Gå til innhold

Nyttårsaften og katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har katteluke. Stenger dere denne etter et visst klokkeslett og holder katten inne, eller lar dere den styre det selv? At den får gå inn og ut som den vil, og anta at den forstår hva som er til dens eget beste?

Anonymous poster hash: 3b97d...984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten forstår ikke sitt eget beste når det plutselig smeller og blinker overalt. Vi låser katteluka, har kattekasse inne, gir mat tidlig på kvelden så de er mette før det smeller. Dekker til vinduer i et par rom så de kan ligge der og slippe å se at det blinker. Har radio eller tv på så smellene ikke blir så dominerende. Og er i nærheten selv. 

Skrevet

Dere som har katteluke. Stenger dere denne etter et visst klokkeslett og holder katten inne, eller lar dere den styre det selv? At den får gå inn og ut som den vil, og anta at den forstår hva som er til dens eget beste?

Jeg har ikke katteluke. Men passer alltid på at katten er inne i veldig god tid før 24.00.

Anonymous poster hash: 7e03e...35b

Skrevet

Her kommer katten inn av seg selv når det begynner å smelle, hver dag.

Anonymous poster hash: e4b80...c78

Skrevet

Vi har hatt katter i alle år. Eldste er nå 17 år. Min erfaring er at de klarer seg best uten noen innblanding akkurat den kvelden.

De kommer og går som de vil og vil helst være i fred. Stenger jeg de inne blir de suuuuperstressa. Får de Calmivet (beroligende som sløver, men de får med seg alt) er de forstyrret i flere dager etterpå.

Men det er vanskelig å si om det er første året. Dere må bare prøve og lære. Men ikke prøv å trøste de og holde de fast, da kan det bli både klor og bitt. La de gjemme seg under en stol eller andre plasser og få fred.

Anonymous poster hash: 2aae5...258

Skrevet

Har tidligere hatt katt i mange år. Aldri hatt katteluke. Men vi prøvde å holde de inne i god tid før kl. 24 et par år. Det måtte vi bare gi opp. Når de hører de første smellene blir de veldig stresset. Endte med at de rømte ut så fort muligheten var der, og hjemme seg under trappa. Og der lå de til det ikke smalt lenger. Virket som de følte seg tryggere da, enn å bli holdt inne.

Anonymous poster hash: 23ccb...8ad

Skrevet

Holder de inne i dag. Eldste kom ikke inn tidsnok i fjor og var borte nesten ett døgn. Sikkert gjemt seg bort, livredd.

I denne bygda her tror jeg det er få som kan klokken, smellene kommer med jevne mellomrom og har gjort det siden rundt kl 1500 i dag. Eldstemann har lagt seg på badet og blir nok der som han vanligvis gjør denne dagen. Den yngste virker nogen lunde rolig på sin første nyttårsaften, ligger i sofan ved meg nå. Men hadde ikke latt noen av de gå ut. Det blir voldsomt når det braker løs ved midnatt og de kan løpe langt..

Anonymous poster hash: f1c89...393
Skrevet

Luka har vært stengt fra kl 21. Åpner den når jeg legger meg kl 01.

Anonymous poster hash: ec054...0c2

Skrevet

Vår katt har ikke løftet et øye en gang. Når det smalt som verst rundt 12, hoppa hun ned av stolen sin, tusla bort til vinduet og så på litt før hun krøp opp under favoritt stolen sin.

Men vi holder katten inne fra 18-tiden.

Anonymous poster hash: c6bd4...4d0

Skrevet

Hadde jeg hatt det hadde den blitt stengt ja. Katten vår var livredd, gjemte seg og kom krypende frem når alt var ferdig. Hadde nok stukket av hadde han fått sjansen:/

Anonymous poster hash: 00e17...bb4

Skrevet

Vår katt gikk ut i 12 tiden på formiddagen i dag og han er ennå ikke kommet tilbake:/ vi har ropt og leita etter han siden 15 tiden uten hell. Håper han bare har gjemt seg ett sted og kommer tilbake snart :/

Skrevet

Katten min (bengal) ser på showet fra vinduet og oppfører seg ellers helt som vanlig. Den var ute en stund fra ca 11-14 og fikk ikke ut etter det.

Anonymous poster hash: 08092...532

Skrevet

Katten tok jeg inn klokken ett på dagen i dag.,Han er inne til i morgen.Ellers er jeg redd han kan bli borte.Katten min er 8 år.

Anonymous poster hash: fa6a2...348
Skrevet

Vår katt gikk ut i 12 tiden på formiddagen i dag og han er ennå ikke kommet tilbake:/ vi har ropt og leita etter han siden 15 tiden uten hell. Håper han bare har gjemt seg ett sted og kommer tilbake snart :/

Har den kommet tilbake?

Skrevet

Vår katt hadde sin første nyttårsaften i år, og ble ikke særlig påvirket av kvelden. Prøvde å holde den inne hele kvelden, men to ganger maste hun om å ut. Så vi slapp henne ut, men hun var inne igjen minst en time før de fleste fyrverkeriene ble skytt opp. Heldigvis er hun en ordentlig kosegris som helst bare skal ut for å gjøre sitt fornødne og lengter så tilbake til en stol eller sofa :) 

Anonymous poster hash: 82e85...fb7
Skrevet

Vår katt har ikke løftet et øye en gang. Når det smalt som verst rundt 12, hoppa hun ned av stolen sin, tusla bort til vinduet og så på litt før hun krøp opp under favoritt stolen sin.

Men vi holder katten inne fra 18-tiden.

Anonymous poster hash: c6bd4...4d0

Sånn er det med vår pus også. Aldri drevet med doping og styr av noe slag.

Anonymous poster hash: fd056...a22

Skrevet

Har den kommet tilbake?

Ja han er tilbake😊 Kom tilbake etter jeg hadde lagt meg:)

Anonymous poster hash: 53e07...6dd

Skrevet

De første årene styra jeg mye for å passe på kattene, men altså, de sover seg igjennom det meste. Lar dem styre alt selv og de har det bra.

Anonymous poster hash: c2433...ca0

Skrevet

Jeg spurte fordi jeg nærmest ble kalt dyremishandler da jeg fortalte at her styrer de alt selv. Vi er ikke hjemme en gang. Tidligere år har vi vært hjemme, og kattene har ligget og sovet i kjelleren - som de pleier hver kveld. Merker ikke nyttårsfeiring på dem. Da ser jeg at andre gjør som oss og vi er ikke gale. Kattene er like rolige i dag og sover as we speak.

Skrevet

Katten vår ble med ut da vi skjøt opp raketter. Satt litt på avstand, men var raskt på plass igjen da den siste var skutt opp.

Anonymous poster hash: 013b3...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...