det. Kan ta sin tid før en blir "godkjent" av de lokale så det er sagt. Av skoler kan jeg nevne den internationale i Gamlebyen. DE skårer rimelig høyt på nasjonale tester og ligger generelt bedre ann i de fleste fag. Minuset er at det er 500 på venteliste til de forskjellige trinnene. Fritidstilbud for barna er det flust av. Svømming, fotball, håndball , hockey, turn m.m Og av kultur så vi Månefestivalen som trekker endel folk. Men så er ikke Sarp eller Halden langt unna om det skulle være noe der. Anonymous poster hash: 6a5ee...050 Hvaler er fullt av innavl Anonymous poster hash: 53fa5...b4f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 Cicignon er bra! Er oppvokst der, men har jo ikke bodd der på en del år nå. Foreldrene mine bor der fortsatt. Trives/trivdes med at det er så sentralt. Anonymous poster hash: f5495...bbc
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #14 Skrevet 2. januar 2017 Cicignon er bra! Er oppvokst der, men har jo ikke bodd der på en del år nå. Foreldrene mine bor der fortsatt. Trives/trivdes med at det er så sentralt. Anonymous poster hash: f5495...bbc Godt å høre! Hvordan tror du det er der mtp barn? Lite barnefamilier, eller mange nok? Jo mer jeg ser på stedet, desto bedre liker jeg det. Samtidig er det synd hvis det er få barn der. Hi Anonymous poster hash: 2c70d...c7f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #15 Skrevet 2. januar 2017 Bor på Gressvik og trives veldig godt her. Ikke veldig langt til byen, kan gå/sykle eller ta ferga. Her er mye å gjøre for barna, er vel noe for enhver smak. Både på gressvik og i Fredrikstad i heletatt. Alt av idretter: karate, håndball, turn, svømming, bueskyting, sjakk, dans, kor teater..... you name it! Det er jo mye som skjer i byen av kulturelle ting. Det er mange lokale teater som har oppsetninger rundt om i løpet av året. (Både voksenteater og 4 forskjellige barne-ungdomsteater) Og er flere forestillinger av "tilreisende" proffe. Er mange kor og konserter av både amatører og de litt mer profesjonelle. Vi har månefestival, den er absolutt verdt å få med seg. - Egentlig hele sommerhalvåret er det så mye som skjer i distriktet av konserter, forestillinger, mini festivalene ol. Er vanskelig å ramse opp alt! Er noe for enhver smak! Her på Gressvik har vi feks Gressvik summerparty i august hvert år, der de tørker støv av gode gamle helter. Nå sist kom Nazaret (husker ikke hvem andre som var der... ) Jeg liker å gå dit - masse god stemning I september er det kulturnatt, da er stort sett alt som kan krype og gå av kultur i Fredrikstad ute og viser seg frem. Har vært to ganger og det er kjempe koselig og gå rundt i byen og kikke på alt den har å by på Fredrikstad er en flott by å bo i etter min mening! Anonymous poster hash: c586a...078
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #16 Skrevet 2. januar 2017 Takk for svar Kan dere utdype litt? Altså, hvorfor akkurat de stedene? Finnes det et sted som er relativt sentralt, med utsikt over vann/hav og med gode skoler? Vil gjerne bo i vannkanten Stemmer det at det blåser mye i Fredrikstad? Hvordan er det med fritids-/kulturtilbud? Hi Anonymous poster hash: 2c70d...c7f Jeg har bodd i Fredrikstad i tre år, er opprinnelig fra Oslo. Og som utenbysfra kan jeg bekrefte at det blåser myyye. Og selv om det ikke er så kaldt der så er det ofte litt surt pga vind. Cicignon er nesten i sentrum, men for meg som er fra Oslo føles det ikke som midt i sentrum fordi det er en småby. Vet lite om miljøet på skole etc dessverre. Det går an å bo i Gamlebyen, men er lite til salgs der, da må du evt satse på å leie. Men mange fine områder rett på utsiden av Gamlebyen. Og det føles sentrumsnært fordi det går ferge over elva som tar ett minutt og er gratis. Anonymous poster hash: ec590...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå