Gå til innhold

Ble ingen nyttårsfeiring.. Skuffa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planen ikveld var å kose oss med ribbe og nydelig dessert etter at frøkna var lagt... Istedet drakk mannen en flaske vin og vips var krangling og skittkasting igang... Desserten gikk i søpla sammen med det meste annet av julemat mens jeg holdt på med legging, og når jeg var ferdig var mannen stukket ut. Så da sitter jeg visst her alene da.

Tidligere idag kjente jeg på glede.. Glede over hvor heldig jeg er.. Og over at dette har vært det beste året i hele mitt liv. Og så avsluttes det sånn? Det kommer i det minste en dag i morgen også.. Og forhåpentligvis blir det neste året like godt, til tross for noen små sprekker. Men akkurat nå er jeg bare trist.. Og helt utrolig skuffet...

Anonymous poster hash: e560f...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan dette være det beste året når du tydeligvis bor med en drittsekk?

Anonymous poster hash: 7dbc8...9db

Skrevet

Hvilken drittsekk Gjør noe slikt egentlig.. Eventuelt så har han et alkoholproblem. Mulig begge deler

Anonymous poster hash: a816e...4d1

Skrevet

Fordi det er 364 andre dager i året. Og mannen har vært med på å bidra til at de aller fleste dagene ble gode. Men først og fremst er det vel fordi jeg ble mamma bare et par dager inn i 2016.. Så samlet sett har jeg hatt et fantastisk år.

Men ja - i kveld var han seriøst drittsekk... Jeg vet han kan bli deppa rundt nyttår (en slags tilbakevendende "jeg er på samme sted i livet som i fjor"-krise) men syns det var uansvarlig og hensynsløst... Hadde reagert litt mindre om han i det minste hadde ventet med alkohol til frøkna var lagt men likevel..

Skrevet

Med en slik oppførsel hadde jeg tatt med meg barnet hvis jeg hadde et sted å dra.

Anonymous poster hash: 625b0...c36

Skrevet

Han drikker seg full, blir kranglete, kaster maten i søpla og stikker så av pga en årlig midtlivskrise? Jeg hadde ønsket han søkte hjelp for sinnemestring det neste året. Det nå gå an å finne mer konstruktive måter å takle nyttårstankene på.

Skrevet

Fordi det er 364 andre dager i året. Og mannen har vært med på å bidra til at de aller fleste dagene ble gode. Men først og fremst er det vel fordi jeg ble mamma bare et par dager inn i 2016.. Så samlet sett har jeg hatt et fantastisk år.

Men ja - i kveld var han seriøst drittsekk... Jeg vet han kan bli deppa rundt nyttår (en slags tilbakevendende "jeg er på samme sted i livet som i fjor"-krise) men syns det var uansvarlig og hensynsløst... Hadde reagert litt mindre om han i det minste hadde ventet med alkohol til frøkna var lagt men likevel..

Du unnskylder ham, og det er ikke noe godt tegn...

Han er voksen, er han ikke? Han er samboer/ektemann, er han ikke ? Han er blitt far siste året, er han ikke?

Om han da har et problem som ødelegger for de rundt ham (om det så er bare for en dag i året - noe jeg ikke tror deg på), da må han søke å få hjelp til hva nå enn er problemet hans.

Om han føler at han er på samme år i år som i fjor, etter at han er blitt pappa siden sist - hva sier det ikke om han og hans ønsker for livet? Det er i hvert fall ønsker om noe helt annet enn han finner i det å være familiemann og far.

Han har selv valgt å være i et forhold og få barn. Da må han oppføre seg. Da drikker han ikke en flaske vin alene før barnet er i seng, lar sine problemer vokse i takt med promillen og så kaste all mat i søpla og stikke av. (Han tok ikke tilfeldigvis bilen?)

Da er han enten en drittsekk av dimensjoner eller han har så alvorlige problemer at han trenger hjelp for problemene sine!

Han har tydeligvis issues som han ikke takler, det er hans ansvar å ta tak i dem. Han har tydeligvis også et problem med alkohol (uansett hvor ofte eller sjeldent han drikker). Kan han ikke drikke uten at alle hans personlige problemer vokser seg enorme og han ødelegger for de rundt seg, da må han faktisk avstå fra å drikke!

Den sprekken du snakker om, den i dag, den er ikke en liten sprekk, det er en enorm sprekk!

Og hvor stor betydning den vil få for livet ditt og til ditt barn, det kommer helt an på hvordan du takler den!

Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg ned med ham rett over nyttår og sagt at det han gjorde i kveld ikke en gang er i nærheten av å være akseptabelt. Nyttårsaften og de følelsene den får opp i ham er tydeligvis et problem, da får han være voksen nok til at han søker hjelp for det! Vil han ikke så får du si at da får han heretter være avholdende fra alkohol ved høytidene og andre ganger. Vil han ikke det, så får du sette hardt mot hardt.

Det er mange nok barn rundt om i landet som gruer seg til høytider og ferier (men har det "bra" ellers) fordi en eller begge foreldrene bruker høytidene til å drikke seg bort fra de problemene de ikke vil ta tak i ellers. "Det er jo bare en dag..."

Det er akkurat det du sier nå - det er jo bare en dag. Men du sier at dette er noe han får hvert år, denne "krisen". Forskjellen på tidligere år er at nå har du et barn du også må ta hensyn til. Da kan du ikke akseptere en slik oppførsel.

Mannen din oppfører seg som en umoden drittsekk, ikke som en kjærlig partner og far.

Hvor mange slike kvelder i fremtiden vil du tillate ham å ødelegge? Nå går det bare ut over deg selv. Fra og med neste år går det også ut over barnet ditt. Hvor mange ganger skal han få ødelegge barnets høytider? Hvor mange ganger er det greit at du og barnet gruer seg til høytidene?

Om du setter foten ned nå slik at han ser at han må skaffe seg hjelp for problemene sine - og faktisk gjør det - kan dere fortsette å ha det godt sammen. Tar han ikke tak i problemene sine, og først har fått et mønster med å drukne dem i alkohol (selv om det bare er innimellom), så tro meg, da vil omfanget bare bli større.

Anonymous poster hash: 7abe9...51a

Skrevet

Vært sammen med en av det slaget jeg også.

Snill det ene øyeblikket, så tar alkoholen over han klikker og stikker av....

For å si det slik, det blir aldri bedre.

Anonymous poster hash: 03c4e...443

Skrevet

Hi her.. Jeg mente egentlig ikke forsvare han, personlig er jeg både skuffa og rimelig forbannet.. Var mer en forklaring på timingen... Jo da han har drukket før og stukket ut, ikke ofte men det er ikke første gang heller. Reaksjonen er forøvrig ikke som tidligere nyttårsfeiringer, men jeg kjenner igjen følelsene, depressiviteten hans. Han vil gjerne komme videre i karriere, og har alltid prosjekter på gang som han føler stopper opp..

(ang å bli pappa - han har to fra før av så én til var ikke noe som snudde livet hans opp ned. Han er veldig glad i henne tho ;) ).

For meg er både jul og nyttår (og dagene imellom) familiehøytider. Jeg har aldri vært på fyllefest eller lignende på nyttårsaften, det føles ikke riktig for meg... Frem til i fjor feiret jeg med foreldre og øvrig familie, og i fjor foregikk nyttårsfeiringen veldig rolig for seg (var allerede passert estimert termindato så om mannen hadde så mye som luktet på alkohol tror jeg at jeg hadde fått sammenbrudd ;) ).

Så ja - tro meg, det blir en oppvasksamtale.. Jeg lar ikke mitt barn bli en av de som gruer seg til noe som bør være en nydelig tid på året, spesielt for barna... Jeg elsker mannen min, men jeg elsker min datter høyere, og hennes beste vil alltid komme først..

Så skuffelsen ligger litt i at jeg sitter alene og glor på TV ikveld fremfor å kose meg med mannen. Men jeg er nok like skuffa over at han kunne finne på noe så idiotisk i det hele tatt, med frøkna og meg hjemme, (nesten) uavhengig av hvilken dag det er idag.

Skrevet

Han der hadde jeg kvitta meg med fort som f...!!!!!

Anonymous poster hash: 03590...2fd
Skrevet

Hi her.. Jeg mente egentlig ikke forsvare han, personlig er jeg både skuffa og rimelig forbannet.. Var mer en forklaring på timingen... Jo da han har drukket før og stukket ut, ikke ofte men det er ikke første gang heller. Reaksjonen er forøvrig ikke som tidligere nyttårsfeiringer, men jeg kjenner igjen følelsene, depressiviteten hans. Han vil gjerne komme videre i karriere, og har alltid prosjekter på gang som han føler stopper opp..

(ang å bli pappa - han har to fra før av så én til var ikke noe som snudde livet hans opp ned. Han er veldig glad i henne tho ;) ).

For meg er både jul og nyttår (og dagene imellom) familiehøytider. Jeg har aldri vært på fyllefest eller lignende på nyttårsaften, det føles ikke riktig for meg... Frem til i fjor feiret jeg med foreldre og øvrig familie, og i fjor foregikk nyttårsfeiringen veldig rolig for seg (var allerede passert estimert termindato så om mannen hadde så mye som luktet på alkohol tror jeg at jeg hadde fått sammenbrudd ;) ).

Så ja - tro meg, det blir en oppvasksamtale.. Jeg lar ikke mitt barn bli en av de som gruer seg til noe som bør være en nydelig tid på året, spesielt for barna... Jeg elsker mannen min, men jeg elsker min datter høyere, og hennes beste vil alltid komme først..

Så skuffelsen ligger litt i at jeg sitter alene og glor på TV ikveld fremfor å kose meg med mannen. Men jeg er nok like skuffa over at han kunne finne på noe så idiotisk i det hele tatt, med frøkna og meg hjemme, (nesten) uavhengig av hvilken dag det er idag.

Ta det med ham i morgen eller så fort du har bestilt time på fvk. Det han gjorde i kveld er helt uakseptabelt, og det er heller ikke første gangen.

Synes du høres fornuftig ut, Hi, at du elsker ham, men elsker datteren din høyere. Da har du prioriteringene dine i orden.

Håper han ser alvoret - ikke la ham slippe unna med en lovnad du vet at han ikke vil holde ved neste korsvei. Krev parterapi, det vil kreve noe av ham, og der kan du også ta opp det at du ser han går i depressive perioder og der oppfordre ham til å søke hjelp for det.

Håper det ordner seg for dere. Og hvis ikke så er jeg helt sikker på at du greier deg fint!

Lykke til i det nye året :)

Anonymous poster hash: 7abe9...51a

Skrevet

Har han høyt forbruk generelt, da?

Anonymous poster hash: 04f03...611

Skrevet

Det er ganske ille når han ikke bare stikker av, men også KASTER maten du kunne ha kost deg med alene.

Hvis du ikke gjør noe med dette, så er det ikke siste gang det skjer :-(

Han bør lære seg å fokusere på de tingene gan har fått til, i stedet for det han ikke har fått gjort.

Anonymous poster hash: 625b0...c36

Skrevet

Han der, han er ikke tilregnelig 364 dager i året ellers, aldri  i verden,

Dersom min mann hadde gjort det der, ville jeg tenkt at han hadde blitt alvorlig syk og muligens trengte en innleggelse eller noe. 

Det er IKKE normalt, og jeg antar at du er blitt litt blind for alle hans utbrudd. "samme sted som i fjor krise" ??? Hva er det for noe vås. Har han ikke blitt far å all ting. Nei her er det noe som skurrer

Skrevet

Veldig veldig unormal oppførsel av en voksen mann, at du ikke selv ser hvor galt dette er sier noe om hvor manipulert du er av denne (p)syke mannen

Anonymous poster hash: 14285...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...