Gå til innhold

Bakovervendt sete. Hvilket sete er best for større barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha sete i bil nummer to.

Det vi har påsto selger hadde god plass. Etter seks måneder bruk begynner det å bli for lite. Cybex Sirona.

I den andre bilen har vi BeSafe og det er mye bedre.

Så hva anbefaler dere? Er besafe det beste eller er det et annet som er enda bedre?

Har en liten toåring.

88 cm og 11,5 kg.

Anonymous poster hash: 35b96...fe8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Axkid Minikid. Det går til 25 kg og festes med sele. Stort og godt, har en på 3,5 som sitter fint i det. Han er ca 100 cm og 16 kg.

Skrevet

Vi har en enda mindre toåring og har concord reverso plus. Det går til 23 kg bakover og 104 cm. Så om du tror ungen ikke blir sånn kjempestor når han eller hun blir 4 år, så ville jeg iallefall prøvd det i bilen. Ser for meg at vi sikkert kan bruke det til hun er min 4. Sikkert 5 pr 😂

Sirona er vel ett av de minste setene på markedet, så rart at forhandleren sa det.

Anonymous poster hash: 1f229...512

Skrevet

Har Axkid Minikid. Det går til 25 kg og festes med sele. Stort og godt, har en på 3,5 som sitter fint i det. Han er ca 100 cm og 16 kg.

Isofix?

Skrevet

Isofix?

Nei. Isofix går i utgpkt kun til 18 kg. Concord sitt går til 23.

Anonymous poster hash: 1f229...512

Skrevet

Takk for tips. Skal sjekke ut disse.

Ja jeg synes det er rart de sa det, leste på nett at det betraktes som lite når det begynte å bli trangt.

Problemet er beina mest, hun er tydelig frustrert over dårlig beinplass enn i den andre bilen.

HI

Skrevet

Axkid minikid. Eller så kan du se på axkid rekud, det kan brukes med isofix eller belte til 18 kg, og med belte til 25 og. Er er av de setene på markedet med lengst rygg.

Skrevet

Takk for tips. Skal sjekke ut disse.

Ja jeg synes det er rart de sa det, leste på nett at det betraktes som lite når det begynte å bli trangt.

Problemet er beina mest, hun er tydelig frustrert over dårlig beinplass enn i den andre bilen.

HI

Du har dessverre snakket med en selger med dårlig kunnskap. Jeg er selger selv, og sier ALLTID til de som er interessert i dette bilsetet at barnet vokser fort ut av det, og at en må regne med å måtte kjøpe et nytt bakovervendt om en vil følge anbefalingene om å sitte bakovervendt til minst 4 år. Jeg ville klaget i butikken, kanskje får du god rabatt på et nytt sete?

Anonymous poster hash: edb26...64a

Skrevet

Maxi Cosi Mobi ☺

Fantastisk sete! Lett å holde rent, god plass til beina, lang rygg, lett å ta barnet inn og ut fra, lett å bytte vinkel på sete, trygt og godt sete, rett og slett favoritten her.

Har kjørt med veldig mange typer seter. Har tre barn selv, vært avlastningsforeldre i flere runder og jobber i barnehage på 20. året nå, så har fått prøve en del. 😄

Anonymous poster hash: 9e740...b87

Skrevet

Maxi cosi mobi!! Min på 110 cm har fortsatt plass i det! Pluss at det generelt er et bra sete :)

Anonymous poster hash: aaae5...be6

Skrevet

Maxi cosi mobi!! Min på 110 cm har fortsatt plass i det! Pluss at det generelt er et bra sete :)

Anonymous poster hash: aaae5...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...