Gå til innhold

Dere som til stadighet må "hvile dere", hva legger dere i "hvile"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er rart med voksne mennesker med barn som stadig må hvile seg.... Jeg ser jo da for meg at man går på et rom for seg selv og ligger rett ut og hviler seg liksom :P Og det synes jeg er litt sært, med mindre man er syk med for eksempel omgangssyke eller kraftig forkjølelse/influensa.... eller er over 60 år :D 

Om jeg er sliten så kan jeg fint sitte/ligge på sofaen litt, og være tilgjengelig for mann og barn, men samtidig ikke gjøre noe spesielt. Er det dette dere mener med "hvile"? 

Anonymous poster hash: 0c2cb...183
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, da er jeg vel rar da.

Jeg ligger enda, fordi jeg er fysisk utslitt og prøver å hente meg inn nok til å klare nyåret frem til neste mulighet til å hvile.

Anonymous poster hash: 126a2...f3d

Skrevet

Samme som deg, setter meg litt i sofaen og surfer litt på nett eller ser en episode av noe på netflix. Hvis jeg er syk, tar jeg meg en lur. Klarer ikke å sove på dagtid med mindre jeg er syk!

Anonymous poster hash: aee96...e98

Skrevet

Ikke omgåes andre mennesker. Inkl mann og barn. 

Stillhet, evt musikk. Tar pause fra verden og alle plikter, forventninger og gjøremål.

Anonymous poster hash: 4db57...aec
Skrevet

Nei hvile meg gjør jeg ikke. Jeg er verken syk eller pensjonist. Sover om natta. Får helt fnatt av folk som må hvile seg på ettermiddagen i godstolen osv. Voksne friske oppegående mennesker. Jeg kan koble av i ti minutter med å lese litt på nettet mens ungene gjør lekser. Men det er det.

Anonymous poster hash: a44ec...8bf

Skrevet

Har lavt stoffskifte, og er inne i en dårlig periode nå. Men går ikke på rommet, hviler på sofaen, men sovner alltid. Uansett hvir mye/lite jeg har sovet, så sovner jeg så snart jeg sett meg. Slitsomt, og ikke noe gøy....

Anonymous poster hash: 05f99...903

Skrevet

Jeg har en sovesykdom, så når jeg hviler sover jeg faktisk.

Anonymous poster hash: 2a847...ddb
Skrevet

Med hvile mener jeg samme som deg. Altså slappe av i sofaen. Ikke sove.

Anonymous poster hash: b876a...0f5

Skrevet

Jeg hvile sjeldent, siden jeg har nok å henge fingrene om dagen. De få gangene jeg gjør det, så ligger jeg langstrakt på sofa og leser i en bok evt bare lukke øynene og ta en pust i bakken. Det varer alt fra 5- 30 minutter, hvis jeg er riktig heldig.

Anonymous poster hash: fb832...8b5

Skrevet

Er gravid og i dårlig form. Å hvile betyr for meg å få være alene. Enten så sover jeg litt, eller så kan jeg legge sammen klær bak en lukket dør med netflix på skjermen.

Kommer an på om det er hodet eller kroppen som trenger hvile.

Anonymous poster hash: ab499...b4d

Skrevet

Å slippe å høre lyder. Lyd ødelegger konsentrasjonen min. Å hvile er for meg å ikke provosere tinnitusen og å ikke skape mer uro i hodet.

Jeg kan gjøre ting samtidig, f eks brette tøy, men det må være noe rutinepreget og ikke involvere andre mennesker.

Anonymous poster hash: 3f558...78b

Skrevet

Med hvile mener jeg å slappe av på sofaen, evt dupper jeg i 15-30 min nå som jeg er høygravid. Men har aldri ellers hatt behov for å hvile midt på dagen utenom når jeg har vært syk eller gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...