Gå til innhold

Bleieavvending

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 2 år i april, og jeg tenkte å begynne med bleieavvending til sommeren, og dersom han er klar for det forhåpentligvis bli helt tørr, også på natten

De andre barna ble tørre når de var rundt 2 år og 4 måneder.

En bekjent av meg syns det var fryktelig tidlig og mener jeg bare må utsette det til barnet er minst 3 år og først 3,5 i barnehagen og ved soving. Før det er barnet for lite til å skjønne det og det er "plaging"

Hva mener dere, og når ble barna deres tørre?

Anonymous poster hash: 3a4a6...056
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt sånn at det er greit at de er bleier når de begynner på storband.

Minste her begynner når hun er 2,5 år så tror det kan bli vanskelig å gjennomføre. Hun er ikke i nærheten engang enda. Har nettopp fylt 2.

Men det er jo bare å prøve, går det så går det. Går det ikke så går det ikke. Bare ikke forvent at det skal gå 😊

Anonymous poster hash: 9ff75...2ff

Skrevet

Jeg tenker litt sånn at det er greit at de er bleier når de begynner på storband.

Minste her begynner når hun er 2,5 år så tror det kan bli vanskelig å gjennomføre. Hun er ikke i nærheten engang enda. Har nettopp fylt 2.

Men det er jo bare å prøve, går det så går det. Går det ikke så går det ikke. Bare ikke forvent at det skal gå 😊

Bleiefri på storbarn mente jeg 😂

Skrevet

Det er ikke for tidlig. I norge er vi generelt veldig sene. I Nederland er bleiene så dyre, det er de fleste tørre ved 2 års alder ;)

Anonymous poster hash: b78a5...9af

Skrevet

stakkars liten. hadde ikke maset med det ennå. han er liten

Anonymous poster hash: 60783...8cb
Skrevet

Herregud, dette forumet er ganske utrolig. I ene øyeblikket så poster noen om late foreldre som lar barna gå med bleie til de er 3 eller hva det var og så er det stakkars liten om man tenker på å avvenne de ved 2,5 år med andre ord, ikke hør på folk her på forumet!

Anonymous poster hash: 258c1...c12

Skrevet

Mange barn er klare ved 2-2,5 år, det er ikke unormalt tidlig og ingen grunn til disse stakkars liten svarene som alltid kommer. Mine var klare rett før og rett etter 2 års dag. Ikke noe stakkars i det hele tatt, det er jo deilig å få av seg bleien.

Skrevet

Se andre barnet ditt. Du kjenner barnet ditt best. Vil barnet gå på do eller potte? Mitt barn fikk gå på potte fra han var 1.5 år. Ikke alltid det kom noe, men vi prøvde. 1 mnd før han ble 3 år, begynte vi å gå uten bleie hjemme på ettermiddagen, hadde potte på stua slik at det ikke skulle være langt å gå for å tisse. Lite uhell hjemme, men valgte å vente til sommerferien med å ta av bleien hele dagen.lettere for oss 2 å følge opp, enn 3 voksne på bhg som kanskje har 4-6 barn å følge opp.. tørr da han begynte på storbarn. Slet kun med å bæsje på do, det løsnet mot jul. Er nå tørr,både tissa, bæsj og på natta

Anonymous poster hash: 93a61...59b

Skrevet

Helt normalt å begynne når de er rundt 2 år gamle. 

Skrevet

Vi i Norge er generelt veldig sene, og det at barnet må være klar har jeg aldri helt skjønt hva innebærer.

Det er fullt mulig å få ungene tørre før 4☺

Skrevet

Syntes du kan prøve. Mine yngste var nettopp fylt 2 og eldste måneden før 3. Gikk både raskt og veldig bra. Fikk også høre at det var for tidlig, men valgte å ignorere det.

Skrevet

Syntes du kan prøve. Mine yngste var nettopp fylt 2 og eldste måneden før 3. Gikk både raskt og veldig bra. Fikk også høre at det var for tidlig, men valgte å ignorere det.

Hadde eldste vært født på en annen årstid hadde han nok blitt bleiefri tidligere, men valgte å ta det på sommeren.

Anonymous poster hash: 20d17...8d4

Skrevet

Helt greit å prøve, ikke unormalt at barn er tørre på den alderen

Men det er forskjell på dag og natt, det er ikke mulig å lære et barn å slutte produsere like mye uten på natt som på dag. Det er et hormon som styrer dette, og urinproduksjonen om natta avtar en gang mellom 2 og 6 år på friske barn. Dette er ikke viljestyrt, så du kan ikke bare bestemme at en 2-åring ikke skal tisse i søvne

Alle mine fire bar har vært tørre på natt fra omtrent treårsdagen, mens datteren til søsteren min måtte ha nattbleie til hun var nesten 5, begge deler er helt normalt

Anonymous poster hash: 28e23...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...