Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Noen som kjenner noen som har kommet i overgangsalderen tidlig? Hvor tidlig? Har så mange symptomer på det, men er vel helst no helt annet. Men tenkte det var interessant å høre om noen kjenner noen som kom i den tidlig Anonymous poster hash: 62fc1...ff1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Min mor og bestemor kom i overgangsalderen en god stund før de var 40 år. Hverken min søster eller jeg har fått den enda, vi er hhv 45 og 49 år. Hvor gammel er du da? Anonymous poster hash: 66c26...64f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Min mamma var 42 da mensen begynte komme sjeldnere og sjeldnere samtidig som hetetokter o.l kom. Hun hadde sin siste blødning da hun var 44/45 år. Gjennomsnittsalderen er vel 52 år Jeg måtte fjerne begge eggstokkene pga svulst da jeg var 41 år og kom da i overgangsalderen. Jeg tar hormontilskudd for å holde den unna en stund til Nå sier du ikke hvor gammel du er, men hormonforstyrrelser kan være mye annet enn overgangsalderen altså, ta en tur til legen du Anonymous poster hash: 7af80...87a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 Min svigermor kom i overgangsalderen da hun var 42-43, har hun sagt, men jeg kjente henne ikke da, så vet ikke hvordan det utartet seg. Min bestemor fødte sitt siste barn da hun var 42, og fikk aldri mensen tilbake etter det, merket symptomer på overgangsalderen etter ca 12 mnd. Det var visstnok et helvete og overgangsalderen varte i to år. Min mor er 51 og går som en klokke enda. Anonymous poster hash: 88700...501
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 Jeg lurer på om jeg har kommet deer nå, selv om jeg bare er 34 år. Har mass cyster på eggstokkene, så ingen overraskels egentlig. Egentlig skulle jeg fjerna eggstokkene pga smerter, men jeg er så pinglete at jeg ikke tørr å legge meg under kniven. Hvertfall ikke om jeg absolutt ikke må, og overgangsalderen kan jeg fint vente litt med. Men nå kommer hetetoktene på rekke og rad. Litt for ofte til at jeg kan skylde på feber hver gang, føles ut som jeg er i ferd med å bli syk men det bryter aldri ut og varer litt for lenge. Min mann klager på at det ldri kan være en jevn tempraur på soverommet omdagen. Den ene dagen skal det helst være minus og den andre dagen varmt. Anonymous poster hash: dfb37...517
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Dette kan skyldes overgangsalder, eller noe mer alvorlig. Du bør få deg en time hos legen. Anonymous poster hash: 6f07b...650
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 En venninne fikk det som 40-årig Anonymous poster hash: 6d6c4...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå