Gå til innhold

Et spm om antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar quitiapin sandos, 25 MG, hver kveld en time før jeg skal legge meg. Tar den på samme tid hver kveld, ca.22.30 og da er jeg i seng før 23.00.

Den hjelper meg å sovne og holde angsten i sjakk.

I kveld er det nyttårsaften og jeg lurer på hva jeg skal gjøre mtp medisinen.

Hvis jeg tar den på samme tid så blir jeg helt sikkert vekt til midnatt.

Tror dere det vil gå bra om jeg ikke tar den ikveld? Det blir isåfall første gang.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 3d709...703

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri prøvd akkurat denne medisinen, men kan du ikke bare ta den før du legger deg, da? Selv om det blir seinere....?

Anonymous poster hash: 7ef0c...95c
Skrevet

Jeg har aldri prøvd akkurat denne medisinen, men kan du ikke bare ta den før du legger deg, da? Selv om det blir seinere....?

Anonymous poster hash: 7ef0c...95c

Akkurat dette er jeg litt usikker på, hvordan det blir, når jeg har tatt den til samme tid hver kveld. 🤔

Skrevet

Ikke hopp over en dose! Ta den heller litt senere. F.eks kl 23. Stå opp da om du har sovna eller hold deg våken.

Anonymous poster hash: 7050e...52b

Skrevet

Ikke hopp over en dose! Ta den heller litt senere. F.eks kl 23. Stå opp da om du har sovna eller hold deg våken.

Anonymous poster hash: 7050e...52b

Problemet er at jeg må legge meg innen halvtime jeg har tatt den ellers så sliter jeg med å sovne.

Skrevet

Ta den kvart over tolv, når rakettene har roet seg og fortsetter å roe seg. 

Jeg har tatt den og var langt fra like tidspunktlojal som du er. Gikk fint det også. Og går iallefall fin for en kveld, er mitt helt ufaglærte, men erfaringsbaserte tips . 

Godt nytt år!

Anonymous poster hash: 010fd...992
Skrevet

Ta den kvart over tolv, når rakettene har roet seg og fortsetter å roe seg.

Jeg har tatt den og var langt fra like tidspunktlojal som du er. Gikk fint det også. Og går iallefall fin for en kveld, er mitt helt ufaglærte, men erfaringsbaserte tips .

Godt nytt år!

Anonymous poster hash: 010fd...992

Da prøver jeg på det.

Tusen takk for godt råd👍

Godt nyttår til deg å 🎉

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på akkurat ditt merke men de som jeg tok var langtids virkende og mener at stortsett alle antidepressiva er det, vet det finnes instant fungerende beroligende som solbril osv men dette var snakk om antidepressiva så . Det tok 3-4 uker før de i det heletatt ga virkning + de henger i kroppen i flere dager / ukes tid selv når man har sluttet med dem.

Så om du endrer dose tidspunkt akkurat i dag vil nok ikke utgjøre noe forskjell, da burde du begynt for par/tre uker siden.

Skrevet

Jeg har brukt det hi bruker og den er ikke langtidsvirkende. Varer 12 timer så når hi tar den senere vil hun oppleve litt trøttere morgen. Den virkee ganske fort ved inntak så man kan ikke ta den mye tidligere enn leggetid. En gang somlet jeg litt slik at jeg måtte avbryte tannpussingen fordi jeg ble sløv og svak i armene. Tok riktignok litt større dose.

Hi, det du tar er antiosykotika, ikke vanlig antidepressiva. Hvis du ikke opplever bedring for depresjon så bør du skifte til seroquel depot. Den virker 24 timer i stedet for bare 12 og dermed bedre. Den er ikke like lammende som qutiapin sandoz da så spørs om det er søvn eller depresjon som er verst

Anonymous poster hash: d3db9...09b

Skrevet

Jeg har brukt det hi bruker og den er ikke langtidsvirkende. Varer 12 timer så når hi tar den senere vil hun oppleve litt trøttere morgen. Den virkee ganske fort ved inntak så man kan ikke ta den mye tidligere enn leggetid. En gang somlet jeg litt slik at jeg måtte avbryte tannpussingen fordi jeg ble sløv og svak i armene. Tok riktignok litt større dose.

Hi, det du tar er antiosykotika, ikke vanlig antidepressiva. Hvis du ikke opplever bedring for depresjon så bør du skifte til seroquel depot. Den virker 24 timer i stedet for bare 12 og dermed bedre. Den er ikke like lammende som qutiapin sandoz da så spørs om det er søvn eller depresjon som er verst

Anonymous poster hash: d3db9...09b

Jeg tok den akkurat tolv, pusset tenner og la meg. Gikk så bra så 👍👏🏼

Den hjelper meg mye, jeg er veldig fornøyd og ikke vil bytte til noe annet.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...