Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Jeg trenger å stramme opp kroppen min, spesielt magen og lårene. Har ikke råd til treningsstudio så har funnet ut at jeg må begynne å jogge. Det er bare så kjedelig, og så vanskelig å komme seg ut! Jeg er mye i aktivitet ellers, gjennom jobben. Men det er ikke nok. Må endre kostholdet en del også. Spiser ikke så mye, men spiser ofte mat som ikke er bra for meg. Mye raske karbohydrater, legger fort på meg av de. Hjelp meg med motivasjon!? Finnes det en app som ikke koster penger? (Jada, fattig student;)) Anonymous poster hash: d20fb...3c6
Elsker livet Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Må du jogge? Kan du ikke bare bestemme deg for en løype på f.eks 5 km. du skal ta deg rundt f.eks 3 dager i uka, og vil du blir fortere ferdig kan du gå fortere eller løpe.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Må du jogge? Kan du ikke bare bestemme deg for en løype på f.eks 5 km. du skal ta deg rundt f.eks 3 dager i uka, og vil du blir fortere ferdig kan du gå fortere eller løpe. Hjelper tydeligvis ikke å gå, så da tenkte jeg jogging må være bra. Går til barnehagen-skole/jobb-barnehage-hjem hver dag. En vei tar 25 minutter i kun gåing. De dagene jeg er på jobb er jeg i aktivitet hele dagen. Derfor tenkte jeg å få opp tempo litt. Anonymous poster hash: d20fb...3c6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Jogging er forferdelig kjedelig! Jeg tyr til fjellet😊 Kjenner det godt i rumpe og lår på tur opp, så løper jeg ned. Fantastisk gøy!😆 Anonymous poster hash: 16b14...fc6
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 Jogging er forferdelig kjedelig! Jeg tyr til fjellet😊 Kjenner det godt i rumpe og lår på tur opp, så løper jeg ned. Fantastisk gøy!😆 Anonymous poster hash: 16b14...fc6 Lurer på om det blir litt for stor belastning for knærne mine. De er dårlige etter for lange skader. Eller kanskje det faktisk er mye bedre enn å jogge på asfalt. Har absolutt tilgang til fjell her! Takk for tips:) Anonymous poster hash: d20fb...3c6
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Lurer på om det blir litt for stor belastning for knærne mine. De er dårlige etter for lange skader. Eller kanskje det faktisk er mye bedre enn å jogge på asfalt. Har absolutt tilgang til fjell her! Takk for tips:) Anonymous poster hash: d20fb...3c6 Dette tar litt lenger tid enn en løpetur på kveldstid foresten, så tror nok jeg må prøve jogging også Men mindre jogging og heller noen fjellturer er jeg med på😃 Anonymous poster hash: d20fb...3c6
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Gode sko og musikk du digger på øret er mine beste tips. Pulsklokke er kanskje det mest motiverende, men det koster. Da jeg studerte i fjor var jeg medlem på treningssenteret til SiO (ett av de mange de har i Oslo) til 160 kr måneden. De har ikke noe sånt der du studerer da? Anonymous poster hash: 20c3c...249
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Gode sko og musikk du digger på øret er mine beste tips. Pulsklokke er kanskje det mest motiverende, men det koster. Da jeg studerte i fjor var jeg medlem på treningssenteret til SiO (ett av de mange de har i Oslo) til 160 kr måneden. De har ikke noe sånt der du studerer da? Anonymous poster hash: 20c3c...249 Skal sjekke det Anonymous poster hash: d20fb...3c6
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har aldri likt jogging. Hvorfor ikke styrketrening? Mer effektivt! Og du får vakrere kropp Anonymous poster hash: 51714...8f4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har aldri likt jogging. Hvorfor ikke styrketrening? Mer effektivt! Og du får vakrere kropp Anonymous poster hash: 51714...8f4 For noe tull!! Du får muskler som ikke kan brukes til annet enn vektløfting. Med løping får du kondisjon, muskler, strammere kropp, mindre underhudsfett, frisk luft, mestringsfølelse, svært få belastningsskader, lykkerus og hundre andre "positive" bivirkninger! Bestem deg for p like løping. Senk tempoet og øk heller antall km. Ha musikk på øret og vær fullstendig utilgjengelig for omverdenen! Bruk løping som en lykkerus, energiboodst, egentid! Du får raskt resultater og du kan løpe hvor og når som helst! Også når det er ferie. Anonymous poster hash: 2fd73...fda
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 Les 'Født til å løpe' eller 'Løp som en jente'. Kan sikkert lånes på biblioteket. Jeg ble kjempemotivert etter at jeg leste de to bøkene 😊 Anonymous poster hash: 99016...de3
Sokkedyret Skrevet 30. desember 2016 #12 Skrevet 30. desember 2016 Kan du ta joggingen på noen av de strekningene du pleier å gå? Evt ta en omvei da så du får litt lengre strekning? Jeg forstår det sånn at det er dørstokkmila som er verst?! Prøv å begynne med å ta på noe gøy musikk og si til deg selv at du skal bare ta på treningstøyet. Og så skal du bare gå ut på trappen. Når du har kommet så langt kan du like godt løpe en tur også. Evt ta på treningstøyet en stund før du skal ut å trene, mens du likevel er på beina, da er du klar i det du får tid.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #13 Skrevet 30. desember 2016 Her hater jeg jogging... Så jeg løper i trappa hjemme... Skikkelig effektivt! Går du vanlig opp og ned trappa i 20 min også tar litt styrke etterpå, så er det fint. Eller løpe i intervaller i trappa osv... Har fått strammere rumpe av det ihvertfall Anonymous poster hash: 81b9e...3ce
Bobo2014 Skrevet 30. desember 2016 #14 Skrevet 30. desember 2016 Har du en hund eller en hund du kan låne et par ganger i uka? Synes ofte det har vært motiverende for å komme seg ut, hjelper litt når de trekker også. ;-) Og pulsklokke er veldig motiverende! For å se fremgang osv. God musikk på øret.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #15 Skrevet 30. desember 2016 Du kan bruke Endomondo eller Runkeeper som apper på telefonen - begge har gode gratisversjoner. Da kan du måle bl.a hvor langt du løper og snitthastighet og så konkurrerer du med deg selv. Det er utrolig motiverende å se at formen blir bedre, at en greier å løpe både lengre og fortere. Løp i skogen, det et MYE bedre for knær og andre skranglete kroppsdeler enn asfalt. Du får brukt mange flere muskler i ulendt terreng, og det er mye deiligere for hodet. Også må du ha god musikk! Etterhvert er det rene meditasjonen å løpe seg en tur og man kan bli rent avhengig - deilig! Anonymous poster hash: 93fbd...bac
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #16 Skrevet 30. desember 2016 Motivasjon er stort sett ikke noe man får av å tenke på noe man burde ha gjort. Det oppstår etterhvert mens du gjør noe og opplever mestring/fremgang. Så finn deg en rute på ca. 8 km, og løp den 4 ganger i uka. Noen ganger sakte, andre ganger så fort du kan. Du vil fort merke bedring av formen, og da kommer motivasjonen Anonymous poster hash: f4d1a...ccd
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #17 Skrevet 30. desember 2016 Drit i motivasjon for å jogge, skru om hodet til at transportmidlet du bruker til og fra jobb og barnehage er løpetøy og -sko, hopp rett i treningstøyet fra senga (dusj når du kommer på jobb) og legg inn en liten ekstrasløyfe for å dekke den tiden du ellers ville ha brukt til å gå. Anonymous poster hash: 530bb...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå