Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Har ei datter på 5 år som har begynt å symptomer på diabetes, selvsagt er jeg ikke 100 prosent sikker men mange av symptomene stemmer overens med diabetes type 1. Min mamma har også diabeten type 1. Skal kontakte fastlegen i morgen men redd han ikke vil ta oss seriøst? Hun er allerede plaget med en del sykdommer og jeg er nå svært bekymret for at hun skal få dette også. Hun spiser svært lite, brekninger når maten kommer i munnen, klager og smerter i magen og drikker mye mye vann hele tiden (konstant tørst) og hun er tørr og rød rundt munn og øyne. Har hatt et par urinuhell selv om hun har vært tørr siden 3 års alderen. Noen andre her som har barn med diabetes? Hvordan oppdaget dere dette? Anonymous poster hash: 8374b...278
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Har du reel mistanke om diabetes på barnet ditt kontakter du legevakt i dette sekund! Du er neppe klar over hvor farlig det kan være. Anonymous poster hash: c9ba1...263
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Har dessverre det ja. Oppdaget det med tørste og veldig mye tissing. Ta med urinprøve til legekontoret. Lykke til Anonymous poster hash: d0096...3fe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er faktisk klar over det jo! Både min bror og min Mamma har det, men ikke helt sikker på om det kan være diabetes. Har hatt en ekkel følelse men nå i julen har jeg sett symptomene godt selv. Barnet sover selvsagt nå, mener dere jeg burde vekke henne for å reise på sykehuset? Anonymous poster hash: 8374b...278
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 Hei! Datteren vår fikk diabetes 2år og 7 måneder gammel. Hun brukte da bleier, og spesielt på kveld tisset hun veldig mye. Tørstet også lutt, men det var tissingen som var mest påfallende. Var på sykehus i nesten 14 dager (med permisjon på slutten), fikk god opplæring og hun fikk raskt insulinpumpe. Det er myr jobb, og mye og sette seg inn i (jeg er sykepleier med lang erfaring, men barn og diabetes var en ny verden), men det går veldig bra. Møt opp på laben på legekontoret i morgen og be om å få tatt fastende blodsukker. Da får dere raskt svar, og blir innlagt for utredning/behandling hvis det er unormalt høyt. Klem til deg, jeg kjenner så godt igjen uroen din. Anonymous poster hash: 7fe1d...69a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Tusen takk for gode svar. Godt å høre at dere fikk god oppfølging og behandling på sykehuset. Håper selvsagt det ikke er diabetes men tror sjansen er nok så stor. Vi reiser til legen i morgen. Klem tilbake. Anonymous poster hash: 8374b...278
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er faktisk klar over det jo! Både min bror og min Mamma har det, men ikke helt sikker på om det kan være diabetes. Har hatt en ekkel følelse men nå i julen har jeg sett symptomene godt selv. Barnet sover selvsagt nå, mener dere jeg burde vekke henne for å reise på sykehuset? Anonymous poster hash: 8374b...278 Jeg synes du bør ringe legevakten i kveld og snakke med dem. Jenta har hatt symptomer på diabetes1 i hele julen iflg. deg, og en farlig forverring kan komme fort hos de små. Ring og snakk med dem, de vil være de rette til å vurdere symptomene og om det er ok å vente til i morgen. Anonymous poster hash: 7f160...0f9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Hvordan går det med dere? Anonymous poster hash: 7fe1d...69a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 Vi har tatt kontakt med legen og skal inn til time kl.13. Tatt urinprøve også så nå er det bare og vente. Anonymous poster hash: 8374b...278
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 Vi har tatt kontakt med legen og skal inn til time kl.13. Tatt urinprøve også så nå er det bare og vente. Anonymous poster hash: 8374b...278 Glimrende HI! Det var rask og godt gjort! Anonymous poster hash: 0a8fb...107
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 Lykke til! Anonymous poster hash: 7fe1d...69a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #12 Skrevet 30. desember 2016 Vel lenge å vente syntes jeg men tipper det er mye trafikk hos legen i dag. Håper de tar meg og datteren min seriøst for er det ikke diabetes så lider hun av noe annet. Hun jeg pratet med i resepsjonen bare: Og hvorfor tror dere det? Men jeg kjenner barnet mitt best å vet at hun ikke er slik til vanlig og har virkelig sett hun slite ekstra nå i julen. Tusen takk for gode råd her inne! Skal oppdatere dere etter timen 😊 Anonymous poster hash: 8374b...278
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #13 Skrevet 30. desember 2016 Bare rams opp symptomene. Tørste og mye tissing er klassiske tegn, så legesekretæren trenger ikke stille spørsmål ved det. Stol på magefølelsen din med at noe ikke er som det skal. Jeg er glad jeg gjorde det selv om det tok en liten uke med uro i magen og symptomer før vi var hos legen. Vi oppdaget det likevel raskt, og hun var egentlig i fin form da vi ble lagt inn. Skulle det være diabetes, så er det absolutt håndterbart selv om server litt ekstra jobb. Anonymous poster hash: 7fe1d...69a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #14 Skrevet 30. desember 2016 Bare rams opp symptomene. Tørste og mye tissing er klassiske tegn, så legesekretæren trenger ikke stille spørsmål ved det. Stol på magefølelsen din med at noe ikke er som det skal. Jeg er glad jeg gjorde det selv om det tok en liten uke med uro i magen og symptomer før vi var hos legen. Vi oppdaget det likevel raskt, og hun var egentlig i fin form da vi ble lagt inn. Skulle det være diabetes, så er det absolutt håndterbart selv om server litt ekstra jobb. Anonymous poster hash: 7fe1d...69a Tusen takk. Ja, jeg får følge min magefølelse. Noe er galt. Anonymous poster hash: 8374b...278
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #15 Skrevet 30. desember 2016 Hvordan har det gått med dere i dag? Anonymous poster hash: 7fe1d...69a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #16 Skrevet 30. desember 2016 Hvordan har det gått med dere i dag? Anonymous poster hash: 7fe1d...69a Hei! Først å fremst følte jeg at legen ikke tok meg på alvor, men dette var en turnuslege fordi min lege ikke vi der i dag. Men heldigvis var blodsukkeret innenfor normalen, derimot fant de bakterier i urinen som gjorde bekymret? De satte datteren min på antibiotika for urinveisinfeksjon selv om de ikke var sikre på at det var riktige bakterier. Nå er jeg ingen lege så for alt jeg vet kan dette være normalt, de skulle sende urinprøven videre til dyrkning og ga tilbakemelding når de fikk svar. Hun hadde også litt uregelmessig puls og pust, men virket ikke som om det var noe alvorlig? Hun skal gå på antibiotika i 6 dager før vi skal tilbake for ny kontroll. Jeg forfalte alt jeg hadde sett og følt på: men jeg kan si meg enig at hyppig vannlating og mye vann kan være symptomer på urinveisinfeksjon men derimot brekninger, smerter i magen og slapphet henger jo ikke helt sammen med dette? Turnuslegen sa at hun ikke kunne utelukke at det ikke var diavetes 100 prosent men trodde ikke det var det. Hun sa at hvis hun ble dårligere måtte vi kontakte legevakt. Følte meg ikke mye klokere men forhåpentligvis var det bare UVI...hmm.. Anonymous poster hash: 8374b...278
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #17 Skrevet 30. desember 2016 Smerter i magen kan ha sammenheng med uvi. Ikke uvanlig å starte med antibiotika mot uvi før man har fått dyrkningssvaret. Har hun fått rett type føler hun seg nok bedre i løpet av helgen. Skjønner du ikke føler deg noe klokere, og at ikke du fikk noe særlig gode svar. Sikkert lurt å ha lav terskel på legevakt hvis du synes hun blir værre. Og legekontoret kan ringes igjen på mandag. God bedring til datteren din, håper det bare var en uvi som var skyld i dårlig form. Anonymous poster hash: 7fe1d...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå