Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Barnet er jo til utredning allerede her i Norge, men syns hjelpen vi får er helt elendige.. alt tar veldig langt tid og de klarer heller ikke å finne ut hvorfor barnet ikke vil ta seg næring! Mange av dere kjenner sikkert igjen min situasjon siden jeg har skrevet flere tråder her om det. Lurer bare på kan sykehuset nekte meg å ta mitt barn med til utredning i utlandet? Anonymous poster hash: 8a8e8...2f3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Sykehuset kan ikke nekte, men barnevernet kan ta fra dere omsorgen for barnet om det dere planlegger er for farlig. Det skal imidlertid mye til. Anonymous poster hash: afa4e...dad
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Sykehuset kan ikke nekte, men barnevernet kan ta fra dere omsorgen for barnet om det dere planlegger er for farlig. Det skal imidlertid mye til. Anonymous poster hash: afa4e...dad Okey, altså farlig? I hva slags kategori tenker du da? Anonymous poster hash: 8a8e8...2f3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Utredninger tar tid, med grunn. Jeg skjønner du er utolmodig og frustrert, men bit tennene sammen! Du får et svar til slutt. Utredninger er kompliserte og krevende, men vi er heldige som har et gratis norsk helsevesen med god kompetanse. Du kan dra til utlandet, men det kommer til å koste og det er slett ikke sikkert at en evt diagnose der vil hjelpe deg å få behandling for det i Norge. Gjerne må barnet ditt ha omfattende behandling og dyre medisiner over tid. Har du råd til å ta den regningen med din privatøkonomi? For oss tok det 3 år med utredninger. Jeg har hvert der du er, men det var verdt det til slutt og jeg takker Gud for at vi bor i Norge ellers hadde ikke vi ha hatt råd til de medisinene barnet vårt må gå på i flere år. Vi snakker 10 000 i mnd bare i medisiner. Her får vi de gratis, de beste av de beste! Anonymous poster hash: f2786...aa1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 Okey, altså farlig? I hva slags kategori tenker du da? Anonymous poster hash: 8a8e8...2f3 F.eks. farlig som i denne avisartikkelen: http://www.aftenposten.no/norge/Datteren-var-doden-nar--na-er-foreldrene-siktet-for-a-ha-forgiftet-henne-611805b.html Anonymous poster hash: f47d0...692
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Og farlig som i at du mister rett til behandling her. Anonymous poster hash: 7fe88...b9d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Okey, altså farlig? I hva slags kategori tenker du da? Anonymous poster hash: 8a8e8...2f3 Stort sett livstruende eller ved fare for store og varige skader. http://tidsskriftet.no/2002/10/rett-og-urett/hvem-skal-bestemme-foreldrene-legen-eller-barnevernet Anonymous poster hash: afa4e...dad
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Jeg husker innleggene dine. Du er veldig bekymret og jeg forstår det, men utredning tar tid og kan være frustrerende. Det kan det også være i utlandet og prosessen med å reiste git og dit ofte for undersøkelser og oppfølging vil jo ta sin tid og stress, og ikke minst en bit økonomisk. Du er nødt til å slappe av HI. Legene jobber for å hjelpe dere, men det er bare sånn at noen barn tar til seg næring dårlig. Det du kan trøste deg med er at det vil bli bedre med tiden. Prøv nå og slapp av, lytt til legene og kos deg med datteren din. Hun er neppe hjerneskadet, har cp eller hva enn annet du frykter. Mest sannsynlig er hun faktisk frist og det må du prøve å nyte. Anonymous poster hash: f567a...384
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå