Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Vi planlegger neste sommers ferie. Vi har mulighet til å låne et hus i Spania, og vurderer å fly til Barcelona og leie bil. Har noen noe erfaring med dette? Vi trenger nemlig 3 biltoler, to av dem bakovervendt. Sist vi leide bil i utlandet, måtte vi installere stolene selv, og i og med at det var skikkelige jallastoler uten bruksanvisning, var det et mareritt. De som jobbet der, nektet å hjelpe oss pga forsikringsregler. (De ville ikke ha noe ansvar hvis de var feilmontert.) Kan man be utleiestedene om å sette de opp for oss, slik at vi kun kan lempe barn og baggasje inn og kjøre? Finnes det koen som gjør det? Anonymous poster hash: 8548d...859
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Med mindre du skal ha babystoler er du omtrent garantert å gå fremovervendte seter. Selv med skriftlig garanti på bakovervendt. Vi kjørte ned istedet vi. Ikke til barcelona. Men til nice. Ikke så mange timer i forskjell. Anonymous poster hash: 37ea5...184
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Med mindre du skal ha babystoler er du omtrent garantert å gå fremovervendte seter. Selv med skriftlig garanti på bakovervendt. Vi kjørte ned istedet vi. Ikke til barcelona. Men til nice. Ikke så mange timer i forskjell. Anonymous poster hash: 37ea5...184 Nettopp det jeg er redd for. Pluss det å stå og montere tre, ukjente stoler med tre, små utslitte unger i 35 grader. Dere kjørte altså? Hvordan gikk det, da? Blir veldig glad hvis du vil fortelle om det. HI Anonymous poster hash: 8548d...859
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Med mindre du skal ha babystoler er du omtrent garantert å gå fremovervendte seter. Selv med skriftlig garanti på bakovervendt. Vi kjørte ned istedet vi. Ikke til barcelona. Men til nice. Ikke så mange timer i forskjell. Anonymous poster hash: 37ea5...184 Dette stemmer nok dessverre. Stolene er omtrent garantert å være forovervendt (med mindre det er et babysete) og ofte også gammelt. De ansatte har heller ikke lov til å montere dem for dere, som du selv skriver. Å leie bil med barn mellom 1 og 4-5 år er tricky pga dette med barnesetene - det er i alle fall litt bedre når de begynner med beltestoler. Dvs da vil du få pute - jeg var ikke kjempefornøyd med å sette femåringen på pute i Italia i sommer, men de hadde ikke noe annet. Å kjøre nedover kan være et godt alternativ. Kan jo gjøre noe ut av turen, ikke la det bare være en ren transportetappe? Anonymous poster hash: cd413...d3a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 Det gikk aldeles strålende. Tok båt fra Oslo til København, og kom i land uthvilte i københavn 9.30. Stoppet for mat og løping underveis. Men da vi hadde tenkt til å finne oss hotell for natta, i sånn 18-20tida, hadde barna brått sovnet for natta. Så da bare fortsatte vi. Var fremme 9.30 neste morgen. Genialt å kjøre på natta. Null trafikk, og sovende unger. 😊 På veien hjem brukte vi noen dager. Hadde to netter i paris bl.a. og tok den turen mer som en sightseeing. Men vi hadde lang ferie. Brukte vel 4 uker totalt på turen, så kjøringa var kun en svært liten del av ferien. Har man kortere ferie, vil jo kjøringa ta for lang tid. Hadde kun to unger da. En på 18mnd og en på 4.5 år. Den på 4 storkoste seg med film hele veien. Den på 18mnd ble underholdt av oss på skift... Anonymous poster hash: 37ea5...184
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Det gikk aldeles strålende. Tok båt fra Oslo til København, og kom i land uthvilte i københavn 9.30. Stoppet for mat og løping underveis. Men da vi hadde tenkt til å finne oss hotell for natta, i sånn 18-20tida, hadde barna brått sovnet for natta. Så da bare fortsatte vi. Var fremme 9.30 neste morgen. Genialt å kjøre på natta. Null trafikk, og sovende unger. På veien hjem brukte vi noen dager. Hadde to netter i paris bl.a. og tok den turen mer som en sightseeing. Men vi hadde lang ferie. Brukte vel 4 uker totalt på turen, så kjøringa var kun en svært liten del av ferien. Har man kortere ferie, vil jo kjøringa ta for lang tid. Hadde kun to unger da. En på 18mnd og en på 4.5 år. Den på 4 storkoste seg med film hele veien. Den på 18mnd ble underholdt av oss på skift...Anonymous poster hash: 37ea5...184 Takk for svar!Vi får tenke litt på det. HI Anonymous poster hash: 8548d...859
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Jeg tror ikke det finnes bakovervendte bilstoler i Spania. Min venninne har feriehus der, og de fant ikke bakovervendt da de skulle kjøpe til å ha i bilen der. Vi har leid bil flere ganger på flyplassen i Alicante. Til eldste har vi leid bilstol (første gang var han 4), og fikk da forovervendt som vi måtte montere selv. Setet så helt ok ut. Til yngste har vi tatt med vårt eget og pakket det i enorme mengder bobleplast og sendt som spesialbagasje (gratis). Det finnes også "prampack" til bilstoler som man kan kjøpe/leie, eller hvis det er en liten bilstol til baby så kan den pakkes inn og legges sammen med vogna i prampacken. Anonymous poster hash: 5c025...272
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå