Gå til innhold

Dressing, sauser, majones

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til gode erstattninger med mindre fett. 

Er så glad i å "drukne" maten med dressing, saus, remulade, majones etc. Men, sier seg selv at det kan gjøre den sunneste salat til reine kaloribomba. En god wok, også masse dressing. Skinke på skiva er fint, men må ha majones på! Fisk er godt, men bedre med remulade eller hollandeise saus og så videre og så videre. 

Trenger noen tips fra dere damer til alternative fukt og smaksgivere :)

Anonymous poster hash: 9e48e...41b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tomatsalsa som du lager selv

Most avocado eller guacamole

Yoghurt naturell med sitronsaft og krydder kan brukes som dressing

Soyasaus

Balsamicoeddik

Anonymous poster hash: 937de...03a

Skrevet

Kesam eller drømmelett i stedet for rømme...

Anonymous poster hash: 5a25f...4b0

Skrevet

Hva med sauser da? Hvordan få dem "lettest" mulig?

Skrevet

Hva med sauser da? Hvordan få dem "lettest" mulig?

Posesaus...

Anonymous poster hash: e265b...db2

Skrevet

Ofte er det saltsmaken som savnes hos meg. F.eks har jeg erstattet smør på spaghettien med litt salt heller. Samme med laks. Masse salt og pepper, da trenger jeg ikke saus. Og jeg er en skikkelig sauselsker.

Men så er jo ikke salt så sunt da heller... men færre kalorier :)

Anonymous poster hash: 12fc0...1ba

Skrevet

Jeg er helt håpløs. I dag spiste vi fiskekaker med pomes frites og salat (merkelig men det ble bare det vi hadde). 

Da hadde jeg remulade til fisken, dressing på salaten og hollandaise på pomes friten. (Hadde lite av hver, og hadde jeg bare hatt en av tingene hadde jeg hatt mye mer av den, men).

Skrevet

Jeg er også veldig glad i sauser. Synes hjemmelagede salsaer kan være en god erstatning. Salsa verde er god til både kjøtt og fisk.

Skrevet

Kanskje du skal leve lavkarbo? Da kan du spise så mye fett du vil...men må droppe potet og pommes frites da

Skrevet

Kanskje du skal leve lavkarbo? Da kan du spise så mye fett du vil...men må droppe potet og pommes frites da

Støtter denne! :)

Lever mye bedre på lavkarbo enn lavkalori. Jeg har levd på en form for lavkarbo i 12-14 år, som mitt faste kosthold, ikke som diett. Det er deilig, for slipper å tenke på vekten. Spiser det jeg vil så lenge jeg for det meste unngår de verste karbofellene.

Jeg har kolesterolverdier som en frisk 20-åring (er flere og 40 år), og lavere verdier av triglyserider enn de fleste, til tross for at jeg er i risikogruppe for høyt kolesterol.

Anonymous poster hash: efc0d...c13

Skrevet

Lettrømme med litt krydder i er godt på salat

Anonymous poster hash: 05d5f...bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...