Gå til innhold

neseblod, farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at neseblod i seg selv ikke er farlig, men jenta mi blør mye for tiden. Hun vil ikke at jeg holder for nesa hennes, hun vil bare legge seg ned så det ikke drypper.

Er det farlig å legge seg i senga om kvelden for å sove mens du blør? Tenker at det kan renne lenge for det renner jo bare ned i svelget. Vil det stoppe selv om man ikke "gjør noe"?

Dumt spørsmål, jeg vet.

Anonymous poster hash: b3fdb...6b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stopper raskt hvis man klyper nesa samtidig som man legger hodet mellom bena. Man skal altså ikke legge hodet bakover, men fremover.

Hvis hun er mye plaget av neseblod bør du ta henne til legen.

Hilsen ei som blødde enormt mye i barndommen og har brent blodårer i nesen for å få en slutt på galskapen ☺️

Anonymous poster hash: ae530...c4c

Skrevet

Hun nekter å klype for nesa. Nekter å holde papir/klut selv. Hun vil kun legge hodet bak.

Ok,da skal jeg "jobbe" litt mer med henne å få henne til å holde hodet fremover.

Men hva skjer da om hun legger seg mens det blør? Renner det ustanselig?

Skrevet

Glemte å svare ang lege. Dette har startet nå i jula. Jeg avventer lege litt. Blødde MYE selv, men aldri fått brent noe. Fortsetter det skal jeg høre med lege. Det er bare tredje gangen hun blør på en drøy uke.

Skrevet

Det vet jeg ikke. Hos meg gjorde det det. Jeg måtte aktivt stoppe det.

Sønnen min blødde også ofte en periode og han ble helt hysterisk og nektet å klype for nesa.. men han lærte seg fort at han skulle legge hodet frem mellom bena og at vi måtte klype nesa. Så lenge de vet at det stopper blødningen raskere godtar de det som regel. ☺

Anonymous poster hash: ae530...c4c

Skrevet

Spørs årsak. Sprengte blodkar kan blø mye. Ikke bra å svelge for mye blod. Dersom hun får styrtblødning husk at hun ikke skal ha noe varmt å drikke eller varm klut på nesen el.l. Ring 113. Min bror blødde mye nestebod og måtte brenne noen årer i nesen... få d sjekket

Anonymous poster hash: 1baa1...4be

Skrevet

Takk for svar. Skal snakke med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...