Gå til innhold

foreldrepenger når man jobber som ringevikar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ca 22-23.000 brutto i mnd. Vil si jeg har jobbet mellom 50-80 % pr uke, varierer fra uke til uke, men månedslønna ender opp på ca det samme +- et par tusen. Mye av det jeg tjener kommer av kveldstillegg og helgetillegg, derfor får jeg alltid mer i lønn enn det grunnlønna tilsier. Har jobbet mye helg og kveld for å spare opp til permisjon. Har sendt inn lønnsslipper for 6 av de 10 siste månedene, og har ventet på at arbeidsplassen skulle sende inntektsopplysninger. Det viser seg at de kun har ført på grunnlønn av det jeg har tjent i mnd. Det er stor forskjell på 22-23.000 og 15.000 brutto i mnd. Tar NAV gjennomsnitt av mine lønnsslipper eller går de ut i fra det inntektsopplysningsskjemaet fra lønningskontoret?

Anonymous poster hash: 015ed...2d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav går nok utifra inntektsopplysningene jobben har sendt. Men er ganske sikker på at helge-og kveldstillegg skal være med i beregningen. Overtid blir ikke tatt med, men det andre skal det. Ta en telefon til nav og hør med de før du tar kontakt med jobben din

Anonymous poster hash: 4ebef...db3

Skrevet

Jeg jobber som butikksjef og har hatt flere ansatte i foreldrepermisjon. Her har arbeidsgiveren din gjort feil, tilleggene for ubekvem arbeidstid skal være med i grunnlaget.

Det er noe som ikke skal være med, bl.a overtid, også trodde jeg kjøretillegg, diettpenger o.l også holdes utenfor. Men vanlig skifttillegg ska være med i grunnlaget

Anonymous poster hash: 0802f...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...