Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Nå fra 1 januar så begynner feriekvoten på nytt, så da har jeg 5 uker ferie igjen, 28 februar går jeg ut i fødselspermisjon, så blir jo vekke 1 år og mister da ferie viss jeg ikke bruker denne før. Ville dere tatt ut ferien på forhånd? Tenkte isåfall å vertfall ta ut 4 uker 😊 Anonymous poster hash: 29c56...933
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Du kan jo ta ut ferien midt i permisjonen. Da forlenger du den bare. Anonymous poster hash: eac56...5ec
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Jeg ville tatt et opphold i permisjonen og tatt ut ukene da, så varer permisjonen lenger. Anonymous poster hash: 74d94...938
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Du kan bare ta ut 4 uker og 1dag av ferien inni permisjonen fikk jeg beskjed om. Så du kan jo høre med jobben om du får overføre de siste 4 dagene til neste år Anonymous poster hash: cf448...93d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 Du kan bare ta ut 4 uker og 1dag av ferien inni permisjonen fikk jeg beskjed om. Så du kan jo høre med jobben om du får overføre de siste 4 dagene til neste år Anonymous poster hash: cf448...93d Dette stemmer, men man har heller ikke krav på å få overføre avtalefestet ferie. Men bare å spørre arb.giver. Hvis han sier nei, så ta ut 4 dager før permisjonen og 4 uker + 1 dag midt i permisjonen. Da søker du bare til Nav om utsettelse pga ferie. Anonymous poster hash: 01df4...8a7
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Du har krav på å få overføre all ferie til neste år, hi. Det er ulovlig å slette ubrukt ferie. Anonymous poster hash: cd741...fc3
meg-og-mine Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Du har krav på å få overføre all ferie til neste år, hi. Det er ulovlig å slette ubrukt ferie. Anonymous poster hash: cd741...fc3 Feil. Ikke alle har krav på det. I min jobb som er privatsektor så står det at vi kan spørre om overføring av ubrukt ferie dager men at det ikke er noen garanti for det. Til hi: som andre sier her så kan du legge på ferie tiden i permisjonen og dermed utsette opptil 4 uker på permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Takk for svar alle sammen, var jo enda beste og ta ferie i permisjonen og utesette permisjonen 😊 Anonymous poster hash: 29c56...933
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 Feil. Ikke alle har krav på det. I min jobb som er privatsektor så står det at vi kan spørre om overføring av ubrukt ferie dager men at det ikke er noen garanti for det. Til hi: som andre sier her så kan du legge på ferie tiden i permisjonen og dermed utsette opptil 4 uker på permisjonen. Det er ikke lenger lov å utbetale ubrukt ferie (bortsett fra når man slutter), så med mindre du har avviklet ferien må arbeidsgiver overføre alle dagene til neste år. Anonymous poster hash: cd741...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå