Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #1 Skrevet 31. desember 2016 Har to barn. Seks og to. De har alltid vært uproblematisk med søvn. Nå i jula har det blitt litt senere legging pga selskap og sent hjem. I går la minste seg litt over åtte så ikke sånn kjempe sent. Vi sov til 9:30 i dag. Helt normalt for oss når vi er slitne og legger oss senere. Så får vi besøk av en venninne med barn i titiden. Stakk bare innom. Hun mente det var unormalt for en på to å sove så lenge og sier spydig at vi doper dem. Ærlig talt, er det virkelig unormalt for en på to å sove så lenge? Hvor lenge kan deres barn sove? Anonymous poster hash: 196f5...819
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #2 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat det samme med vår 2-åring. Sov så og si gjennom natta (fikk et par flasker i løpet av natten) fra han var 2 mnd. I helgene sover han gjerne til 8, men har også lagt til 9:30 av og til om kvelden ble sen. Legger seg som regel halv syv - syv. Så nei, jeg vil si det ikke er unormalt Anonymous poster hash: cf18c...c45
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #3 Skrevet 31. desember 2016 Vel, vårt barn på 7 mnd sover som regel 15 timer i strekk-så da lurer jeg på hva hun hadde tenkt om oss 😜 Slapp av, det er like normalt som det motsatte er 😉 Anonymous poster hash: 2b120...3f6
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #4 Skrevet 31. desember 2016 Vi var heldige hvis sønnen vår sov til 7 da han var 2 år. Som regel var det morgen mellom 5 og 6, jeg var konstant trøtt og ble kjempesur på de som var velsignet med barn som sov lenge. Spesielt hvis de ikke visste hvor heldige de var selv. Hun er nok bare misunnelig. Anonymous poster hash: d95bc...541
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 Det er vel helt normalt. Vi har en av hver. Den ene sover lenger om hun er lenge oppe, vært sånn fra hun var liten. Den andre våkner tidlig uansett, men hun sovner som en strek på kvelden når hun har sovet litt lite. Anonymous poster hash: b9641...8ae
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 Barn er kjempeforskjellige på søvn. Ingen av mine har noen gang sovet til 9.30 med mindre de var syk. De er nå 7 og 9 år gamle. Noen kan man styre litt, andre ikke. Er ikke unormalt å sove lenge, men det er ikke unormalt ikke å gjøre det heller. Anonymous poster hash: 141bb...dc9
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #7 Skrevet 31. desember 2016 Mine har aldri stått opp i otta. De sover til halv åtte, åtte og av og til halv ni ved normale leggetider. I dag sov seksåringen til halv tolv 😳 Hun er syk riktignok men alikavel. Anonymous poster hash: ea0bb...ee5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #8 Skrevet 31. desember 2016 Ettåringen vår sover glatt til kl 9 hvis han er litt sent i seng... Og med sent i seng mener jeg 20 istedenfor 19.. skjønner jeg er heldig mtp de mange som starter dagen i 5-6tiden Anonymous poster hash: 403f5...4f8
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #9 Skrevet 31. desember 2016 Toåringen kan sove til sju, og da har hun sovet lenge. Legger hun seg senere enn vanlig, sover hun dårlig, og våkner tidlig... Anonymous poster hash: 0443f...c2e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #10 Skrevet 31. desember 2016 Har du ikke humor??? Anonymous poster hash: af7fd...737
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #11 Skrevet 31. desember 2016 Har selv en på snart 6 som ofte vil legge seg 18.30 for han er trett og kan sove til 10.00 neste dag. Bare misunnelse for hennes unger sikkert er umulige å legge. Anonymous poster hash: 6fb00...3c2
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #12 Skrevet 31. desember 2016 Om de våkner klokken seks er det en god natt Anonymous poster hash: b8591...108
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #13 Skrevet 31. desember 2016 Det kunne jeg glatt sagt - med et smil om munnen - som et hjertesukk over at våre barn ikke er sovedyr. Sønnen min og nabogutten er jevngamle. Nabogutten vekkes ved 9-tiden. Sønnen min vekker meg ved 6-tiden. Moren sier vi kan bytte et par timers søvn mot noen timer fri for hyl og skrik ("trass"). Ikke ta alt bokstavelig! Anonymous poster hash: 5f49e...069
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #14 Skrevet 31. desember 2016 Besøk i 10-tiden? Hadde vært uhørt her i huset 😩 Anonymous poster hash: 64bbe...8d7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 Nesten like normalt som det er normalt å våkne før fuglene fiser. Har ikke hatt unger som har våknet tidlig, men hatt en unge som aldri sovnet. At ungen syns det var så gøy å se meg trøtt hver natt skjønner jeg ikke. Avisa kom ofte før hun sovnet om morra. Noen timers søvn og hun var koar for en ny dag. Holdt på slik i nesten fem mnd før hun plutselig snudde. Sovnet ved 22 tiden og sov til 10. For meg var det nestn uvesentlig når den ungen sovna bare før det var en ny dag, for jeg var sliten. Jeg trodde babyer skulle sove masse, men det gjør tydeligvis ikke alle. Men baby nr2 var helt motsatt. Sov natten gjennom fra første natt. Ble født halv elve. Vi kom på rommet ved 1 tiden de hun ble ammet og vi sovnet. Våknet når de på barsel kom på visitt. De spurte hvor mange ganger jeg hadde ammet, jeg var helt i ørska for jeg forsto ikke at det var morgen eller at ungen sov hele natta. Slik fortsatte hun. Var våken når hun var sultn og sovnet ved puppen igjen. Anonymous poster hash: 7557d...5c3
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 Begge mine har alltid likt å sove lenge på morgenen. Eldste sov hele natten og til 8-9 om morgen fra hun var 3 mnd. Yngste som nå er to år har vært mye syk siden han ble født, og har da sovet urolig og våknet en del på kvelden . Men sover godt på morgenen , så han sover til rundt 9 ☺️ Våkner heldigvis ikke like mye om kveld og natt nå. Anonymous poster hash: 1374d...6d2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 Syns du høres litt prippen ut, hi. Jeg ville tatt d som en spøkefull kommentar 😄...og gitt et skjevt smil tilbake. Du er en av de heldige som har en unge som sover såpass lenge. Anonymous poster hash: 863dd...a43
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 Har to barn. Seks og to. De har alltid vært uproblematisk med søvn. Nå i jula har det blitt litt senere legging pga selskap og sent hjem. I går la minste seg litt over åtte så ikke sånn kjempe sent. Vi sov til 9:30 i dag. Helt normalt for oss når vi er slitne og legger oss senere. Så får vi besøk av en venninne med barn i titiden. Stakk bare innom. Hun mente det var unormalt for en på to å sove så lenge og sier spydig at vi doper dem. Ærlig talt, er det virkelig unormalt for en på to å sove så lenge? Hvor lenge kan deres barn sove? Anonymous poster hash: 196f5...819 For et fjols. De har jo en annen rytme når det er ferie. Anonymous poster hash: 33f5d...bb6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #19 Skrevet 1. januar 2017 Hun tuller jo bare! Eller er hun seriøs. For da må du bare si at du ikke doper dem. Jeg tenker bare, nyt det! Har ikke sovet lenger enn klokka fem på tre år, er visst normalt det også Anonymous poster hash: f02f0...c9b
soleia Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 Er heldig om det ikkje er lyd før kl 07.00, og no er dei 6 og 8. Minste vakna i 05 tida i 2års alderen. Du tok vel ikkje den spøkefullt misunnelige kommentaren fornærmeleg, vel?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #21 Skrevet 1. januar 2017 Herreminhatt. Nyt soveungen din. Vil ikke tro det er veldig vanlig at en toåring sover så lenge (har hatt fem toåringer her, og aldri har de vært i nærheten av 0930). Kommentaren var garantert ment som en spøk, hvis ikke din venninne er tilbakestående. Nuttårsforsett: ikke vær så nærtagende og bli støtt av små, uskyldige spøker. Anonymous poster hash: 329d8...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå