Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Har funnet noe som på engelsk kalles crewel-work. Hva kalles denne broderingen på norsk? Og, er det vanskelig? Jeg har så lyst til å brodere slik. Anonymous poster hash: 70656...f01
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Plattsøm. Alle kan lære det. Anonymous poster hash: 04647...a98
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Men når jeg googlet crewel work kom det masse pene bilder som den jeg legger ved her. Men disse er mye penere enn det som kommer opp når jeg søker plattsøm. De bruker kanskje flere teknikker? Anonymous poster hash: 70656...f01
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 Men når jeg googlet crewel work kom det masse pene bilder som den jeg legger ved her. Men disse er mye penere enn det som kommer opp når jeg søker plattsøm. De bruker kanskje flere teknikker? Anonymous poster hash: 70656...f01 Bildet kom ikke med Anonymous poster hash: 70656...f01
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 Bildet kom ikke med Anonymous poster hash: 70656...f01 Flate. Får ikke lagt ved bildet. Men om du googler crewel-work skjønner du hva jeg mener. Bruker de flere teknikker på disse bildene eller er alt plattsøm? Anonymous poster hash: 70656...f01
amandine Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 De bruker flere forskjellige sting. Der finnes mange bøker om forskjellige sting du kan kombinere. Jeg får ikke linket fra tlf men veg jeg har en fin en, blant annet. Lurer på om den heter 100 broderisting?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Unnskyld meg, men har du brodert før i ditt liv? Hva med å ta et grunnleggende kurs først? Jeg tror ikke Google helt viser deg "alt" om teknikker... Anonymous poster hash: 04647...a98
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #8 Skrevet 31. desember 2016 Unnskyld meg, men har du brodert før i ditt liv? Hva med å ta et grunnleggende kurs først? Jeg tror ikke Google helt viser deg "alt" om teknikker... Anonymous poster hash: 04647...a98 Unnskyld deg ja. Alle har vel brodert på skolen. Det gjør til og med min seksåring på SFO. Det er ikke rakettforskning akkurat 😂 Google kan ikke lære meg alt, men YouTube tar meg hele veien! 😜 Anonymous poster hash: 70656...f01
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #9 Skrevet 31. desember 2016 Unnskyld deg ja. Alle har vel brodert på skolen. Det gjør til og med min seksåring på SFO. Det er ikke rakettforskning akkurat 😂 Google kan ikke lære meg alt, men YouTube tar meg hele veien! 😜 Anonymous poster hash: 70656...f01 Jeg mener, siden du ikke gjenkjenner plattsømmen og ser at forskjellen mellom de norske og de engelske søkeresultatene bare er hvilket mønster de har valgt... Det ser i alle fall jeg. Noen kjedesting og knapphullssting her og der, men generelt samme søm som i nesten alle bunader. Anonymous poster hash: 04647...a98
soleia Skrevet 31. desember 2016 #10 Skrevet 31. desember 2016 Det liknar på saumen på ein del bunader, ja, slik som feks rogalandsbunaden. Det skal vere med ulltråd, og brukast litt ulike stingtypar, inkl plattsaum, sjattersting, kjedesting, franske knutar, stilkesting mm. Eg tilrår å låne ei bok om det emnet på biblioteket, det pleier eg å gjere når eg skal gje meg ut på nytt handarbeid. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #11 Skrevet 31. desember 2016 Det liknar på saumen på ein del bunader, ja, slik som feks rogalandsbunaden. Det skal vere med ulltråd, og brukast litt ulike stingtypar, inkl plattsaum, sjattersting, kjedesting, franske knutar, stilkesting mm. Eg tilrår å låne ei bok om det emnet på biblioteket, det pleier eg å gjere når eg skal gje meg ut på nytt handarbeid. Lykke til! Takk! Jeg tror du har helt rett i at bok er den beste veien å gå. Anonymous poster hash: 70656...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå