Gå til innhold

Ferie før permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå fra 1 januar så begynner feriekvoten på nytt, så da har jeg 5 uker ferie igjen, 28 februar går jeg ut i fødselspermisjon, så blir jo vekke 1 år og mister da ferie viss jeg ikke bruker denne før.

Ville dere tatt ut ferien på forhånd? Tenkte isåfall å vertfall ta ut 4 uker 😊

Anonymous poster hash: 29c56...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta ut ferien midt i permisjonen. Da forlenger du den bare.

Anonymous poster hash: eac56...5ec

Skrevet

Jeg ville tatt et opphold i permisjonen og tatt ut ukene da, så varer permisjonen lenger.

Anonymous poster hash: 74d94...938
Skrevet

Du kan bare ta ut 4 uker og 1dag av ferien inni permisjonen fikk jeg beskjed om. Så du kan jo høre med jobben om du får overføre de siste 4 dagene til neste år

Anonymous poster hash: cf448...93d

Skrevet

Du kan bare ta ut 4 uker og 1dag av ferien inni permisjonen fikk jeg beskjed om. Så du kan jo høre med jobben om du får overføre de siste 4 dagene til neste år

Anonymous poster hash: cf448...93d

Dette stemmer, men man har heller ikke krav på å få overføre avtalefestet ferie. Men bare å spørre arb.giver. Hvis han sier nei, så ta ut 4 dager før permisjonen og 4 uker + 1 dag midt i permisjonen. Da søker du bare til Nav om utsettelse pga ferie.

Anonymous poster hash: 01df4...8a7

Skrevet

Du har krav på å få overføre all ferie til neste år, hi. Det er ulovlig å slette ubrukt ferie.

Anonymous poster hash: cd741...fc3

Skrevet

Du har krav på å få overføre all ferie til neste år, hi. Det er ulovlig å slette ubrukt ferie.

Feil. Ikke alle har krav på det. I min jobb som er privatsektor så står det at vi kan spørre om overføring av ubrukt ferie dager men at det ikke er noen garanti for det.

Til hi: som andre sier her så kan du legge på ferie tiden i permisjonen og dermed utsette opptil 4 uker på permisjonen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, var jo enda beste og ta ferie i permisjonen og utesette permisjonen 😊

Anonymous poster hash: 29c56...933

Skrevet

Feil. Ikke alle har krav på det. I min jobb som er privatsektor så står det at vi kan spørre om overføring av ubrukt ferie dager men at det ikke er noen garanti for det.

Til hi: som andre sier her så kan du legge på ferie tiden i permisjonen og dermed utsette opptil 4 uker på permisjonen.

Det er ikke lenger lov å utbetale ubrukt ferie (bortsett fra når man slutter), så med mindre du har avviklet ferien må arbeidsgiver overføre alle dagene til neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...