Gå til innhold

Trass gråter og hyler din 6 og 8 åring mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de ikke får det som de vil?

Trodde at det sluttet barn med det i 5 årsalderen?

Anonymous poster hash: 8322b...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 7 åring. Hun kan komme med noen krokodilletårer hvis hun blir fornærmet. Men ikke trassing nei

Anonymous poster hash: 07ef9...164

Skrevet

Har ei på 5.5 år. Hun tramper, kjefter og smeller. Tårene sitter løst. Vært hjemme fra barnehagen 1 mnd pga sykdom og jul.

Anonymous poster hash: aa9e7...9ef

Skrevet

Nei vår 6 åring gjør ikke det. Sluttet med det i 3-4 års alder

Anonymous poster hash: 56195...873

Skrevet

Nei. Sluttet rundt fire år.

Hender hun drar frem dramaqueenen i seg men det er også sjelden takk og lov.

Det jeg gruet meg mest til med å få barn. Trass og drama.

Anonymous poster hash: 205a7...a12

Skrevet

Nei, det skjer ikke lenger

Anonymous poster hash: 15868...1d0

Skrevet

Nei, men fireåringen kan ha noen anfall. De eldre sluttet rundt fireårsalder (og hadde egentlig få runder i det hele tatt).

Anonymous poster hash: b6497...772

Skrevet

Har ei på 5.5 år. Hun tramper, kjefter og smeller. Tårene sitter løst. Vært hjemme fra barnehagen 1 mnd pga sykdom og jul.

Ikke sånt jeg tenker på.

Håper det ordner seg for sønnen din at han blir frisk.

God bedring.

Skrevet

Jeg tenker på sånn grining og hyling sinne.

Kjenner noen barn som holder på sånn enda.

Skrevet

De prøver seg med ujevne mellomrom, men det fungere totalt mot sin hensikt. Da får de i allfall ikke viljen sin på noen som helst måte.

Anonymous poster hash: 893f1...820

Skrevet

De hyler og skriker når de krangler, 6 og 7 år. 6 åringen kan hyle og skrike 1 time om han ikke får spille ipad 😝. Han er en dramatisk gutt, som ikke kkarer helt å roe ned selv. Mye følelser i han. Både positivt og negativt. Energiske gutter, med temperament.

Anonymous poster hash: 4a7cb...f12

Skrevet

Ikke sånt jeg tenker på.

Håper det ordner seg for sønnen din at han blir frisk.

God bedring.

Ånei. Hun er ganske dramaqueen, småting kan bli store elefanter. Men ikke sånn småbarns trass lengre.

Skrevet

Nei, det gjør de sjeldent. Om de prøver seg, så blir det slått hardt ned på. Det får ingen gehør her.

Ho på 4 holder enda på, men er på bedringens vei, da dette er noe vi jobber aktivt med å få en slutt på. Hun har igrunnen vært ganske så ille med gråting og sutring om ikke ting går hennes vei.

Anonymous poster hash: 91517...103

Skrevet

Sluttet for 2-3 år siden. Hun på 2 har såvidt begynt. Er vel ikke helt normalt å holde på sånn når man har begynt på skolen vel?

Anonymous poster hash: 0cf4b...c34

Skrevet

Hun på snart 10 er litt dramaqueen. Hun kan begynne å gråte om hun føler seg "urettferdig" behandlet. Ikke ute i offentligheten, men her hjemme. Hun får "alltid" skylden, iflg henne selv. Og vi blir "alltid" sinte på henne. Så er det tramp tramp tramp opp trappa, døren smeller igjen og hun gråter på senga

Anonymous poster hash: 0363a...8ca
Skrevet

Nei. han klarer heldigvis å forklare hva han mener og syns, og kan faktisk snakkes til.. Men, han kan bli blodig fornærmet, smelle med dører og bli skikkelig sinna om han ikke får det helt som han vil. Skjer oftest når han er sliten etter en lang skoleuke..

Anonymous poster hash: 4357f...7eb
Skrevet

Nei, Gud hjelpe meg, da hadde det blitt månelyst her.

Skrevet

Toåringen gjør det ja, men sjuåringen får ikke lov å holde på sånn..

Anonymous poster hash: ce6f7...e0f

Skrevet

Det sluttet vel i 3-4 årsalderen. Hadde skolebarna her prøvd seg på slik hadde de angret seg gitt. Hyling og gråting er for babyer 👍🏼 Lær de andre måter å kommunisere på. Vær konsekvent.

Anonymous poster hash: c625d...3fc

Skrevet

Min kan gjøre det. Han er 6 år og kan gråte/ rope i frustrasjon. Er vel ikke trass, men synes likevel det er rart at han reagerer på irettesettelse med gråt noen ganger.

Anonymous poster hash: f58aa...371

Skrevet

Har to 6-åringer. Den ene kan få skikkelig trassanfall og hyle ogskrike seg blå. Skjer ca hver 6. Uke. Det er over iløpet av 10 min. Til hennes forsvar så argumenterer henne godt for seg, og trassanfallene skjer stort sett i forståelige situasjoner der hun føler seg skikkelig urettferdig behandler, og jeg forstår henne godt i 90% av tilfellene.

Den andre er sta som et esel og kan furte i en liten evighet. Hun sliter med å regulerer følelsene sine, også når hun er glad. Hun er ganske dramatisk og trenger masse hjelp for å komme seg "ut" av følelsene sine. Hun er utredet av BUP.

Har også en fem åring som stort sett aldri har trasset. Han kan selvfølgelig bli sint og lei seg som alle andre, men han er generelt rolig av seg.

Anonymous poster hash: 44e42...39e

Skrevet

Nei. Sluttet ved 3-4års alder

Anonymous poster hash: ffe3c...dcb

Skrevet

De sluttet med det da de skjønte at jeg var MYE staere enn dem og ALDRI ga meg.

Du må kutte ut å gi dem lillefingeren hele tida. De eneste 8-åringer som hyler og gråter sånn etter ting, er de som har skjønt at det funker. Dvs de som har foreldre som gir seg for ofte.

Anonymous poster hash: b71a8...469

Skrevet

Nei, aldri. Hadde skolebarna mine holdt på slik hadde det blitt månelyst, slik oppfører man seg ikke her i huset. Minste på fire kan reagere med sinne om ting ikke går hans vei (ikke hyl og grin), men han er litt hissig av natur. Handler nok litt om selvregulering også, for når han er glad, da er han GLAD! Latteren triller, det er en fryd å høre på da😊

Anonymous poster hash: 1571c...d7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...