Gå til innhold

Studere medisin, alenemor. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen gjort dette? Jeg kribler etter å sette i gang, men er så usikker på om det er gjennomførbart. Har barn alle dager utenom onsdager og annenhver helg.

Er det noen som vil dele alt de vet og har erfart fra legestudiet? Setter VELDIG stor pris på svar :-)

Anonymous poster hash: 0e9e8...d56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiet er en ting, turnustiden og yrkeslivet etterpå er noe helt annet. Du kommer til å være veldig avhengig av familien og barnepass!

Vær oppmerksom på at de ulike studiestedene tilrettelegger ulikt. Trondheim har vært rimelig greie etter det jeg har hørt, Oslo er litt mer tilfeldig og tidvis ikke medgjørlige i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 62c22...f10

Skrevet

Hvis du kribler etter å gå i gang er det vel bare å prøve, enten så går det eller så blir du en livserfaring rikere ;)

Man forblir vel ikke automatisk alene i evigheten heller, fort gjort å pådra seg en ny partner ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: aca28...681

Skrevet

Medisin på UIB er veldig flinke til å tilrettelegge for studenter med barn. Vet også at Tromsø og Tronheim skal være bra. Har hørt litt varierende med Oslo.

Selvfølgelig kan det gå! Det handler kun om struktur og disiplin, i tillegg til hjelp til barnevakt når du har obligatoriske kurs eller praksis. :)

Anonymous poster hash: 8686a...264
Skrevet

Selve studiet er en ting. Dersom du er dedikert, ha poeng til å komme inn (og bor i nærheten av studiestedet), har tigging til barnevakt og ikke minst har evner og kompetansen for å gjennomføre så kan det selvsagt gå!

En annen ting er turnustjenesten. Du er selvfølgelig ikke garantert turnustjeneste i nærheten av bostedet. Du vil være avhengig av far eller barnevakt for å gjennomføre vaktene dine. Deretter kommer LIS-lege tiden. Er du forberedt på å evt. Kunne gjennomføre den?

Anonymous poster hash: 1f925...46c

Skrevet

Kjør på om det er drømmen din HI.

Sannsynligvis har du en ny partner innen du skal ut i praksis.

Skrevet

Som gift med en lege kan jeg bare signere de andre. Studietiden er ikke den største utfordringen. Jeg må hele tiden tilrettelegge min jobb og mine planer etter min manns vakter. Han har null fleksibilitet i jobben. Han kunne aldri hatt den jobben han har nå (medisinsk avdeling) som alenepappa. Det finnes jobber uten vakter, men da snevrer du inn jobbmulighetene veldig. Hva slags legejobb kunne du tenke deg? Du må også regne med å flytte, ofte flere ganger, ifbm turnus og spesialisering. Mannen min er 38 og er først nå grenspesialist, han kom inn på legestudiet da han var 18.

Anonymous poster hash: 4d9cb...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...