Gå til innhold

Hvordan bli kvitt søtsuget?

Anbefalte innlegg

Gjest grønteple
Skrevet

Er det zink som hjelper? Har du et godt råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk masse kaldt vann med sitron.

Anonymous poster hash: 99ba1...ea1
Skrevet

magnesium

Anonymous poster hash: ef587...602
Skrevet

det beste er å spise lite og regelmessig for å holde blodsukkeret stabilt. Lysten på sukker vil nok være der samme hva du gjør, men suget vil forsvinne. Bytt ut sukkeret med annet naturlig søtt (ikke kunstig), slik som nøtter med honning, frukt, lønnesirup og jordbær etc.  <Kanskje du ikke har like lyst på disse når søtsuget er der, men selve søtsuget vil forsvinne etter du har spist dette.

Skrevet

LCHF.

Anonymous poster hash: 0d062...143

Gjest grønteple
Skrevet

LCHF.

Anonymous poster hash: 0d062...143

Som betyr...?

Skrevet

Som betyr...?

lav karbo, høyt fett

Skrevet

Enig i at veien å gå er å spise slik at du har stabilt blodsukker gjennom hele dagen.

For mange vil lavkarbo (trenger ikke være ekstremvarianten) være det beste, spesielt om man tidligere har spist veldig mye søtt og kanskje også ligger på grensen til insulinresistens. Som en over skriver, man vil gjerne ha lyst på noe søtt fremdeles, men ikke det voldsomme suget som man gjerne får når man stadig går med ustabilt blodsukker (som man får av å spise mye raske karbohydrater).

Lchf som en skrev over her er lavkarbo (Low Charbohydrates High Fat).

Anonymous poster hash: 71953...dbf
Skrevet

det beste er å spise lite og regelmessig for å holde blodsukkeret stabilt. Lysten på sukker vil nok være der samme hva du gjør, men suget vil forsvinne. Bytt ut sukkeret med annet naturlig søtt (ikke kunstig), slik som nøtter med honning, frukt, lønnesirup og jordbær etc. <Kanskje du ikke har like lyst på disse når søtsuget er der, men selve søtsuget vil forsvinne etter du har spist dette.

Honning vil ha samme effekt på blodsukkeret som sukker, og fører til blodsukker og insulin berg-og dalbanen som gjør at man blir sukkeravhengig. Ja, det er sunnere enn sukker på mange vis, men ikke bra for den som skal slutte med sukker. Google GI index.

Anonymous poster hash: 5381e...8c3

Skrevet

Honning vil ha samme effekt på blodsukkeret som sukker, og fører til blodsukker og insulin berg-og dalbanen som gjør at man blir sukkeravhengig. Ja, det er sunnere enn sukker på mange vis, men ikke bra for den som skal slutte med sukker. Google GI index.

Anonymous poster hash: 5381e...8c3

Ok da har jeg misforstått det. Ikke rart det tar vekk søtsuget mitt da :P Men bruker mye lønnesirup eks i smothie og det holder blodsukkeret stabilt i hvertfall. Hvit ris, pasta og loff for eksempel er vel like ille for blodsukker som sukkerholdige varer så det prøver jeg å holde meg unna

Skrevet

Sjokolade hjelper godt ☺

Anonymous poster hash: 1c8bc...a33

Skrevet

Krom på søtsuget. Jobber i helsekost.

Anonymous poster hash: 11c8b...97b

Skrevet

Stopp med sukker, enkelt og greit! Det er grusomt første to ukene. Jeg var kjempeavhengig av godteri, sjokolade og alt som var søtt. Kuttet tvert og nå etter 5 måneder er suget HELT vekke. Nå i julen har jeg dessverre spist sjokolade (fordi jeg trodde jeg fint kunne kontrollere inntaket). Nå er det strengt fra søndag av. Har gått ned 10 kilo bare på litt kostholdsendring.

Frokost, lunsj, middag og kvelds. To mellommåltider innimellom dette. Det holder blodsukkeret stabilt.

Anonymous poster hash: 43c4e...a67

Skrevet

Krom👍🏼

Anonymous poster hash: a37b8...f80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...