Gå til innhold

Irritert på mannen i kveld, alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er hjemme bare kjernefamilien pga et nytt familiemedlem... ei på 5 og en på snart 4 mnd. Jeg tar meg et lite glass rødvin til maten, men han fyrer!! Han drikker øl etter øl... jeg prøvde å hinte til at han bør slutte nå...men han drikker. Er sikkert allerede på øl nr 4 eller 5 og kvelden har ikke begynt. Det siste jeg vil er å lage dårlig stemning pga vi har hatt det dårlig i det siste og jeg ønsker en fin kveld for alle... men han ødelegger sånn. Han drikker hver anledning han har...😡

Anonymous poster hash: 82262...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han drikker ved hver anledning han har. Har du tenkt å fortsette å godta det?

I så fall vil barna dine vokse opp i et hjem med en far med alkoholproblemer.

Å krangle med ham i kveld når han drikker har ingen hensikt. Mandag bestiller du time til familievernkontoret og får ham med i parterapi. Tar du ikke dette på alvor nå så blir det bare verre. Det å bli far gir tydeligvis ikke mannen noen ansvarsfølelse og han har ikke tanker for hva hans alkoholforbruk har å si for familien.

Du må nå ta hensyn til barna dine og forsøke å få en endring.

Vil han ikke endre sitt alkoholforbruk så lar du barna vokse opp i et hjem hvor fars alkoholproblem definerer alle anledninger hvor far velger å drikke. Det skaper utrygghet, ikke bare for deg, mest for barna dine.

Ikke provoser ham i dag, men skap en endring etter dette. Vil han ikke, forklar ham at da kommer han til å miste familien sin, for du kan ikke akseptere at han drikker for mye ved enhver anledning.

Anonymous poster hash: 6e884...fc0
Skrevet

Drikkes mye her også, men gubben klarer å oppføre seg. Hvis ikke hadde han ikke fått lov 😊

Anonymous poster hash: d20a3...ab0

Skrevet

Oppfører han seg dårlig, tydelig beruset?

Vi har akkurat hatt selskap, og her har det både vært vin, øl, konjak og whisky på bordet. Men med måte! Ingen beruset, bare kos til mat og dessert. Samboern min har drikket noen øl og noen glass vin, samt whisky. Men han er ikke synlig beruset eller noe, helt avslappa stemning.

Jeg drikker aldri, da jeg ikke liker alkohol. Jentungen på 6 har hatt en fin feiring, i rolige omgivelser, og har nå sloknet. Vi sitter oppe med hunden til det verste er over :)

Anonymous poster hash: 51412...e6e

Skrevet

Sånn vaks eg opp. Ein særdeles utrygg oppvekst som sette sine spor godt inn i vaksen alder. Tenk på barna.

Skrevet

Min mann er utlending 😳

Han kommer fra Europa 😱

De har helt andre drikkevaner enn oss.

Jeg kom hjem fra å gå nyttårsbukk med barna ca kl 7:30. Vi skulle videre i selskap.

Vertinnen hadde bommet på ølsalget, og ba meg ta med pils. 0,33 bokser.

Jeg ser da st det var 3 eller 4 pils ut av det brettet jeg kjøpte tidligere.

Jeg vet at han drakk en pils til pinnekjøttet. Han kan ha drukket to. Han sa nei takk til en dram.

Utover kvelden drakk han minst 2 glass champis, og et glass rødvin.

Jeg la meg ikke opp i hva han drakk og ikke drakk. Det var ikke noe behov. Jeg vet hvordan han er når han har drukket for mye 😴😴😴 da sovner han.

Forstår faktisk mannen din, som ber deg "holde smella" fordi om han drakk 3 pils for tidlig på nyttårskvelden.

Min mann drikker mye mindre enn før, da vi bodde i hans hjemland. Nå kan det gå flere uker mellom hver gang det drikkes alkohol, det daglige er nesten borte. Pga jobb, og 0,2 grense for kjøring.

Forstår din mann, hadde blitt temmelig dritsur selv, om noen pirket på alt jeg gjorde. Laget meg til en alkoholiker jeg ikke er. Og så møte meg med argumentet "om du ikke lar det være når du ser hvor viktig det er for meg, så er det fordi du setter alkoholen før meg og fin familie"

(Vet ikke om du gjorde det? Tenker slik?)

Og selvsagt liker jeg ikke fyll rundt barn, eller for fniste voksne, men det går an å senke skuldrene litt, å la være å hakke på mannen sin.

Har han et alkoholproblem så er det selvsagt krise, da har du ikke stort annet valg enn å flytte/kaste han ut, men å ase ting opp, fordi om han drikker 3 pils for tidlig på nyttårsaften, det er ikke bra.

Anonymous poster hash: f91e4...3f0

Skrevet

Min mann er utlending 😳

Han kommer fra Europa 😱

De har helt andre drikkevaner enn oss.

Jeg kom hjem fra å gå nyttårsbukk med barna ca kl 7:30. Vi skulle videre i selskap.

Vertinnen hadde bommet på ølsalget, og ba meg ta med pils. 0,33 bokser.

Jeg ser da st det var 3 eller 4 pils ut av det brettet jeg kjøpte tidligere.

Jeg vet at han drakk en pils til pinnekjøttet. Han kan ha drukket to. Han sa nei takk til en dram.

Utover kvelden drakk han minst 2 glass champis, og et glass rødvin.

Jeg la meg ikke opp i hva han drakk og ikke drakk. Det var ikke noe behov. Jeg vet hvordan han er når han har drukket for mye 😴😴😴 da sovner han.

Forstår faktisk mannen din, som ber deg "holde smella" fordi om han drakk 3 pils for tidlig på nyttårskvelden.

Min mann drikker mye mindre enn før, da vi bodde i hans hjemland. Nå kan det gå flere uker mellom hver gang det drikkes alkohol, det daglige er nesten borte. Pga jobb, og 0,2 grense for kjøring.

Forstår din mann, hadde blitt temmelig dritsur selv, om noen pirket på alt jeg gjorde. Laget meg til en alkoholiker jeg ikke er. Og så møte meg med argumentet "om du ikke lar det være når du ser hvor viktig det er for meg, så er det fordi du setter alkoholen før meg og fin familie"

(Vet ikke om du gjorde det? Tenker slik?)

Og selvsagt liker jeg ikke fyll rundt barn, eller for fniste voksne, men det går an å senke skuldrene litt, å la være å hakke på mannen sin.

Har han et alkoholproblem så er det selvsagt krise, da har du ikke stort annet valg enn å flytte/kaste han ut, men å ase ting opp, fordi om han drikker 3 pils for tidlig på nyttårsaften, det er ikke bra.

Han drakk sikkert 10-12 øl i går. Han ble synlig beruset og ødela stemningen... han drikker hver gang han har sjanse.. hver fredag og lørdag... så kan ikke sammenlignes med din mann. Hadde ikke hakket på han hvis alkohol ikke var et problem fra før og jeg visste at han ikke kom til å drikke masse resten av kvelden. Hi

Anonymous poster hash: 82262...e50

Skrevet

Stakkars barn som må vokse opp under sånne forhold. Barn og alkohol hører ikke sammen.

Anonymous poster hash: e06db...80f

Skrevet

Jeg fatter ikke at det er noen som finner seg i slik drikking med barn i hus. Kose seg med litt alkohol, ja, men de mengdene der er jo ren skjær fyll! 

Jeg drikker aldri alkohol med junior i hus. Mannen drikker enten alkoholfri øl eller noen få lettøl. Skal vi feste, så har vi barnevakt.

Anonymous poster hash: 61512...038
Skrevet

Om mannen din driver med helgefyll lignende drikkemønster foran barna, fordi han har et alkohol problem?

Da hjelper det ikke å klage og mase. Da er gan syk/psyk. Da MÅ du beskytte barna effektivt. Masing vil aldri hjelpe!

Skrevet

Dette er tydeligvis et problem han har hatt lenge. Likevel har du valgt å få barn nr. to med ham, Hi.

Hva har du tenkt å gjøre med dette?

La barna dine vokse opp i et alkoholisert hjem - som er omsorgssvikt?

Eller kreve at han gjør noe med sin avhengighet og slutter å drikke og at dere går i parterapi?

Du må gjøre noe, du kan ikke fortsette å leve med en mann som har så store alkoholproblemer!

Så hva har du tenkt å gjøre med det, Hi?

Anonymous poster hash: 6e884...fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...