Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #1 Skrevet 31. desember 2016 For 4.gang på en uke har jeg nå fått tette melkeganger... i samme bryst, på akkurat samme sted hver gang. Første gangen slet jeg med å få løsnet det opp, klarte til slutt å løsne ved å legge til barnet med haken mot klumpen. Andre gangen virket denne metoden også. Men tredje gangen var vanskelig! Prøvde alle triks i boken men det løsnet ikke. Forsøkte i 6timer før jeg ga opp og la meg. I løpet av natten løsnet det da jeg ammet. Felles for alle gangene er at i det det løsnet var det sinnsykt vondt!!! Som om noen skrapet og stakk meg inni brystet. Jeg er flink til å tømme brystet ofte, men uansett hva jeg gjør blir det tett... og nå er det altså tett for fjerde gang... 😭 prøvd å løsne det i snart 5 timer, varm klut, dusj, forsiktig massering (stryke mot brystvorten), håndmelking, pumpe, babyen har ligget inntil mange ganger med haken mot klumpen.... hva gjør jeg galt? Anonymous poster hash: c9590...535
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #2 Skrevet 31. desember 2016 Meld deg inn i ammehjelpsgruppen på facebook. Dette har vært diskutert ofte der. Mange med god erfaring og gode råd Anonymous poster hash: 7dd3c...f1f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #3 Skrevet 31. desember 2016 Du gjør det rett. Jeg var også sånn. Et h#%^^ete i de første månedene. Med hvert eneste barn. Men så gikk det seg til. Ammet i 2 år hver gang, har 3 barn. Anonymous poster hash: ca224...8a6
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #4 Skrevet 31. desember 2016 Babyen er 6mnd, hadde aldri problemer med førstemann. 😯 Hi Anonymous poster hash: c9590...535
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 Babyen er 6mnd, hadde aldri problemer med førstemann. 😯 Hi Anonymous poster hash: c9590...535 Oj. Kanskje en tur til legen? Selv om de erfaringsmessig ikke sier annet enn "fortsett å massere ut." Det var varm dusj+massasje som pleide å hjelpe meg, samt mer amming såklart. Anonymous poster hash: ca224...8a6
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 Våknet i natt av våt bh og tskjorte... det hadde løsnet helt av seg selv! Ganske frustrerende når jeg jobbet så hardt uten resultat, men allikevel godt at det løsnet! 😊 Hi Anonymous poster hash: c9590...535
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #7 Skrevet 31. desember 2016 Kan det være kombinasjonen av ro og varme som løsner det? Kanskje det å ligge i badekaret kan ha samme effekt? Riktig BH uten spiler er også viktig. Har du kledd deg annerledes enn vanlig den siste uka? Anonymous poster hash: 132cf...17b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #8 Skrevet 31. desember 2016 Kan det være kombinasjonen av ro og varme som løsner det? Kanskje det å ligge i badekaret kan ha samme effekt? Riktig BH uten spiler er også viktig. Har du kledd deg annerledes enn vanlig den siste uka? Anonymous poster hash: 132cf...17b Ja, det er nok roen som er avgjørende, selv om jeg 80føler meg ganske rolig når jeg gjør alle tiltakene. 😕 nei, jeg har absolutt ikke gjort noe anderledes mtp klær den siste uken. Men eldste har vært litt røff og klarte å lande oppå brystet mitt med fart, så kanskje noe ble litt ødelagt? Hi Anonymous poster hash: c9590...535
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #9 Skrevet 31. desember 2016 Ja, det er nok roen som er avgjørende, selv om jeg 80føler meg ganske rolig når jeg gjør alle tiltakene. 😕 nei, jeg har absolutt ikke gjort noe anderledes mtp klær den siste uken. Men eldste har vært litt røff og klarte å lande oppå brystet mitt med fart, så kanskje noe ble litt ødelagt? Hi Anonymous poster hash: c9590...535 Men eldste har også gjort det samme før uten at det ble problemer... Hi Anonymous poster hash: c9590...535
Mumua Skrevet 31. desember 2016 #10 Skrevet 31. desember 2016 Har du forsøkt heltømming og intervallamming for å få bukt med overproduksjonen? Lecitin?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #11 Skrevet 31. desember 2016 Jeg hadde brystbetennelse hele 5 ganger før lille var 2 mnd. Det som hjalp meg til slutt, var alt det du nevner over (massering, dusj, babys hake mot klump osv), men også å pumpe en gang for dagen for å få tømt skikkelig. OG LECITIN - TAKK GUD FOR LECITIN! 😉 Anonymous poster hash: 4bae1...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå