Gå til innhold

Ånei, gravid? Erfaringer med graviditet og medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mensen forsinket... Har brukt p-piller, men tror jeg kan ha tabbet meg litt ut.. Aldri forsinket mens, så er livredd for at jeg er gravid!

Problemet er at jeg går på Simponi. Jeg må vente i 6 måneder før jeg kan bli gravid så det er helt ute av kroppen. Kommer legen til å si jeg må ta abort? For det har jeg virkelig ikke lyst til. Vi har snakket om å få et barn til, men det skulle bli om 1-2 år.

Skal ringe legen min på mandag for en time, ville bare høre om noen har erfaring med dette, kanskje vet litt om medisinen?

Anonymous poster hash: 3041e...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen forsinket... Har brukt p-piller, men tror jeg kan ha tabbet meg litt ut.. Aldri forsinket mens, så er livredd for at jeg er gravid!

Problemet er at jeg går på Simponi. Jeg må vente i 6 måneder før jeg kan bli gravid så det er helt ute av kroppen. Kommer legen til å si jeg må ta abort? For det har jeg virkelig ikke lyst til. Vi har snakket om å få et barn til, men det skulle bli om 1-2 år.

Skal ringe legen min på mandag for en time, ville bare høre om noen har erfaring med dette, kanskje vet litt om medisinen?

Det er ikke påvist sammenheng mellom bruk og misdannelser i dyreforsøk, men begrenset erfaring gjør at de fraråder graviditet og samtidig bruk. Kan gis til gravide der det foreligger ett klart behov. ( det er det som står i felleskatalogen). Det går som regel bra. Lykke til.

Anonymous poster hash: 11681...f27

Skrevet

Det er ikke påvist sammenheng mellom bruk og misdannelser i dyreforsøk, men begrenset erfaring gjør at de fraråder graviditet og samtidig bruk. Kan gis til gravide der det foreligger ett klart behov. ( det er det som står i felleskatalogen). Det går som regel bra. Lykke til.

Anonymous poster hash: 11681...f27

Jeg såg også det. Kanskje de vil forske på meg da for å få mer erfaring på det området?

Takk for svar :)

Skrevet

Hvorfor snakker du om mensen? Du går jo på p-piller, og har ingen menstruasjon? Det du har er en bortfallsblødning, someone variere i mengde og om den kommer i det hele tatt. Du kan altså ikke basere deg på den for å si noe om graviditet eller ikke....

Anonymous poster hash: bc97d...c13

Skrevet

Hvorfor snakker du om mensen? Du går jo på p-piller, og har ingen menstruasjon? Det du har er en bortfallsblødning, someone variere i mengde og om den kommer i det hele tatt. Du kan altså ikke basere deg på den for å si noe om graviditet eller ikke....

Anonymous poster hash: bc97d...c13

Blødning, samme det! Den kommer samme tidspunkt hver måned, har gjort det de siste 8 årene. Den gangen den ikke kom var jeg gravid. Da sluttet jeg samme måned som jeg ble gravid, så det skal ikke mye til tydeligvis.

Varierer ikke i mengde i det hele tatt. Er ganske forutsigbart.

Skrevet

Ingen grunn til å anbefale abort. Sjekk Relis.no

Det er ikke sikkert din lege vil sjekke denne siden, så veldig greit å vite om. Den er mer anvendelig enn felleskatalogen.

https://relis.no/sporsmal_og_svar/3-9792?source=relisdb

Anonymous poster hash: 6e85b...681

Tuuusen takk!! Åh, nå ble jeg glad!❤️

Skrevet

Tuuusen takk!! Åh, nå ble jeg glad!❤️

Bare hyggelig :) Ble selv tipset om denne siden av gynekolog etter at jeg ble uplanlagt gravid og hadde brukt flere typer medisin. Var heldigvis helt ufarlig og fødte en frisk gutt :)

Spennende om du er gravid da! Og masse lykke til om det skulle vise seg å være en liten spire på gang ;)

Skrevet

Bare hyggelig :) Ble selv tipset om denne siden av gynekolog etter at jeg ble uplanlagt gravid og hadde brukt flere typer medisin. Var heldigvis helt ufarlig og fødte en frisk gutt :)

Spennende om du er gravid da! Og masse lykke til om det skulle vise seg å være en liten spire på gang ;)

Takk ❤️

Er det ikke spire nå blir det det snart! Kjenner jeg er veldig klar 😊

Skrevet

Relis.no er en pålitelig nettside som alle i helsevesenet burde kjenne til.

Relis har en spin-off side som heter tryggmammamedisin.no for gravide og ammende.

Anonymous poster hash: fb372...061

Skrevet

Hvis du går på en medisin som bruker 6 mnd på å forsvinne ut av kroppen, kan du ikke ha sex før du har sluttet på medisinen. Skjønner? Ppiller er ikke godt nok i det hele tatt.

Ingen må ta abort... Ingen må drepe barnet stt

Anonymous poster hash: 8a8b0...3de

Skrevet

Hvis du går på en medisin som bruker 6 mnd på å forsvinne ut av kroppen, kan du ikke ha sex før du har sluttet på medisinen. Skjønner? Ppiller er ikke godt nok i det hele tatt.

Ingen må ta abort... Ingen må drepe barnet stt

Anonymous poster hash: 8a8b0...3de

Dette er en medisin som jeg skal ta resten av livet mitt, skal jeg ikke ha sex resten av livet mitt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...